Gå til innhold

Elsker kjæresten min, men ønsker i å ta han i å være utro. Hvorfor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor sammen med verdens beste mann! Han er helt fantastisk! Har vært sammen i 4 år, bodd sammen i 1. Denne helgen er han på guttetur til Bergen, på konsert, og jeg hater det! Jeg sier det ikke til han, ønsker at han skal kose seg uten å føle at jeg begrenser det. Men min eks var utro mot meg, så det sitter litt i. Jeg klarer ikke å forholde meg til at han er borte, gruer meg til å åpne snapper osv. Klarer ikke å sove, fordi jeg ligger og overtenker. Ønsker at han skal sende meg en snap eller melding som ikke er ment for meg, slik at jeg kan ta han i å være utro. Hvorfor tenker jeg slik og er det vanlig? Min teori er at jeg tenker at jeg vet det kommer til å skje uansett, så jeg kan like gjerne finne ut av det nå. 
jeg har det skikkelig jævlig når han er på sånne ting (det er han forsåvidt kanskje maks to ganger i året). Klarer ikke å sende han noen snapper av dagen min heller, fordi jeg ikke ønsker tilbake, jeg vil ikke vite Hva han gjør, hvem han er sammen med, hvor han er. Jeg vil nesten ikke kommunisere med han. Jeg vet, det er håpløst 

Anonymkode: 234fc...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er traumerespons og at du føler en slags trygghet i det å «vite» at han kommer til å være utro, slik at du ikke risikerer å bli overrasket og gjenoppleve ydmykelsen fra sist.

Jeg tenker du kan være ærlig med han om dette. Dere må jobbe med tillit og trygghet, mulig at parterapi kan hjelpe.

Anonymkode: d1c42...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det er traumerespons og at du føler en slags trygghet i det å «vite» at han kommer til å være utro, slik at du ikke risikerer å bli overrasket og gjenoppleve ydmykelsen fra sist.

Jeg tenker du kan være ærlig med han om dette. Dere må jobbe med tillit og trygghet, mulig at parterapi kan hjelpe.

Anonymkode: d1c42...284

Ja, det er det jeg tenker også. Det er mye lettere å “vite” at han skal være utro, enn å være redd for at han skal være det. Jeg vil jo stole på han, men jeg trur ikke jeg stoler på at noen, uansett hvem det er jeg skulle vært sammen med, ikke kommer til å møte noen andre. Så da blir det sånn da, at jeg ønsker jeg skal ferske han.

Vi har snakket om det, og han vet at jeg er bekymret, men han vet ikke hvor mye jeg tenker på det. Føler at jeg går ti skritt tilbake når han drar på en sånn tur, og alt jeg har jobbet mot forsvinner. Jeg har ikke lyst til å si det til han, fordi jeg ønsker jo at han skal kunne gjøre sånne ting også, jeg vil ikke at han skal si nei til ting fordi jeg tenker som jeg gjør. Det fortjener han ikke

Anonymkode: 234fc...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Ja, det er det jeg tenker også. Det er mye lettere å “vite” at han skal være utro, enn å være redd for at han skal være det. Jeg vil jo stole på han, men jeg trur ikke jeg stoler på at noen, uansett hvem det er jeg skulle vært sammen med, ikke kommer til å møte noen andre. Så da blir det sånn da, at jeg ønsker jeg skal ferske han.

Vi har snakket om det, og han vet at jeg er bekymret, men han vet ikke hvor mye jeg tenker på det. Føler at jeg går ti skritt tilbake når han drar på en sånn tur, og alt jeg har jobbet mot forsvinner. Jeg har ikke lyst til å si det til han, fordi jeg ønsker jo at han skal kunne gjøre sånne ting også, jeg vil ikke at han skal si nei til ting fordi jeg tenker som jeg gjør. Det fortjener han ikke

Anonymkode: 234fc...fd4

Kanskje du skal få profesjonell hjelp? Kan være verdt pengene. For hvis du holder på med dette så risikerer du å støte ham fra deg.

