Gå til innhold

Kjole til bryllup


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer jo helt an på bryllupet. Skriver man ikke lenger i invitasjonen hva kleskoden er?

Før skrev man 

Antrekk: dress/smoking osv.

er den tiden over kanskje? Er det på stranden, på en veranda, i skogen? 

Anonymkode: df6a1...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det kommer jo helt an på bryllupet. Skriver man ikke lenger i invitasjonen hva kleskoden er?

Før skrev man 

Antrekk: dress/smoking osv.

er den tiden over kanskje? Er det på stranden, på en veranda, i skogen? 

Anonymkode: df6a1...8d9

Glemte å få det med i teksten, det står smoking/mørk dress i invitasjonen. 

Endret av Lykke4ever
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kunne lett gått med den kjolen på et shoppingsenter eller på stranden uten å bli sett rart på. Så veldig formell er den ikke.

Det sagt, så synes jeg personlig at denne her typen kjoler er de desidert mest passende i et utendørs sommerbryllup.

Anonymkode: 81221...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den var kjempefin til et sommerbryllup.

 

Anonymkode: 651be...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer fint til et sommerbryllup, synes jeg. :)

Anonymkode: 26365...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forskjell på smoking og mørk dress, men jeg vil tenke at denne kjolen vil kunne gå med rett tilbehør. Til smoking skal det være lang kjole, og den skal være pen. Ned denne kjolen finner du frem det fineste tilbehøret og pynter deg skikkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optatium skrev (7 timer siden):

Jeg syns denne er for avslappet til smokingdresskode. 

Ja, men jeg tenker at når invitasjonen sier smoking/ mørk dress så vet ikke brudeparet helt hva det formelt sett innebærer…  Jeg vil tro de bare tenker at man skal pynte seg skikkelig? Kommer halvparten av herrene faktisk i smoking? Og resten i mørk dress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasong, farger og mønster er perfekt til sommerbryllup. Her er mer kritisk til stoffet. For meg ser det ut som vanlig bomull, ville kanskje tenkt en annen stoff type. 

Anonymkode: bac6f...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amandine skrev (1 time siden):

Ja, men jeg tenker at når invitasjonen sier smoking/ mørk dress så vet ikke brudeparet helt hva det formelt sett innebærer…  Jeg vil tro de bare tenker at man skal pynte seg skikkelig? Kommer halvparten av herrene faktisk i smoking? Og resten i mørk dress?

Jeg har vært i et par bryllup led denne dresskode og da har det vært ganske pynta ig definitivt smoking på de fleste. Men skjønner poenget ditt. Jeg hadde likevel forholdt meg til kleskoden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optatium skrev (15 minutter siden):

Jeg har vært i et par bryllup led denne dresskode og da har det vært ganske pynta ig definitivt smoking på de fleste. Men skjønner poenget ditt. Jeg hadde likevel forholdt meg til kleskoden. 

Absolutt, men er dresskoden smoking eller er den mørk dress når de sier smoking/mørk dress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amandine skrev (23 minutter siden):

Absolutt, men er dresskoden smoking eller er den mørk dress når de sier smoking/mørk dress?

Jeg tenker at de ønsker at folk skal pynte seg skikkelig, men ikke kreve at menn som ikke har smoking skal leie/kjøpe det. Det er innafor med mørk dress med andre ord. Det er mange menn som aldri har eid en smoking, men som har mørk dress og slips.

Kvinnene må da ha lang kjole og være ordentlig pyntet de også.

Anonymkode: 651be...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

amandine skrev (38 minutter siden):

Absolutt, men er dresskoden smoking eller er den mørk dress når de sier smoking/mørk dress?

Du kan velge.

Anonymkode: e3041...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen i seg selv er super til et sommerbryllup, men her er kleskoden formell. Jeg ville tenkt «slottsballbekledning», men de er ikke så «streng» på det, siden de ikke krever smoking, men likevel ønsker det.

Anonymkode: 3a3fa...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amandine skrev (7 timer siden):

Ja, men jeg tenker at når invitasjonen sier smoking/ mørk dress så vet ikke brudeparet helt hva det formelt sett innebærer…  Jeg vil tro de bare tenker at man skal pynte seg skikkelig? Kommer halvparten av herrene faktisk i smoking? Og resten i mørk dress?

Poenget med disse kleskodene er jo ikle hva andre gjør. Det er jo hva feks mannen til HI gjør. Hvis han velger en sort dress, så skal kjolen til HI matche slipset eller skjorten han velger å ha til (er skjorten hvit, skal hun matche slipset). Er hun alene, så står hun litt friere og slipper å matche. 

Anonymkode: df6a1...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoking/mørk dress betyr at det er formelt. Hakket under gala. For mennene er det da smoking, alternativt sort eller mørkeblå dress. «Smoking» betyr lang formell kjole for damene. «Mørk dress» betyr litt mindre formell og kjolelengden kan reduseres til legg eller under kneet.

kjolen på bildet er typisk casual. Finstilt et sommerbryllup på stranden eller et hageselskap men ikke noe jeg ville brukt med den dresskoden som er oppgitt 

Anonymkode: 900ef...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Velg bunad. Det er trygt.

Anonymkode: e3041...d32

Det burde ikke være lov annet enn om de ber om bunad. Bunad er superstusselig i bryllup. Passer til 17 mai, dåp og konfirmasjon. Men kun til typisk låvefest bryllup.

Anonymkode: 7493c...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Kjolen i seg selv er super til et sommerbryllup, men her er kleskoden formell. Jeg ville tenkt «slottsballbekledning», men de er ikke så «streng» på det, siden de ikke krever smoking, men likevel ønsker det.

Anonymkode: 3a3fa...f2d

Slottsballbekledning er jo galla og det er et hakk til opp fra smoking. Da er vi på kjole og hvitt. 

HI: Jeg tenker at kjolen er nydelig, men kanskje litt lite pyntet til et bryllup. Om det er i et lett bomullsstoff så er det ikke så mye som roper fest av det selv om snittet er flott. 

Ang. smoking/mørk dress så har jeg vært borti det flere ganger. Min tanke er at det er gjort sånn fordi de ikke vil tvinge bestemor og bestefar og andre til å kjøpe nytt, leie antrekk, skaffe lang kjole osv. Helt greit og ganske hensynsfullt overfor gjester der økonomien ikke tillater de store krumspringa i klesveien. Bryllup koster gjerne en del som gjest allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (12 minutter siden):

Slottsballbekledning er jo galla og det er et hakk til opp fra smoking. Da er vi på kjole og hvitt. 

HI: Jeg tenker at kjolen er nydelig, men kanskje litt lite pyntet til et bryllup. Om det er i et lett bomullsstoff så er det ikke så mye som roper fest av det selv om snittet er flott. 

Ang. smoking/mørk dress så har jeg vært borti det flere ganger. Min tanke er at det er gjort sånn fordi de ikke vil tvinge bestemor og bestefar og andre til å kjøpe nytt, leie antrekk, skaffe lang kjole osv. Helt greit og ganske hensynsfullt overfor gjester der økonomien ikke tillater de store krumspringa i klesveien. Bryllup koster gjerne en del som gjest allikevel. 

Det er en grunn til gåseøynene ble brukt.

Anonymkode: 3a3fa...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det burde ikke være lov annet enn om de ber om bunad. Bunad er superstusselig i bryllup. Passer til 17 mai, dåp og konfirmasjon. Men kun til typisk låvefest bryllup.

Anonymkode: 7493c...d22

Bunad er "godkjent" både til galla, smoking og mørk dress som dresskode. Det passer veldig godt.

Anonymkode: e3041...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...