Gå til innhold

Dere med hund som røyter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte vasker dere gulv? Og får hunden være i møblene?

Vi har en evig diskusjon gående, mannen vil helst at hunden kun skal være ute. Det er jo ikke aktuelt, så da vasker han gulvene hver dag og nekter at den skal opp i sofaen. Jeg er enig i at den ikke skal ligge i sofaen hele tiden, da jeg ser hvor mye bøss det blir på plassen hans. Men jeg blir sprø av den konstante klagingen på at hunden legger igjen hår. Når jeg et alene så støvsuger jeg hver dag og syns det holder. Ingen dør av å ha litt hundehår under sokkene. 

Anonymkode: 0eff9...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg børster hunden hver dag, og tar mye hår på den måten som ellers ville falt av rundt omkring.

Så støvsuger jeg hver dag.

Hunden går som den vil, men har sin plass i den ene enden av sofaen hvor det ligger et pledd han sover på. Det rister jeg ut av vinduet ved behov.

Det er litt ekstra jobb i røyteperiodene, men det er liksom en del av jobben ved å ha hund da. Ikke noe jeg gidder bruke mye negativ energi på, jeg bare tar jobben.

Anonymkode: 37383...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp i sofa vil jeg ikke ha den. Men ellers er det jo mannen din som har et problem, mesteparten av året vil det holde å dra over med støvsuger. Selvsagt må hunden være inne, alt annet er dyremishandling. 

Anonymkode: 8dc8c...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får være i sofaen, og vi støvsuger hver annen dag nå i røytesesongen.
Han får også lakseolje (kjøpt i dyrebutikk) i maten som gjør at han røyter minimalt resten av året

Anonymkode: e14a4...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nesten gal av all pelsen som er overalt.  Jeg støvsuger minst en gang om dagen. Likevel må jo hunden få være inne.  Dette er jo hjemmet hans. 

Han får ikke være i møbler og absolutt ikke i sengene.  Han har sin egen stol som han ligger i, ellers trives han aller best på teppet under spisebordet.  

Anonymkode: e9e51...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke ha hund om man ikke tåler hundehår. Blir man for irritert av det får man støvsuge og vaske da, og utover det ikke spre dårlig stemning.

Anonymkode: 0426a...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke hund, men har katter og kaniner og de røyter hele året. Og alle er i sofaen så det er hår. Alltid. Overalt. 
Støvsuger annenhver dag og vasker en gang i uka 

Anonymkode: dab17...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvor ofte vasker dere gulv? Og får hunden være i møblene?

Vi har en evig diskusjon gående, mannen vil helst at hunden kun skal være ute. Det er jo ikke aktuelt, så da vasker han gulvene hver dag og nekter at den skal opp i sofaen. Jeg er enig i at den ikke skal ligge i sofaen hele tiden, da jeg ser hvor mye bøss det blir på plassen hans. Men jeg blir sprø av den konstante klagingen på at hunden legger igjen hår. Når jeg et alene så støvsuger jeg hver dag og syns det holder. Ingen dør av å ha litt hundehår under sokkene. 

Anonymkode: 0eff9...f41

Jeg hadde ikke orket å ha en møkkete hund i hus pg ha dem i møbler er jo bare kvalmt. Støvsuge fjerner jo bare løs skit, gulvene må vaskes så mye ekkelt en hund drar inn. Man dør jo ikke av det, men satans ekkelt! Antar det ikke er barn i huset som sitter mye på gulvet.

Anonymkode: d87b6...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg hadde ikke orket å ha en møkkete hund i hus pg ha dem i møbler er jo bare kvalmt. Støvsuge fjerner jo bare løs skit, gulvene må vaskes så mye ekkelt en hund drar inn. Man dør jo ikke av det, men satans ekkelt! Antar det ikke er barn i huset som sitter mye på gulvet.

Anonymkode: d87b6...7dc

Det er uansett renere på gulvet enn ute i gresset, i sandkassa, på gårdsplassen, på lekeplassen og andre steder barnet sitter 😉

Anonymkode: 37383...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde ikke orket å ha en møkkete hund i hus pg ha dem i møbler er jo bare kvalmt. Støvsuge fjerner jo bare løs skit, gulvene må vaskes så mye ekkelt en hund drar inn. Man dør jo ikke av det, men satans ekkelt! Antar det ikke er barn i huset som sitter mye på gulvet.