Anonymkode: 1fa08...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg bor sammen med verdens beste mann! Han er helt fantastisk! Har vært sammen i 4 år, bodd sammen i 1. Denne helgen er han på guttetur til Bergen, på konsert, og jeg hater det! Jeg sier det ikke til han, ønsker at han skal kose seg uten å føle at jeg begrenser det. Men min eks var utro mot meg, så det sitter litt i. Jeg klarer ikke å forholde meg til at han er borte, gruer meg til å åpne snapper osv. Klarer ikke å sove, fordi jeg ligger og overtenker. Ønsker at han skal sende meg en snap eller melding som ikke er ment for meg, slik at jeg kan ta han i å være utro. Hvorfor tenker jeg slik og er det vanlig? Min teori er at jeg tenker at jeg vet det kommer til å skje uansett, så jeg kan like gjerne finne ut av det nå. 
jeg har det skikkelig jævlig når han er på sånne ting (det er han forsåvidt kanskje maks to ganger i året). Klarer ikke å sende han noen snapper av dagen min heller, fordi jeg ikke ønsker tilbake, jeg vil ikke vite Hva han gjør, hvem han er sammen med, hvor han er. Jeg vil nesten ikke kommunisere med han. Jeg vet, det er håpløst 

Anonymkode: 234fc...fd4

Her må du jobbe med deg selv. Som jeg leser så er han fantastisk på alle områder men du har opplevdt utroskap og har mistet det å stole helt på en person. Dette må du ta tak i før det går ut over forholdet. Fortell han problemet men han skal ikke måtte bevise ovenfor deg hele tiden at han er der han er osv for å roe deg ned. Du må stole på han. Ett forhold er basert på å stole på hverandre, motsatt ødelegger. 

Anonymkode: fb2a3...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, det er det jeg tenker også. Det er mye lettere å “vite” at han skal være utro, enn å være redd for at han skal være det. Jeg vil jo stole på han, men jeg trur ikke jeg stoler på at noen, uansett hvem det er jeg skulle vært sammen med, ikke kommer til å møte noen andre. Så da blir det sånn da, at jeg ønsker jeg skal ferske han.

Vi har snakket om det, og han vet at jeg er bekymret, men han vet ikke hvor mye jeg tenker på det. Føler at jeg går ti skritt tilbake når han drar på en sånn tur, og alt jeg har jobbet mot forsvinner. Jeg har ikke lyst til å si det til han, fordi jeg ønsker jo at han skal kunne gjøre sånne ting også, jeg vil ikke at han skal si nei til ting fordi jeg tenker som jeg gjør. Det fortjener han ikke

Anonymkode: 234fc...fd4

Gratulerer med å ikke bli en bitch som vil kontrollere mannen pga veldig dårlig erfaring. Tror ikke du får gjort noe med dette, men så lenge han er sjelden borte over natten ,så er det ingen krise å gå gjennom slike døgn med uro som du gjør nå. Ingen terapeuter kan gi deg noen forsikringer på at han alltid vil være trofast, men menn som får tillit vil sjeldnere misbruke den enn de som blir kontrollert, så du kan tenke på det. Kanskje det ville vært best om du fant på mer de gangene han skal være borte, for da slipper tankene å plage deg så mye.

Anonymkode: 0bbad...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg bor sammen med verdens beste mann! Han er helt fantastisk! Har vært sammen i 4 år, bodd sammen i 1. Denne helgen er han på guttetur til Bergen, på konsert, og jeg hater det! Jeg sier det ikke til han, ønsker at han skal kose seg uten å føle at jeg begrenser det. Men min eks var utro mot meg, så det sitter litt i. Jeg klarer ikke å forholde meg til at han er borte, gruer meg til å åpne snapper osv. Klarer ikke å sove, fordi jeg ligger og overtenker. Ønsker at han skal sende meg en snap eller melding som ikke er ment for meg, slik at jeg kan ta han i å være utro. Hvorfor tenker jeg slik og er det vanlig? Min teori er at jeg tenker at jeg vet det kommer til å skje uansett, så jeg kan like gjerne finne ut av det nå. 
jeg har det skikkelig jævlig når han er på sånne ting (det er han forsåvidt kanskje maks to ganger i året). Klarer ikke å sende han noen snapper av dagen min heller, fordi jeg ikke ønsker tilbake, jeg vil ikke vite Hva han gjør, hvem han er sammen med, hvor han er. Jeg vil nesten ikke kommunisere med han. Jeg vet, det er håpløst 

