Gå til innhold

I dag var det ei hissig dame i ladekø gitt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har audi e-tron med ladeluke på siden, det vil si at vi må stå på feil side for å lade på Tesla ladere, og da blir det en plass som ikke blir brukt hvis dere skjønner. Men sånn er der jo når Tesla åpner for at alle typer el bilder kan lade der, billigst er det oftest og. 

Så i dag når vi skulle lade, vi stod og litt i kø først, da det var mange biler som skulle lade naturlig nok på en utfartsdag, så hadde det klikka ei dame helt som da hadde kjørt inn på en plass som ser ledig ut, men som da ikke har ladekabel tilgjengelig. Hun hadde ropt og skriki at det var andre biler enn Tesla som lada, og filma bilen vår. Hun var skikkelig sint. Tenåringene fortalte dette da de satt i bilen mens vi var inne og handla. 

Skjønner bare ikke at det er mulig å bli så sint for sånne ting. Ja, det er dumt at Tesla har satt opp laderne sine på den måten, men de har jo åpnet for at alle typer biler kan lade, og da bruker vi jo det. Vi syns det var litt komisk hele greia. Det går uansett fort å lade, tror vi stod i 15-20 min, lader heller aldri opp til mer enn 80%.

Det er første gang etter å ha hatt el bil nå i 2 år at vi har opplevd noe sånt, så det skjer vel forhåpentligvis ikke så ofte.

Nå får jeg sikkert tyn for at vi lada på tesla lader og ikke en annen type siden vi ikke har tesla, men det får nå være. Det er veldig mange andre biltyper enn tesla som lader på de laderne.

Har noen andre opplevd litt morsomme ting i ladekø da?

Anonymkode: 61418...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tesla og hadde ikke tenkt over det. Det er sånn det er nå og da tar det litt mer tid. Lade en tesla går raskt, så ingenting å hisse seg opp for 

Jeg skulle kjøre en bmw i3 inn til Oslo. Den har elendig rekkevidde så måtte lade på veien. Da sto ei dame å lada. Helt ok det. Så tar hun 2 unger ut av bilen, og går inn på bensinstasjon uten å flytte bilen. Jeg tenkte det var krise og at en av ungene måtte på do eller noe så jeg bare venta. Så kom hun tuslende tilbake med 3 pølser, noe boller, noe brus og greier. Jaja, får nå handle mat da tenkte jeg. Så setter hun barna inn i bilen og så seg selv. DA tenkte jeg at det var min tur…. Neeeeida. Da skulle hun dele ut mat, åpne bolleposene, gå ut igjen og hjelpe det ene barnet med noe:… da holdt det på å rable for meg!😂

Anonymkode: 8e698...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har tesla og hadde ikke tenkt over det. Det er sånn det er nå og da tar det litt mer tid. Lade en tesla går raskt, så ingenting å hisse seg opp for 

Jeg skulle kjøre en bmw i3 inn til Oslo. Den har elendig rekkevidde så måtte lade på veien. Da sto ei dame å lada. Helt ok det. Så tar hun 2 unger ut av bilen, og går inn på bensinstasjon uten å flytte bilen. Jeg tenkte det var krise og at en av ungene måtte på do eller noe så jeg bare venta. Så kom hun tuslende tilbake med 3 pølser, noe boller, noe brus og greier. Jaja, får nå handle mat da tenkte jeg. Så setter hun barna inn i bilen og så seg selv. DA tenkte jeg at det var min tur…. Neeeeida. Da skulle hun dele ut mat, åpne bolleposene, gå ut igjen og hjelpe det ene barnet med noe:… da holdt det på å rable for meg!😂

Anonymkode: 8e698...130

😂skjønner man blir frustrert av det ja. Man lader og så flytter bilen, enkelt og greit.

Hi

Anonymkode: 61418...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk tesla eier tenker jeg. Tror hun har førsterett kun fordi hun har tesla. Hadde ledd henne opp i trynet. 

