Anonym bruker Skrevet 7. april 2024 #1 Skrevet 7. april 2024 I følge eksmannen min. Men det er jeg som hver søndag tar initiativ- når passer det at jeg kjører de bort til deg, og søndagen etterpå- når passer det at jeg henter de. Jeg er visst dårlig på å sammerbeide fordi jeg stiller krav økonomisk i forhold til bidragsstøtte. Jeg er visst dårlig på å sammerbeide fordi jeg har låst hans tilgang til mine papirer på altinn. Godt å ha gode venner som printer inn sannheten i hode mitt, men likevel skal en person være sterk for å klare å stå i det 😥 Dagens hjertesukk fra meg. Anonymkode: 49c0d...b81
Anonym bruker Skrevet 7. april 2024 #2 Skrevet 7. april 2024 Hjelpes. Ja, det er godt å ha gode venner som kan hjelpe deg å sortere når noen er urimelig. Har nettopp vært gjennom en situasjon selv, krevde all tidligere erfaring å lene seg til for å ikke la seg dra ned i dritten. Fort å bli i tvil, er jeg vanskelig, det kreves to for en konflikt. Men noen mennesker tråkker over, uansett hvor redelig du forsøker å være. Da er det godt å ha en heiagjeng i ryggen. Anonymkode: a3ac9...b9c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2024 #3 Skrevet 7. april 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hjelpes. Ja, det er godt å ha gode venner som kan hjelpe deg å sortere når noen er urimelig. Har nettopp vært gjennom en situasjon selv, krevde all tidligere erfaring å lene seg til for å ikke la seg dra ned i dritten. Fort å bli i tvil, er jeg vanskelig, det kreves to for en konflikt. Men noen mennesker tråkker over, uansett hvor redelig du forsøker å være. Da er det godt å ha en heiagjeng i ryggen. Anonymkode: a3ac9...b9c Tusen takk, de orda trengte jeg nå ♥️😥 Anonymkode: 49c0d...b81
Anonym bruker Skrevet 7. april 2024 #4 Skrevet 7. april 2024 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Tusen takk, de orda trengte jeg nå ♥️😥 Anonymkode: 49c0d...b81 Bare hyggelig 🥰, det er ikke din skyld at noen tar sin bitterhet ut i jakten på å opprettholde sitt eget narrativ rundt hvorfor de ikke takler det de tok på seg. Stå sterkt og rak i ryggen 💪🏻 Anonymkode: a3ac9...b9c
Anonym bruker Skrevet 8. april 2024 #5 Skrevet 8. april 2024 Anonym bruker skrev (14 timer siden): I følge eksmannen min. Men det er jeg som hver søndag tar initiativ- når passer det at jeg kjører de bort til deg, og søndagen etterpå- når passer det at jeg henter de. Jeg er visst dårlig på å sammerbeide fordi jeg stiller krav økonomisk i forhold til bidragsstøtte. Jeg er visst dårlig på å sammerbeide fordi jeg har låst hans tilgang til mine papirer på altinn. Godt å ha gode venner som printer inn sannheten i hode mitt, men likevel skal en person være sterk for å klare å stå i det 😥 Dagens hjertesukk fra meg. Anonymkode: 49c0d...b81 Veldig forståelig at det er tungt og frustrerende når hans definisjon av "samarbeidsevne" er at du gjør alt han vil Anonymkode: b15e4...42f
Anonym bruker Skrevet 8. april 2024 #6 Skrevet 8. april 2024 Anonym bruker skrev (17 timer siden): I følge eksmannen min. Men det er jeg som hver søndag tar initiativ- når passer det at jeg kjører de bort til deg, og søndagen etterpå- når passer det at jeg henter de. Jeg er visst dårlig på å sammerbeide fordi jeg stiller krav økonomisk i forhold til bidragsstøtte. Jeg er visst dårlig på å sammerbeide fordi jeg har låst hans tilgang til mine papirer på altinn. Godt å ha gode venner som printer inn sannheten i hode mitt, men likevel skal en person være sterk for å klare å stå i det 😥 Dagens hjertesukk fra meg. Anonymkode: 49c0d...b81 Hold hodet hevet. Du vet innerst inne hva du gjør rett ❤️ Faren til min eldste sa det samme, men det var jo alt han hadde å komme med. Han mente jeg var verdens verste, selvom jeg tilrettela absolutt alt etter hans ønsker og senere nye dama sine ønsker. At jeg var gift og hadde fått barn med min mann var underordnet. Hans ønsker og dama sine ønsker var viktige, og jeg tilrettela. Men jeg var alltid så dårlig på å samarbeide. Det er bare det de har å komme med. Ikke bry deg, så langt det er mulig! Anonymkode: 1b20e...5e1