Anonymkode: 234fc...fd4

Du er nok ikke moden nok til å ha en mann. 

Anonymkode: 6f963...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en følsom og veldig sårbar person. Kanskje har du alltid vært det, og helt sikkert ikke blitt bedre av det du har opplevd. Du ønsker å få en avklaring, å få det overstått, fordi spenningen er så vanvittig ubehagelig for deg. Derfor ønsker du å ta han. Jeg opplever det samme med min kjæreste (jeg er mannen). Hun er utrolig opptatt av å ta meg på fersk gjerning, og har alt fokus på å finne noe med meg som kan bety noe negativt for henne. Det er ekstremt slitsomt for meg. Men hun har hatt noen dårlige erfaringer før meg, og jeg vet at årsaken til at hun er slik er at hun elsker meg noe helt enormt, og har et konstant trygghetsbehov. Så jeg forstår og tilgir hele veien, og er veldig forsiktig.

Eneste løsning er at du stoler 100% på han, og slår deg til ro med det. Men du må fortelle han at han må vise hensyn til deg, for du takler ingen ting i nærheten av tvil. Det er spesielt viktig når dere er borte fra hverandre. For guds skyld fortell han hvordan du har det, ikke sitt alene med disse tankene. Elsker han deg vil han elske deg enda mer om han vet hvordan du har det.

Anonymkode: 6d03c...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Men hun har hatt noen dårlige erfaringer før meg, og jeg vet at årsaken til at hun er slik er at hun elsker meg noe helt enormt, og har et konstant trygghetsbehov. Så jeg forstår og tilgir hele veien, og er veldig forsiktig.

Det der hørtes ut som medavhengighet 101.

Den ene søker trygghet og forsikringer, den andre søker å kunne støtte og hjelpe. Hadde du følt at hun elsket deg dersom hun var selvstendig og stolte på deg?

Anonymkode: 8249b...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jeg bor sammen med verdens beste mann! Han er helt fantastisk! Har vært sammen i 4 år, bodd sammen i 1. Denne helgen er han på guttetur til Bergen, på konsert, og jeg hater det! Jeg sier det ikke til han, ønsker at han skal kose seg uten å føle at jeg begrenser det. Men min eks var utro mot meg, så det sitter litt i. Jeg klarer ikke å forholde meg til at han er borte, gruer meg til å åpne snapper osv. Klarer ikke å sove, fordi jeg ligger og overtenker. Ønsker at han skal sende meg en snap eller melding som ikke er ment for meg, slik at jeg kan ta han i å være utro. Hvorfor tenker jeg slik og er det vanlig? Min teori er at jeg tenker at jeg vet det kommer til å skje uansett, så jeg kan like gjerne finne ut av det nå. 
jeg har det skikkelig jævlig når han er på sånne ting (det er han forsåvidt kanskje maks to ganger i året). Klarer ikke å sende han noen snapper av dagen min heller, fordi jeg ikke ønsker tilbake, jeg vil ikke vite Hva han gjør, hvem han er sammen med, hvor han er. Jeg vil nesten ikke kommunisere med han. Jeg vet, det er håpløst 

Anonymkode: 234fc...fd4

Hvorfor ble det slutt mellom deg og eksen?

Ville det hjulpet deg å vite at det ikke hadde behøvd å bli slutt dersom den ene var utro?

Anonymkode: 8249b...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...