Anonymkode: 2efa0...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg el-bil, så mulig spørsmålet er dumt. Men hadde ikke dette vært løst ved at en av bilene rygget inn til ladeplassen, hvis laderen står mellom plassene? 

Anonymkode: fcf80...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir sint for de rareste ting. Dager som dette er kaos, hvis en ikke tåler å vente litt, så får en kjøre litt før eller senere. Verste jeg ser er folk som trykker og stresser på eldre i butikken som trenger tid, virkelig unødvendig. 
 

Såpass må en tåle, hilsen en tesla-eier 😉

Anonymkode: 45dd4...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nå har ikke jeg el-bil, så mulig spørsmålet er dumt. Men hadde ikke dette vært løst ved at en av bilene rygget inn til ladeplassen, hvis laderen står mellom plassene? 

Anonymkode: fcf80...043

Nei, for ladeluken er da på feil side, og ladekabelen hos Tesla er veldig korte så de rekker ikke bort til andre siden.

Anonymkode: 3ef2b...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, for ladeluken er da på feil side, og ladekabelen hos Tesla er veldig korte så de rekker ikke bort til andre siden.

Anonymkode: 3ef2b...67a

Men det er også mange som parkerer som idioter når de skal lade. Tar opp unødvendig plass som er lett å unngå om man står litt annerledes. Sier ikke at du er en idiot, vet hvordan ladingen er på en e-Tron😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elizabeth skrev (1 time siden):

Men det er også mange som parkerer som idioter når de skal lade. Tar opp unødvendig plass som er lett å unngå om man står litt annerledes. Sier ikke at du er en idiot, vet hvordan ladingen er på en e-Tron😊

Ikke HI du svarte😊men ja, er nok noen idioter som parkerer helt på tryne, litt rart da det oftest er oppmerka plasser. På teslaladere får man ikke parkert så annerledes pga hvor ladeluka på e-tron er.

Hi

Anonymkode: 61418...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jeg har tesla og hadde ikke tenkt over det. Det er sånn det er nå og da tar det litt mer tid. Lade en tesla går raskt, så ingenting å hisse seg opp for 

Jeg skulle kjøre en bmw i3 inn til Oslo. Den har elendig rekkevidde så måtte lade på veien. Da sto ei dame å lada. Helt ok det. Så tar hun 2 unger ut av bilen, og går inn på bensinstasjon uten å flytte bilen. Jeg tenkte det var krise og at en av ungene måtte på do eller noe så jeg bare venta. Så kom hun tuslende tilbake med 3 pølser, noe boller, noe brus og greier. Jaja, får nå handle mat da tenkte jeg. Så setter hun barna inn i bilen og så seg selv. DA tenkte jeg at det var min tur…. Neeeeida. Da skulle hun dele ut mat, åpne bolleposene, gå ut igjen og hjelpe det ene barnet med noe:… da holdt det på å rable for meg!😂

Anonymkode: 8e698...130

Det der gjør jeg hver gang jeg lader. Men det er jo fordi jeg har tid til det. Jeg lader aldri mer enn til 80%, men det kan fort ta 40 minutt med min bil i kulda. Er ikke det ganske vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optatium skrev (8 minutter siden):

Det der gjør jeg hver gang jeg lader. Men det er jo fordi jeg har tid til det. Jeg lader aldri mer enn til 80%, men det kan fort ta 40 minutt med min bil i kulda. Er ikke det ganske vanlig?

Hun var inne å handla etter at hun hadde ladet ferdig. Jeg sto først i 30 min i kø. Hun tok ut laderen før hun gikk inn 

Anonymkode: 8e698...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Hun var inne å handla etter at hun hadde ladet ferdig. Jeg sto først i 30 min i kø. Hun tok ut laderen før hun gikk inn 

Anonymkode: 8e698...130

Ah, ja det blir noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...