Gå til innhold

Er separert, når er det greit å skifte navn på f.eks Facebook


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er vel ingen som tar mannens etternavn lenger? Veldig gammeldags

Anonymkode: 24ce0...cf0

Jeg tok mannens etternavn da mitt etternavn var stefar sitt. Jeg har aldri likt hverken stefar eller etternavnet til stefar. Så skulle vi bli skilt så bytter jeg ikke tilbake til stefar sitt etternavn. Jeg kommer til å beholde etternavnet jeg tok da vi gifta oss. Det er like mye mitt nå og er ikke kun til låns. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har pikenavnet mitt som mellomnavn hvis det har noe å si. Det hadde føles rart å gifte seg og fremdeles beholdt bare det gamle, det er det vel ikke mange som gjør? HI

Anonymkode: 35881...3f5

Jeg vet om noen som har gjort det, men det vanligste er nok å lage et familienavn ja.

Men man låner ikke mannens etternavn så lenge man er gift, man velger etternavn for voksenlivet og familielivet. Jeg ville aldri byttet tilbake. Etternavnet jeg har nå er navnet jeg har som voksen, som barna mine har osv. Det er mitt like mye som det er mannens sitt selv om han ble født med det og jeg tok det da vi giftet oss.

Anonymkode: f9b2c...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er vel ingen som tar mannens etternavn lenger? Veldig gammeldags

Anonymkode: 24ce0...cf0

Det er jo en avvegning som må tas i hvert enkelt tilfelle.

Jeg hadde et langt og litt tungt etternavn med mange konsonanter, det samme hadde mannen. De to etternavnene etter hverandre ble veldig langt og tungt.

Hadde jeg beholdt mitt og mannen sitt, ville barna fått begge etternavnene. Men de ville aldri blitt brukt begge to i hverdagen, så det ene ville bare blitt en stor bokstav med punktum etter. I neste generasjon da ville den bokstavet blitt borte.

Så jeg og mannen valgte å ha ett felles etternavn. Både mitt og hans ble selvfølgelig vurdert, og vi endte på hans fordi det var mer sjeldent. Nå er det mitt og det vil det være så lenge jeg lever, uansett om jeg fortsetter å være gift med han eller ikke.

Anonymkode: f9b2c...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Tror jeg skiftet navn på FB det øyeblikket eksen var ute av døra! 😅

Anonymkode: 47231...5dc

Jeg og😂

Anonymkode: e0967...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg vet om noen som har gjort det, men det vanligste er nok å lage et familienavn ja.

Men man låner ikke mannens etternavn så lenge man er gift, man velger etternavn for voksenlivet og familielivet. Jeg ville aldri byttet tilbake. Etternavnet jeg har nå er navnet jeg har som voksen, som barna mine har osv. Det er mitt like mye som det er mannens sitt selv om han ble født med det og jeg tok det da vi giftet oss.

Anonymkode: f9b2c...7ab

Enig, etternavnet er mitt nå. Dessuten er det finere og enklere enn mitt pikenavn, som jeg aldri likte heller.

Anonymkode: ee61f...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...