Anonym bruker Skrevet 8. april 2024 #7 Skrevet 8. april 2024 Du får trøste deg med at han muligens får en liten øyeåpner når han begynner date igjen. For du har blitt formet av hans regime over lang tid, å skulle begynne på nytt med å underlegge seg en dames egen vilje og selvstendighet blir ikke lett for han. For du har vært underlagt hans regime så lenge at ingen av dere så hvor feil det var til slutt. Nå har dere blitt skilt og du ser ting utenfra, og ser hvor urimelig det var at han hadde all styring og kontroll, så du tar den tilbake selv. Han derimot, ser ikke selv at han var urimelig, det ble jo normalen for han at du ble en nikkedokke som danset etter hans pipe, og når du plutselig ikke gjør det lenger ser han selvfølgelig bare hvor urimelig du har blitt og hvor dårlig du plutselig har blitt til å samarbeide.... Den som kommer styrket ut av dette er deg, den som lærer seg å leve sånn som alle voksne mennesker bør leve, med kontroll over eget liv, egen økonimi osv, det er deg. Han sitter igjen som en taper, og ser det ikke selv engang. Anonymkode: 2f46b...1fc
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2024 #8 Skrevet 4. mai 2024 Anonym bruker skrev (På 8.4.2024 den 11.16): Du får trøste deg med at han muligens får en liten øyeåpner når han begynner date igjen. For du har blitt formet av hans regime over lang tid, å skulle begynne på nytt med å underlegge seg en dames egen vilje og selvstendighet blir ikke lett for han. For du har vært underlagt hans regime så lenge at ingen av dere så hvor feil det var til slutt. Nå har dere blitt skilt og du ser ting utenfra, og ser hvor urimelig det var at han hadde all styring og kontroll, så du tar den tilbake selv. Han derimot, ser ikke selv at han var urimelig, det ble jo normalen for han at du ble en nikkedokke som danset etter hans pipe, og når du plutselig ikke gjør det lenger ser han selvfølgelig bare hvor urimelig du har blitt og hvor dårlig du plutselig har blitt til å samarbeide.... Den som kommer styrket ut av dette er deg, den som lærer seg å leve sånn som alle voksne mennesker bør leve, med kontroll over eget liv, egen økonimi osv, det er deg. Han sitter igjen som en taper, og ser det ikke selv engang. Anonymkode: 2f46b...1fc Han har tatt bilen. Han har forlangt nøkkel og har den hos seg (frem til jeg har betalt for renter og avdrag i forhold til lånet som ligg inne i huslån) Advokaten sa jeg skulle levere bilen i og med at det er hans bil og. Han har ikkje sertifikatet engang. Jeg har fått låne en gammel bil av eit vennepar. Skal i konfirmasjon på torsdag og skal selv ha konfirmasjon neste lørdag. Jeg fikk beskjed fra advokat om å vente med å betale. Eksmann foreslår å sette opp ein oversikt over kva den ene skylder den andre og motsatt. Har rekna ut at han skylder meg 13 750 kroner i bidragstøtte fra januar og til nå + ca. 25 000 i bunad og konf.utgifter de siste mnd. Hva med småting, finsko til han ene gutten, dressjakke + slips, Xplora rekning for det ene barnet. Ting som blir brukt begge plasser. Skal det skrives opp eller er det jeg som skal handle sånn i og med at jeg får støtte? Synes dette er vanskelig 🤔 HI Anonymkode: 49c0d...b81
