Gå til innhold

Vasker du ditt treningstøy etter hver bruk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg etter bruk på trening når du har blitt veldig svett. 

Anonymkode: edfb7...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er jo helt åpenbart. Treningstøyet blir ødelagt hvis det får ligge og marinere i svette.

Anonymkode: a9382...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om jeg skal bruke det når jeg trener ute alene eller inne med andre.

Anonymkode: 43478...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Selvsagt. Alt treningstøy blir vasket samme dag eller påfølgende morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener ikke på treningssenter, men går mye tur. Gjør jo selvfølgelig det, og jeg er en av de som aldri(!) bruker truse under tightsen😆

Anonymkode: e1376...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Klærne blir ødelagt uten vask, effekten blir ødelagt uten vask, det er demotiverende å ta på stinkende klær og man ødelegger luften for de rundt. Hva skulle være grunnen for ikke å vaske klærne?

Anonymkode: 29328...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, helt klart.

En treningsbukse jeg bare har brukt til å gå tur vasker jeg ikke hver gang, for da svetter jeg max litt under armene og på ryggen. Men om jeg har svettet nedover korsryggen og rumpa vaskes selvfølgelig buksa også.

Anonymkode: f73f5...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg trener hjemme, og svetter veldig lite (til og med når jeg trener hardt og er oppe i 150-160 i puls svetter jeg nesten ikke noe). Henger opp treningsBH-en etter bruk og vasker den etter ca. 3-4 økter. T-skjorta jeg har over (helt vanlig bomullstskjorte fra Cubus) går derimot rett i skittentøyskurven etter hver treningsøkt. 

Anonymkode: 7a822...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg svetta veldig, så vasker jeg det etter en gangs bruk. Men om jeg ikke har blitt veldig svett, kan jeg bruke det dagen etter også. Trener kun hjemme, eventuelt utendørs, så ingen som blir plaga av lukt (har aldri kjent at det har lukta svette av klærne heller). Og intensiteten på treningsøktene varierer.

Anonymkode: bb9a0...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Kommer hjem fra trening, kler av meg, legger treningstøyet i skittentøyskurven og går i dusjen 

Anonymkode: 96047...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser på det som en selvfølge og har alltid fortalt barna at all treningstøy skal rett på vaskerommet. Har fortsatt traumer fra skolen hvor medelever stinket svette i gymmen pga uvaskede klær 😅🤢

Anonymkode: 1a745...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med en gang. Setter på 20min vask og siden det kun er "Nysvette" så holder det i massevis.

Ullklær (bruker det gjerne når jeg trener ute) har jeg faktisk prøvd å henge til tørk,- uten å vaske! Var VELDIG skeptisk, jeg tar medisin som gjør at jeg ikke svetter oftere enn før, men når jeg begynner å svette (som ved trening) så svetter jeg MYE.. Snakker nesten enorme mengder i forhold til hva jeg gjorde før under trening. Men tro det eller ei, etter fem joggeturer så luktet det INGENTING av ulltrøya! Ikke rett etter trening nummer fem. Luktet fuktig ull, og ikke annet. Etter tørk, like fin. Men så klarte jeg ikke dy meg, og vasket det. Gjentok det flere gang, altså det å trene uten og vaske etter og var helt magisk. Men så havner man inn i gammelt mønster, alle treningsklær rett på vask etter trening,- også ull. Og ull blir slitt. Varer kanskje et lite år hvis jeg har to-tre og variere mellom slik at de blir brukt ca 2 treninger i uka... Men hadde jeg bare klart å holde på "henge til tørk" hadde jeg nok spart mange....

Teknisk tøy som jeg ikke får vasket umiddelbart, skyller jeg godt i dusj/vask (på tur hvor vi overnatter på hotell eller annet sted uten overnatting) og bruker sjampo til  å "vaske". Får ut det verste av svetten ihvertfall og har unngått at sur lukt setter seg i klær på denne måten. Går det opp mot en døgn fra bruk til vask så er teknisk tøyet mitt nesten ubrukelig etterpå, så dette har reddet mang et plagg.

Anonymkode: c7fe2...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor mye jeg har svetta. Har jeg svetta lite, f.eks bare hatt en stretching/mobilitetsøkt, kan jeg fint bruke BH og bukse til trening en gang til. T-skjorte vasker jeg alltid.

Hvis jeg har vært på treningsstudio vasker jeg alltid alle klærne selv om jeg ikke har blitt så svett, fordi jeg har brukt apparater/benker/matter andre svette også har brukt.

Anonymkode: 9afec...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

jeg tar medisin som gjør at jeg ikke svetter oftere enn før

:fnise: bra formulert!

Vi som ikke tar denne medisinen, svetter naturligvis oftere enn før.

Fra spøk til alvor;

Syntetisk og tekniske klær begynner ofte å lukte vondt uten at de er møkkete, særlig etter å ha blitt vasket mange ganger. Ha i en liten dæsj eddik i skyllevannet, så lukter de bra. 

Anonymkode: 29328...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og nei. Syntetisk tøy og bomull vaskes etter en gangs svetting. Ull og ytterplagg luftes og vaskes ved behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

:fnise: bra formulert!

Vi som ikke tar denne medisinen, svetter naturligvis oftere enn før.

Fra spøk til alvor;

Syntetisk og tekniske klær begynner ofte å lukte vondt uten at de er møkkete, særlig etter å ha blitt vasket mange ganger. Ha i en liten dæsj eddik i skyllevannet, så lukter de bra. 

Anonymkode: 29328...13f

Har du eddiken i midt i skylleprogrammet? I såpeskuffen?

Anonymkode: ff5f0...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har du eddiken i midt i skylleprogrammet? I såpeskuffen?

Anonymkode: ff5f0...2b8

Det er et eget lite kammer til skyllemiddelet (i min maskin i alle fall) og der har jeg det oppi. 

Anonymkode: 29328...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvfølgelig ikke. Det meste henges opp til lufting og vaskes etter noen gangers bruk.  Jeg velger naturmaterialer som ikke trenger vask så ofte.

Anonymkode: 3c98c...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Har du eddiken i midt i skylleprogrammet? I såpeskuffen?

Anonymkode: ff5f0...2b8

Nei. Der man har skyllemiddel

Anonymkode: 6c1e5...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Der man har skyllemiddel

Anonymkode: 6c1e5...41f

Ikke på treningstøy.

Anonymkode: ff5f0...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

:fnise: bra formulert!

Vi som ikke tar denne medisinen, svetter naturligvis oftere enn før.

Fra spøk til alvor;

Syntetisk og tekniske klær begynner ofte å lukte vondt uten at de er møkkete, særlig etter å ha blitt vasket mange ganger. Ha i en liten dæsj eddik i skyllevannet, så lukter de bra. 

Anonymkode: 29328...13f

Ikke oftere enn før, men mer når hun først svetter. Vanskelig å forstå?

Anonymkode: 50ab7...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ikke på treningstøy.

Anonymkode: ff5f0...2b8

Er jo uansett samme plass!

Anonymkode: 6c1e5...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...