Gå til innhold

Skisko til langrennsski. Samme str som vanlig sko?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eller bruker man å gå en str opp?

Anonymkode: cdaec...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på om de er små eller store i størrelsen, men jeg kjøper som regel samme str som jeg ellers bruker. Hvorfor skulle man ikke det, egentlig?

Anonymkode: 6d3ab...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det kommer jo an på om de er små eller store i størrelsen, men jeg kjøper som regel samme str som jeg ellers bruker. Hvorfor skulle man ikke det, egentlig?

Anonymkode: 6d3ab...36b

Jeg visste ikke om man burde ha plass til tykk ullsokk eller noe😅

Anonymkode: cdaec...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet over. Det er variasjoner i størrelsene

Jeg har Alpina til meg selv og har en størrelse større enn jeg bruker til vanlig, da har jeg plass til en litt tykkere sokk. Mens datteren min måtte opp to størrelser i samme merke, men juniorsko.

Har også hatt Fischer til ungene og måtte opp to størrelser i de.

Anonymkode: d2c2d...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på skoa. Jeg bestilte ett par i en str mindre enn jeg bruker. Den var litt stor. Så bestilte jeg ett annet par i annet merke og den passa i str jeg bruker, selv med tykk sokk

Anonymkode: fab80...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langrennsko er ofte små i str. Jeg blir lett klam og kald på beina og kjøper 2 str. opp for å ha tykk sokk og luft mellom for å holde varmen. Sitter godt på foten.

Ungene bruker en str. større enn vanlig i langrennsko og fotballsko.

Anonymkode: 1aca0...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Langrennsko er ofte små i str. Jeg blir lett klam og kald på beina og kjøper 2 str. opp for å ha tykk sokk og luft mellom for å holde varmen. Sitter godt på foten.

Ungene bruker en str. større enn vanlig i langrennsko og fotballsko.

Anonymkode: 1aca0...83b

Samme her. Bruker 38 i sko men 40 i langrennssko. Det er merket Fisher, tror litt liten i str

Anonymkode: 99629...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpina sko er varme og man tenger ikke mange par sokker nedi. Jeg går for det meste med tynn ullsokk. Fisher har kalde sko. Alpina er små i str, jeg bruker en str større der enn ellers. Unngå T serien til alpina. 

Anonymkode: 0113a...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har både meg og sønnen min gått opp 2 størrelser å syns det er perfekt. Vi prøvde begge en størrelse mindre å syns de ble for små da,så måtte opp to størrelser. Har selvfølgelig tjukke sokker oppi

Anonymkode: 147ca...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går dere på ski eller har dere skisko for å grille i? Seriøst spm. Skal dere gå på ski må skoa passe. Skal dere ha dem som utesko blir det noe annet. Man kan ikke gå skitur på et par mil med doble sokker. 

Anonymkode: 0113a...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Alpina sko er varme og man tenger ikke mange par sokker nedi. Jeg går for det meste med tynn ullsokk. Fisher har kalde sko. Alpina er små i str, jeg bruker en str større der enn ellers. Unngå T serien til alpina. 

Anonymkode: 0113a...4b1

Fischer har en modell som er de varmeste skoene!

Anonymkode: 99629...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om du har smal fot, normal fot eller bred og høy fot.

Jeg har dessverre både bred og høy fot og må ofte gå opp i størrelse og prøver å finne modell som egner seg, mange modeller er veldig smale. 

 

Anonymkode: 7529b...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...