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2024 #9 Skrevet 4. mai 2024 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Han har tatt bilen. Han har forlangt nøkkel og har den hos seg (frem til jeg har betalt for renter og avdrag i forhold til lånet som ligg inne i huslån) Advokaten sa jeg skulle levere bilen i og med at det er hans bil og. Han har ikkje sertifikatet engang. Jeg har fått låne en gammel bil av eit vennepar. Skal i konfirmasjon på torsdag og skal selv ha konfirmasjon neste lørdag. Jeg fikk beskjed fra advokat om å vente med å betale. Eksmann foreslår å sette opp ein oversikt over kva den ene skylder den andre og motsatt. Har rekna ut at han skylder meg 13 750 kroner i bidragstøtte fra januar og til nå + ca. 25 000 i bunad og konf.utgifter de siste mnd. Hva med småting, finsko til han ene gutten, dressjakke + slips, Xplora rekning for det ene barnet. Ting som blir brukt begge plasser. Skal det skrives opp eller er det jeg som skal handle sånn i og med at jeg får støtte? Synes dette er vanskelig 🤔 HI Anonymkode: 49c0d...b81 Den som har barna mest og får bidrag skal faktisk dekke alle løpende utgifter. Samværsforelder skal bare dekke mat og hygiene når de er der. Eneste man kan få ekstra bidrag til er vel konfirmasjon og briller. Så om barna bor mest hos deg er det du som skal holde de med klær og utstyr. Anonymkode: 2f46b...1fc
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2024 #10 Skrevet 4. mai 2024 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Den som har barna mest og får bidrag skal faktisk dekke alle løpende utgifter. Samværsforelder skal bare dekke mat og hygiene når de er der. Eneste man kan få ekstra bidrag til er vel konfirmasjon og briller. Så om barna bor mest hos deg er det du som skal holde de med klær og utstyr. Anonymkode: 2f46b...1fc Ikke briller, men regulering. Sånn var det. Anonymkode: 2f46b...1fc
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2024 #11 Skrevet 4. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Den som har barna mest og får bidrag skal faktisk dekke alle løpende utgifter. Samværsforelder skal bare dekke mat og hygiene når de er der. Eneste man kan få ekstra bidrag til er vel konfirmasjon og briller. Så om barna bor mest hos deg er det du som skal holde de med klær og utstyr. Anonymkode: 2f46b...1fc Vi har barna 50-50. Han har ca dobbelt i lønn. Anonymkode: 49c0d...b81
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2024 #12 Skrevet 4. mai 2024 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Vi har barna 50-50. Han har ca dobbelt i lønn. Anonymkode: 49c0d...b81 Om dere har barna 50/50 skal dere betale halvparten hver, av alt. Bidraget er bare for å utligne at du har lavere lønn og er ikke så høyt (i forhold til hva du ville fått om du hadde de mest) Dere må finne en måte å gjøre det på. Jeg har noen venner som samarbeider veldig bra, og de har en felles konto som begge setter et fast beløp inn på i måneden og begge har kort til. Så kjøper de ting til ungene fra den kontoen. Men jeg skjønner at det er en utopi for mange skilte da.... Det går an å skrive ned alle utgifter dere har til ungene i løpet av f.eks en måned, eller et kvartal, også ha et møte og gjøre opp. Men problemet blir gjerne prioriteringer. Hva om den ene mener det holder med et par joggesko til 500 kr og den andre kjøper et til 1.200...? Dere må jo snakke sammen om hvordan dere skal løse dette. Anonymkode: 2f46b...1fc
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #13 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (På 4.5.2024 den 14.28): Om dere har barna 50/50 skal dere betale halvparten hver, av alt. Bidraget er bare for å utligne at du har lavere lønn og er ikke så høyt (i forhold til hva du ville fått om du hadde de mest) Dere må finne en måte å gjøre det på. Jeg har noen venner som samarbeider veldig bra, og de har en felles konto som begge setter et fast beløp inn på i måneden og begge har kort til. Så kjøper de ting til ungene fra den kontoen. Men jeg skjønner at det er en utopi for mange skilte da.... Det går an å skrive ned alle utgifter dere har til ungene i løpet av f.eks en måned, eller et kvartal, også ha et møte og gjøre opp. Men problemet blir gjerne prioriteringer. Hva om den ene mener det holder med et par joggesko til 500 kr og den andre kjøper et til 1.200...? Dere må jo snakke sammen om hvordan dere skal løse dette. Anonymkode: 2f46b...1fc 👍 Mannen har satt opp regneskap for hvem som skylder hvem. Det jeg har betalt av telefonrekning til ene barnet, finsko, dress og diverse til barna er ikke tatt med. Men det han har kjøpt er delt på to. Nederst står det med liten skrift at det som jeg betaler av små utgifter fremover skal dekkes med støtten fra Nav. Da er på en måte bidragsstøtten ikke vits i. Kan vel ikke være rett? Anonymkode: 49c0d...b81