Anonymkode: d87b6...7dc

Og der var du igjen, ja.
Dette er en tråd med spørsmål til hundeeiere.
Du er en hundhater, og har ikke noe å gjøre i denne tråden.
Føler du en stor trang til å fortelle alle oss her inne hvor ekkel du syns hunder er står du fritt til å lage en egen tråd om det

Anonymkode: e14a4...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg hadde ikke orket å ha en møkkete hund i hus pg ha dem i møbler er jo bare kvalmt. Støvsuge fjerner jo bare løs skit, gulvene må vaskes så mye ekkelt en hund drar inn. Man dør jo ikke av det, men satans ekkelt! Antar det ikke er barn i huset som sitter mye på gulvet.

Anonymkode: d87b6...7dc

Jeg er jo ikke interesert i dine preferanser. 

Anonymkode: 0eff9...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Bare et lite tips til møbler. Jeg kjøpte en slik en som er i lenken under her og den var 10 ganger mer effektiv enn både klesbørste og støvsuger. Hår blir samlet opp i en beholder også er det bare å tømme den.

https://cdon.no/bygg-verktoy/inf-roller-harborttagare-hundhar-och-katthar-rod-c107314280070213

Anonymkode: 271d2...3ae

Den er super!! Også koster den bare 52 kroner på temu 🙈

Anonymkode: dab17...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde ikke orket å ha en møkkete hund i hus pg ha dem i møbler er jo bare kvalmt. Støvsuge fjerner jo bare løs skit, gulvene må vaskes så mye ekkelt en hund drar inn. Man dør jo ikke av det, men satans ekkelt! Antar det ikke er barn i huset som sitter mye på gulvet.

Anonymkode: d87b6...7dc

Kjære vene…sitter barna dine på bobleplast i sandkassa, bakken mm?

Anonymkode: 9d8b3...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Bare et lite tips til møbler. Jeg kjøpte en slik en som er i lenken under her og den var 10 ganger mer effektiv enn både klesbørste og støvsuger. Hår blir samlet opp i en beholder også er det bare å tømme den.

https://cdon.no/bygg-verktoy/inf-roller-harborttagare-hundhar-och-katthar-rod-c107314280070213

Anonymkode: 271d2...3ae

Takk for tips, den skal jeg prøve. 
 

Men det må da være noe galt med denne siden, vanlige hundeleker koster over 3000 nok???

https://cdon.no/dyretilbehor/hundetilbehor/hundeleketoy/

Anonymkode: 0eff9...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hund lenger, men her var løsningen tørrmopping. Hver dag i røyteperiodene. Og støvsuger. Hunden hadde "egen" sofa og lå der, eller i buret sitt. (Uten dør.)

Anonymkode: 229b2...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er uansett renere på gulvet enn ute i gresset, i sandkassa, på gårdsplassen, på lekeplassen og andre steder barnet sitter 😉

Anonymkode: 37383...6de

Ute har de gjerne uteklær på da, hvis ikke bytter de jo når de kommer inn... vi pleier heller ikke bygge lego, spille kort eller brettspill på gårdsplassen. Ser du ikke forskjellen?? Hunden er alle disse stedene og drar med møkka si overalt. I tillegg sikler de ofte, og har møkk i rompa. 

Anonymkode: d87b6...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ute har de gjerne uteklær på da, hvis ikke bytter de jo når de kommer inn... vi pleier heller ikke bygge lego, spille kort eller brettspill på gårdsplassen. Ser du ikke forskjellen?? Hunden er alle disse stedene og drar med møkka si overalt. I tillegg sikler de ofte, og har møkk i rompa. 

Anonymkode: d87b6...7dc

Kan ikke du rulle inn? Vi vet at du hater hunder. Du vet at svært få er like fanatiske som du. La oss som ikke er fanatiske få være i fred. Hadde det vært opp til deg, så hadde vel alle hunder vært avlivet. 

Anonymkode: 229b2...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ute har de gjerne uteklær på da, hvis ikke bytter de jo når de kommer inn... vi pleier heller ikke bygge lego, spille kort eller brettspill på gårdsplassen. Ser du ikke forskjellen?? Hunden er alle disse stedene og drar med møkka si overalt. I tillegg sikler de ofte, og har møkk i rompa. 

Anonymkode: d87b6...7dc

😂

Anonymkode: 37383...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...