Gå til innhold

Delt omsorg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen og jeg har delt omsorg for barna,egentlig ei uke hver. Påsken skulle vi dele i to slik at de er hos meg nå til og med fredag og så skal de til mannen fredag kveld. Neste uke er og mannens så dvs at jeg ikke får se de på 9 dager. Jeg prøvde å foreslå at dersom de vil må det være rom for at de kunne komme til meg litt før neste helg, f. eks lørdag så blir det likt antall dager begge plasser. Det kommer ikkje på tale seier han, avtale er avtale. De to eldste er 12 og 14 og bør vel ha eit ord med i laget. Synes det er ekstra vanskelig fordi jeg vet at 14 åringen (ho har sagt det selv)  føler seg "støkt" hos faren. Han kjører ikke bil og det er stort sett kjøreavstand til alt av venner. 

Anonymkode: f8e4b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær glad for at du har en eks som stiller opp og faktisk ønsker å ha barna

Anonymkode: 61d8c...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen gang er det du som får ekstra dager med barna.

Anonymkode: b8f3e...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 14-åring kan fint invitere venner eller ta buss. Dere har en avtale, og selv om barna kan være med å bestemme, så tenker jeg at de to dagene ikke er noe poeng i å lage krangel om.

Anonymkode: d7ef1...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med mannen, dere har jo en avtale 😅

Anonymkode: d6927...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de er så store at barna får bestemme. Min nå 15-åring har gjort som han har følt for siden han fylte 12 år. Noen ganger drar han til pappa og blir der et par dager, andre ganger velger han å bli hjemme. 

Anonymkode: aab8b...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vær glad for at du har en eks som stiller opp og faktisk ønsker å ha barna

Anonymkode: 61d8c...9ca

Nei. Det er ikke sånn at den andre forelderen skal være takknemlig fordi den andre foreldreren gjør det foreldre skal ut fra et minimum: stille opp for barna sine. Man kan selvsagt forvente mer enn det grunnleggende.

I dette tilfellet er jeg enig med his eks, fordi en avtale er en avtale, men ikke ut i fra at hi skal være så glad for at eksen stiller opp. Hi stiller jo opp like mye som ham.

For øvrig mener jeg barna er såpass store at de bør få bestemme mer selv.

Anonymkode: 6e8ed...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere skal holde dere til avtalen dere har nå, ingen grunn til å bryte den.

Men, om eldste ikke ønsker være så mye hos far skal hun bli hørt og dere må skrive en ny samværsavtale

Om det er vanskelig å få til selv kan dere bestille time på familievernkontoret. 

Anonymkode: d83ae...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

En 14-åring kan fint invitere venner eller ta buss. Dere har en avtale, og selv om barna kan være med å bestemme, så tenker jeg at de to dagene ikke er noe poeng i å lage krangel om.

Anonymkode: d7ef1...fd3

Buss går det sånn ca to ganger i uka 🙈. Ja, av en eller annen grunn har ho ikke invitert venner hos far, ho har spurt om å å låne mitt hus når jeg er på kveldsvakt, evt ha besøk når de er hos meg. HI

Anonymkode: f8e4b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Nei. Det er ikke sånn at den andre forelderen skal være takknemlig fordi den andre foreldreren gjør det foreldre skal ut fra et minimum: stille opp for barna sine. Man kan selvsagt forvente mer enn det grunnleggende.

I dette tilfellet er jeg enig med his eks, fordi en avtale er en avtale, men ikke ut i fra at hi skal være så glad for at eksen stiller opp. Hi stiller jo opp like mye som ham.

For øvrig mener jeg barna er såpass store at de bør få bestemme mer selv.

Anonymkode: 6e8ed...edd

 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at de er så store at barna får bestemme. Min nå 15-åring har gjort som han har følt for siden han fylte 12 år. Noen ganger drar han til pappa og blir der et par dager, andre ganger velger han å bli hjemme. 

Anonymkode: aab8b...ce4

Ja, jeg mener og at det bør være rom for at de kan velge litt selv, men han mener at da må det skrives i en samværsavtale og det skal vi gjere til høsten igjen. Han har deltatt lite i barna sitt liv og føler det er mer maktspill fra hans side. HI

Anonymkode: f8e4b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

 

Ja, jeg mener og at det bør være rom for at de kan velge litt selv, men han mener at da må det skrives i en samværsavtale og det skal vi gjere til høsten igjen. Han har deltatt lite i barna sitt liv og føler det er mer maktspill fra hans side. HI

Anonymkode: f8e4b...3a4

Eller snakk om bidrag? 

Anonymkode: d83ae...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Buss går det sånn ca to ganger i uka 🙈. Ja, av en eller annen grunn har ho ikke invitert venner hos far, ho har spurt om å å låne mitt hus når jeg er på kveldsvakt, evt ha besøk når de er hos meg. HI

Anonymkode: f8e4b...3a4

Hvordan kommer han seg rundt selv da?

Anonymkode: 73812...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Eller snakk om bidrag? 

Anonymkode: d83ae...3e6

Bidrag? I barnas liv? Ja, jeg mener at han bør skaffe skyss til f eks 9 åringen når han skal på trening. Ikke at han selv må skaffe skyss. Eller så spør 9 åringen meg og jeg sier ja så sant jeg kan. Det samme gjør jeg når eldste spør om jeg kan kjøre til venner. HI

Anonymkode: f8e4b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan kommer han seg rundt selv da?