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #14 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): 👍 Mannen har satt opp regneskap for hvem som skylder hvem. Det jeg har betalt av telefonrekning til ene barnet, finsko, dress og diverse til barna er ikke tatt med. Men det han har kjøpt er delt på to. Nederst står det med liten skrift at det som jeg betaler av små utgifter fremover skal dekkes med støtten fra Nav. Da er på en måte bidragsstøtten ikke vits i. Kan vel ikke være rett? Anonymkode: 49c0d...b81 Om dere har barna 50/50 og han lar deg få den ekstra barnetrygden er det jo riktig at du bruker den på småtteri som nye sokker, en genser osv. Ellers må dere dele på den og dele alle utgifter i to, noe som virker slitsomt. Men dere skal dele på utgifter som går utover støtten fra nav da, og den brukes jo fort opp. Anonymkode: 2f46b...1fc
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #15 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Om dere har barna 50/50 og han lar deg få den ekstra barnetrygden er det jo riktig at du bruker den på småtteri som nye sokker, en genser osv. Ellers må dere dele på den og dele alle utgifter i to, noe som virker slitsomt. Men dere skal dele på utgifter som går utover støtten fra nav da, og den brukes jo fort opp. Anonymkode: 2f46b...1fc Ok, men det er ikke småtteri når han ikke vil være med å betale på månedlig telefonrekning på 328 kroner, finsko og dress til konfirmasjon, utgifter til leirskule (ull, bag ++). Da tenker jeg at jeg får mer utgifter enn han betaler i bidrag. At det ikke er nødvendig med bidrag viss det skal være slik. Kanskje det er jeg som har misforstått 🤔 Anonymkode: 49c0d...b81
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #16 Skrevet 6. mai 2024 Når dere er så uenige og kommuniserer så dårlig, så er 50/50 en dårlig løsning. Anonymkode: 4e0e3...6e9
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #17 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Ok, men det er ikke småtteri når han ikke vil være med å betale på månedlig telefonrekning på 328 kroner, finsko og dress til konfirmasjon, utgifter til leirskule (ull, bag ++). Da tenker jeg at jeg får mer utgifter enn han betaler i bidrag. At det ikke er nødvendig med bidrag viss det skal være slik. Kanskje det er jeg som har misforstått 🤔 Anonymkode: 49c0d...b81 Snakker du om bidrag eller penger fra nav? Som skilt får dere jo en ekstra barnetrygd fra nav, om den går til deg må jo den brukes på ungene. Bidraget skal jevne ut forskjellen på inntektene deres så barna ikke merker så stor forskjell på økonomien hos mor og far. Når man har barn sammen betaler den som tjener mest mer av utgiftene, også når man er skilt. Så han skal betale bidrag og halvparten av innkjøp som sykkel, mobil osv fordi han tjener mest. Når det er sånn at dere har barna 50/50 skal ikke han betale biddrag og det er det. Sånn hadde det vært om du hadde barna mest, men da hadde du også fått mye mer bidrag. Anonymkode: 2f46b...1fc
