Gå til innhold

Zoomerang, 10 og 11 åringer(5.klasse)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Får din 5.klassing ha zoomerang? 

Hvis ja, har du noen regler?

Her er det utrolig variert blant venninnegjengen.

Ca 10 jenter, kun 2 som ikke har zoomerang. Av de som har zoomerang er det 5 stk som har "alt annet" som tiktok, snap osv i tillegg.

Noen får ha konto uten begrensninger eller regler. De poster lettkledd kropp og alt de ønsker.

De aller fleste har konto med regler. Dvs ikkelegge ut bilder i undertøy, bikini, ikke lag trutmunn, ikke fokus på pupper/rumpe, ikke twerking osv. Kun innhold som er passende for 10-åringer.

2 stk har konto med regel om å ikke vise ansikt. Selv tenker jeg at hvis du skal ha konto og ikke får lov til å vise hvem du er, så er det et tydelig tegn på at de er for små til å ha egen konto. 

Hva tenker du? Hva er ok for deg og sitt barn?

Anonymkode: e9c51...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer helt an på barnet. Ingen felles regler her, men regler som passer til hvert barn

Anonymkode: a5cdc...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om Zoomerang🤷🏼‍♀️ Tydeligvis ikke så populært her 

Anonymkode: 9975c...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har det, men får ikke lov å legge ut noe. 

Anonymkode: 15240...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 5. klassing får ikke lov. Det er 13 års aldersgrense på den appen av en grunn. De færreste av jentene i klassen har det, det er heldigvis flest fornuftige foreldre her.

Anonymkode: 4d27e...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Kommer helt an på barnet. Ingen felles regler her, men regler som passer til hvert barn

Anonymkode: a5cdc...e80

Men det er jo ikke snakk om hva som passer barnet, det er jo hva foreldrene mener. Det er jo ikke slik at lise har moderate regler mens trine får ha konto så lenge hun ikke viser ansiktet sitt. Det har jo ingen ting med at akkurat det passer best for trine.

Da vil jeg jo si at "det passer bedre for barnet" å ha zoomerang uten egen konto med mulighet til å legge ut ting, slik en her svarer. 

Anonymkode: e9c51...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Aldri hørt om Zoomerang🤷🏼‍♀️ Tydeligvis ikke så populært her 

Anonymkode: 9975c...c1e

Hva med tiktok? Ville du latt barnet ditt legge ut videoer der hun sladder ansiktet? Eller droppet some? Evt legge ut med regler for innhold(kan vise ansikt). Eller fri flyt?

Anonymkode: e9c51...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Min har det, men får ikke lov å legge ut noe. 

Anonymkode: 15240...6de

Ok🙂

Anonymkode: e9c51...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Min 5. klassing får ikke lov. Det er 13 års aldersgrense på den appen av en grunn. De færreste av jentene i klassen har det, det er heldigvis flest fornuftige foreldre her.

Anonymkode: 4d27e...6cc

Så bra🙂 Ikke like heldig her.

Anonymkode: e9c51...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men det er jo ikke snakk om hva som passer barnet, det er jo hva foreldrene mener. Det er jo ikke slik at lise har moderate regler mens trine får ha konto så lenge hun ikke viser ansiktet sitt. Det har jo ingen ting med at akkurat det passer best for trine.

Da vil jeg jo si at "det passer bedre for barnet" å ha zoomerang uten egen konto med mulighet til å legge ut ting, slik en her svarer. 

Anonymkode: e9c51...c52

Og jeg, som forelder, mener at barna mine ikke er like, og derfor er det heller ikke likt hva jeg tillater dem. Det er jo ikke sånn at de over natten fra 12 til 13 år er fullstendig ansvarlige nok til å ha sosiale medier. 

Anonymkode: a5cdc...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...