Anonymkode: 73812...1d0

Han får faren eller søstera til å kjøre seg til jobb. Faren er pensjonist og kjører han 30 min kvar veg dersom søstera ikke skal jobbe. Faren kjører han eller noen av ungene til butikken  for at de skal handle. Ellers får han hjelp av ei venninne til å kjøre seg rundt.

Anonymkode: f8e4b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han ikke sertifikat eller bil? Høres jo veldig tungvint ut hvis det ikke er mulig å gå eller ta kollektivt? 

Hvordan kommer barna til og fra skolen? 

Anonymkode: f501a...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En avtale er en avtale? Barna kommer først. Ikke mor. Ikke far. Barna. 

Hva ønsker barna? Det er faktisk det eneste viktige spørsmålet. 

Her er Barna 12 og 14. Vi gjør avtaler etter samtale med barna. Far ønsket sydentur med Barna i sommer, eldste vil ikke. Så da drar far og yngste. Jeg og eldste finner på noe annet. Veldig bra samarbeid med barnas beste i fokus.

Anonymkode: 3b25f...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

En avtale er en avtale? Barna kommer først. Ikke mor. Ikke far. Barna. 

Hva ønsker barna? Det er faktisk det eneste viktige spørsmålet. 

Her er Barna 12 og 14. Vi gjør avtaler etter samtale med barna. Far ønsket sydentur med Barna i sommer, eldste vil ikke. Så da drar far og yngste. Jeg og eldste finner på noe annet. Veldig bra samarbeid med barnas beste i fokus.

Anonymkode: 3b25f...046

Kan nok tenke meg at eldste og muligens yngste vil være mer hos meg for at de skal komme seg litt mer rundt. Men de vil ikke dåre noen med å komme meg ønsker, jeg har sagt at de må si hva de vil. Men de sier lite.

Anonymkode: f8e4b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Har han ikke sertifikat eller bil? Høres jo veldig tungvint ut hvis det ikke er mulig å gå eller ta kollektivt? 

Hvordan kommer barna til og fra skolen? 

Anonymkode: f501a...c56

Ja, veldig tungvint. Barna tar buss til skolen, alle barna tar buss. HI 

Anonymkode: f8e4b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

En avtale er en avtale? Barna kommer først. Ikke mor. Ikke far. Barna. 

Hva ønsker barna? Det er faktisk det eneste viktige spørsmålet. 

Her er Barna 12 og 14. Vi gjør avtaler etter samtale med barna. Far ønsket sydentur med Barna i sommer, eldste vil ikke. Så da drar far og yngste. Jeg og eldste finner på noe annet. Veldig bra samarbeid med barnas beste i fokus.

Anonymkode: 3b25f...046

Men barna kan komme med ønsker underveis, det må ikke gjennom ny samværsavtale på meklingskontoret? (det mener mannen, han er veldig rigid på regler)

Anonymkode: f8e4b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, veldig tungvint. Barna tar buss til skolen, alle barna tar buss. HI 

Anonymkode: f8e4b...3a4

Helt utrolig å basere livet sitt på at alle andre skal kjøre en rundt.

Anonymkode: 73812...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Helt utrolig å basere livet sitt på at alle andre skal kjøre en rundt.

Anonymkode: 73812...1d0

Ja, han har psykiske problem i forhold til det å ta lappen. Prøvde da han var 18 og strøyk, nå er han 41.

Anonymkode: f8e4b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Buss går det sånn ca to ganger i uka 🙈. Ja, av en eller annen grunn har ho ikke invitert venner hos far, ho har spurt om å å låne mitt hus når jeg er på kveldsvakt, evt ha besøk når de er hos meg. HI

Anonymkode: f8e4b...3a4

Men akkurat det her går jo på dine følelser. Du vil ha barna tilbake en dag før fordi det blir 9 dager for deg uten dem. Den ene dagen fra eller til spiller jo ikke noen rolle for barna. Og så kan det være lurt å la far få ta seg av det med barna når de er hos han. Hvis du løper til bilen så fort de spør, så blir de ganske bortskjemte. Som feks med cupen sist gang. Du er på tilbudssiden før barna en gang rekker å spørre for å kjøre dem hit og dit mens de er hos far.

Anonymkode: d7ef1...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Men akkurat det her går jo på dine følelser. Du vil ha barna tilbake en dag før fordi det blir 9 dager for deg uten dem. Den ene dagen fra eller til spiller jo ikke noen rolle for barna. Og så kan det være lurt å la far få ta seg av det med barna når de er hos han. Hvis du løper til bilen så fort de spør, så blir de ganske bortskjemte. Som feks med cupen sist gang. Du er på tilbudssiden før barna en gang rekker å spørre for å kjøre dem hit og dit mens de er hos far.

Anonymkode: d7ef1...fd3

Då hadde han ikke komme seg på cup, er det som hadde skjedd 🤔 

Anonymkode: f8e4b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Då hadde han ikke komme seg på cup, er det som hadde skjedd 🤔 

Anonymkode: f8e4b...3a4

Og sånn er det av og til. 

Anonymkode: d7ef1...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Og sånn er det av og til. 

Anonymkode: d7ef1...fd3

Og det er då det går utover barna 🤔

Anonymkode: f8e4b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...