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #18 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Snakker du om bidrag eller penger fra nav? Som skilt får dere jo en ekstra barnetrygd fra nav, om den går til deg må jo den brukes på ungene. Bidraget skal jevne ut forskjellen på inntektene deres så barna ikke merker så stor forskjell på økonomien hos mor og far. Når man har barn sammen betaler den som tjener mest mer av utgiftene, også når man er skilt. Så han skal betale bidrag og halvparten av innkjøp som sykkel, mobil osv fordi han tjener mest. Når det er sånn at dere har barna 50/50 skal ikke han betale biddrag og det er det. Sånn hadde det vært om du hadde barna mest, men da hadde du også fått mye mer bidrag. Anonymkode: 2f46b...1fc Jo han skal betale bidrag. Barnetrygd deles på to og han må betale bidrag 900 per barn fordi han tjener såpass mye mer for å utjevne forskjeller. Anonymkode: 49c0d...b81
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #19 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (På 4.5.2024 den 13.07): Ikke briller, men regulering. Sånn var det. Anonymkode: 2f46b...1fc Briller er også ekstraorinære kostnader som ikke faller under ordinært barnebidrag. Anonymkode: f1a55...272
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #20 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Jo han skal betale bidrag. Barnetrygd deles på to og han må betale bidrag 900 per barn fordi han tjener såpass mye mer for å utjevne forskjeller. Anonymkode: 49c0d...b81 Hans bidrag på 900 kr pr barn skal utjevne litt den økonomiske forskjellen ved at han tjener mye mer enn deg, disse kronene skal da være med å dekke dine vanlige utgifter til barna som mat når de er hos deg, barnas del av boligen, strøm mm. Klær kjøper dere begge to da barna har to bosteder, men telefonregning, innkjøp av penklær, utstyr til leirskole mm skal fordeles mellom dere og de 900 kr per barn skal ikke legges inn i beregningen for disse utgiftene. Anonymkode: f1a55...272
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #21 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hans bidrag på 900 kr pr barn skal utjevne litt den økonomiske forskjellen ved at han tjener mye mer enn deg, disse kronene skal da være med å dekke dine vanlige utgifter til barna som mat når de er hos deg, barnas del av boligen, strøm mm. Klær kjøper dere begge to da barna har to bosteder, men telefonregning, innkjøp av penklær, utstyr til leirskole mm skal fordeles mellom dere og de 900 kr per barn skal ikke legges inn i beregningen for disse utgiftene. Anonymkode: f1a55...272 Ja, var egentlig det jeg trodde. Han er uenig (selvsagt).HI Anonymkode: 49c0d...b81
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #22 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Ja, var egentlig det jeg trodde. Han er uenig (selvsagt).HI Anonymkode: 49c0d...b81 Han kan være så uenig han bare vil, men det er nå engang slik reglene er så du bør ikke gi deg på dette. Anonymkode: f1a55...272
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #23 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jo han skal betale bidrag. Barnetrygd deles på to og han må betale bidrag 900 per barn fordi han tjener såpass mye mer for å utjevne forskjeller. Anonymkode: 49c0d...b81 Ja, jeg sier jo det. Han skal betale litt bidrag for å utjevne at han tjener mer, men ikke så mye bidrag at han ikke trenger betale noe annet. At han et uenig i det betyr bare at dere trenger en veiledningstime så han kan få forklart hvordan dette skal løses. Anonymkode: 2f46b...1fc
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #24 Skrevet 6. mai 2024 Fikk denne på melding fra han. HI Anonymkode: 49c0d...b81
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #25 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Fikk denne på melding fra han. HI Anonymkode: 49c0d...b81 Ja, men det gjelder jo om barnet bor mest hos bidrsgsmotaker og bidraget mye høyere. Det er forskjell på hva bidraget skal dekke ved 50/50 og f.eks 70/30. Anonymkode: 2f46b...1fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå