Gå til innhold

Hvilken sofa med vaskbare trekk har du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sofaen ser ikke ut etter årevis med småbarn, og kattene har klort hull i den, så det må bli ny sofa. Tips til sofa med vaskbare trekk som ikke er veldig vanskelige å få på igjen? 

Anonymkode: 472af...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger denne. Har sett Ikea har noen, men skulle gjerne visst om flere. 😊

Anonymkode: 8c6c6...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikea Ektorp og er veldig fornøyd.

Anonymkode: 335e8...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har IKEA Kivik. Liker den type armlener. Ektorp er også fin men synes armlenene er for høye. Ulempen med Kivik er at du må demontere armlenene. Jeg var ikke klar over det da jeg kjøpte. Jeg hadde Gøteborg fra IKEA tidligere (lik Kivik) og der var det bare å tre på nytt. Ulempen da er jo at trekket til treseteren er gigantisk å vaske. 
Jeg lette ganske mye og ingen sofaer bortsett fra diverse på IKEA har avtagbare trekk (mener da hele sofaen). Helt enig, det er så digg å vaske HELE sofaen, og så liker jeg å skifte farger i stua. Synes ikke trekkene er så gale i pris heller. Når noe er slitt kan man bare kaste. 
Jeg synes utvalget på trekk til Ektorp er bedre enn Kivik. Jeg liler striper og ruter, det har ikke Kivik. Men du får kjøpt trekk til disse andre steder, da er de langt dyrere, og jeg er usikker på kvaliteten. 

Anonymkode: a8521...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scandinavia fra Bolia. Like fin etter 10 år, både i fasong og farge.

Anonymkode: 6685a...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Scandinavia fra Bolia. Like fin etter 10 år, både i fasong og farge.

Anonymkode: 6685a...f95

...men her kan forresten ikke armlenene vaskes, bare trekk til rygg- og seteputene.

Anonymkode: 6685a...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en modulsofa fra Bohus, veldig greit å vaske trekkene på rygg og sete, men armlener kan ikke tas av.

Anonymkode: 94b28...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen. Må kanskje bli Kivik da. Kan kanskje være grei i årene med småbarn, og så kan jeg heller kjøpe en dyrere og finere sofa senere. 

Anonymkode: 472af...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bohus Nordic. Ikke avtagbart på rygg eller armlenene, men på alle putene.

Anonymkode: 8e047...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Tusen takk for svar alle sammen. Må kanskje bli Kivik da. Kan kanskje være grei i årene med småbarn, og så kan jeg heller kjøpe en dyrere og finere sofa senere. 

Anonymkode: 472af...f60

Selvom armlener må løsnes så er det bare fire skruer og verktøy følger med og det er lett å løsne. Fasongen på sofaen gjør at den er grei å skifte på alene (står på siden av seg selv). Jeg bruker 30 minutter på to sofaer. Vår er 6 år nå og ryggputene (de kan jo fort miste fasongen) er fortsatt fine. 

Anonymkode: a8521...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Selvom armlener må løsnes så er det bare fire skruer og verktøy følger med og det er lett å løsne. Fasongen på sofaen gjør at den er grei å skifte på alene (står på siden av seg selv). Jeg bruker 30 minutter på to sofaer. Vår er 6 år nå og ryggputene (de kan jo fort miste fasongen) er fortsatt fine. 

Anonymkode: a8521...4bd

Tusen takk. Det er det jeg sliter med på den sofaen vi har nå. Ryggputene er så stygge og da ser det så slaskete ut. 

Anonymkode: 472af...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...