Gå til innhold

alkohol i bryllup


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hva gjør man når noen som er invitert i bryllupet som ikke tåler det så bra?

jeg vil helst ha det helt alkohol fritt men det ønsker ikke han

Anonymkode: 534ac...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er den som eier alkoholproblemet som må ta ansvar - ikke alle andre.

Aldri i verden om jeg hadde hatt et alkoholfritt bryllup fordi en av gjestene hadde vanskelig med å styre seg. Da får vedkommende få beskjed om å skjerpe seg og ta ansvar, og eventuelt alliere seg med noen som kan passe litt på. Det er ikke brudeparets jobb.

Anonymkode: d1134...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er den som eier alkoholproblemet som må ta ansvar - ikke alle andre.

Aldri i verden om jeg hadde hatt et alkoholfritt bryllup fordi en av gjestene hadde vanskelig med å styre seg. Da får vedkommende få beskjed om å skjerpe seg og ta ansvar, og eventuelt alliere seg med noen som kan passe litt på. Det er ikke brudeparets jobb.

Anonymkode: d1134...1b4

da skjønner du ikke hva alkohol problemer er

 

Anonymkode: 534ac...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er den som eier alkoholproblemet som må ta ansvar - ikke alle andre.

Aldri i verden om jeg hadde hatt et alkoholfritt bryllup fordi en av gjestene hadde vanskelig med å styre seg. Da får vedkommende få beskjed om å skjerpe seg og ta ansvar, og eventuelt alliere seg med noen som kan passe litt på. Det er ikke brudeparets jobb.

Anonymkode: d1134...1b4

Problemet er at de som har alkoholproblem, ikke synes det er et problem. Var i en 50 årsdag , der en person i 30 årene bannet og snakket stygt til andre for hun klarte ikke beherske seg, i tillegg tisset hun på seg… hun vet at hun ikke burde drikke alkohol….

Anonymkode: 40023...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må man ta en alvorsprat med den det gjelder. Det blir sikkert pinlig og ubehagelig, men må gjøres. Personen må få beskjed om at hen er hjertelig velkommen, men hen må holde seg på matta og ikke ødelegge dagen sånn som - (kom gjerne med eksempler på tidligere fadeser). 

I tillegg må denne personen ha en barnevakt som ikke er brudeparet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

da skjønner du ikke hva alkohol problemer er

 

Anonymkode: 534ac...091

Joda.

men problemet eies faktisk av den som ikke klarer å begrense alkoholinntaket. Hvis personen ikke skjønner det selv så må noen fortelle det i tydelig ordelag. Hvis personen vet at han/hun ikke klarer p begrense seg, må vedkommende enten bestemme seg for å drikke kun alkoholfritt den dagen eller velge å holde seg borte. 
 

Der skal selvfølgelig ikke være brudeparet eller gjestene som skal ta ansvaret for problemet. 

Anonymkode: d1134...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis personen vet at han/hun ikke klarer p begrense seg, må vedkommende enten bestemme seg for å drikke kun alkoholfritt den dagen eller velge å holde seg borte. 

Du har virkelig ingen peiling.

Anonymkode: 24098...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et bryllup jeg var i sommer, så hadde de samme problemstilling, hvorpå de løste det med bonger til hver enkelt gjest. Gikk greit med de fleste, men fikk ikke gjort noe med de som hadde på innerlomma😒

Anonymkode: fe997...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å forstå hva du mener. Skal du være gjest i ett bryllup, sammen med en person som ikke tåler alkohol? Eller skal du selv ha bryllup, og ønsker å holde det alkoholfritt? 
 

Anonymkode: d4976...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

I et bryllup jeg var i sommer, så hadde de samme problemstilling, hvorpå de løste det med bonger til hver enkelt gjest. Gikk greit med de fleste, men fikk ikke gjort noe med de som hadde på innerlomma😒

Anonymkode: fe997...eb7

vi skal ikke ha noen åpen bar heller. det er en vin pakke som følger med maten å da får man ikke mer enn 3 galss

men det hjelper ikke det når noen ikke tåler et glass en gang

Anonymkode: 534ac...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vanskelig å forstå hva du mener. Skal du være gjest i ett bryllup, sammen med en person som ikke tåler alkohol? Eller skal du selv ha bryllup, og ønsker å holde det alkoholfritt? 
 

Anonymkode: d4976...2af

det er jeg som skal gifte meg

Anonymkode: 534ac...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er én i det bryllupet som ikke klarer å styre seg ville jeg hatt en prat med vedkommende og inngått en avtale. Vedkommende ønsker vel ikke å ødelegge for deg/dere, så prat med vedkommende!!

Anonymkode: f868d...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bryllupet til en venninne fikk servitørene beskjed om å skjenke alkoholfri vin til en av gjestene. Denne gjesten oppdaget det ikke.

Anonymkode: ac314...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja til alkohol i bryllup, selvom jeg ikke srikker selv. 

Anonymkode: 5d339...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol er jo en uting uansett om det er mye eller lite man inntar. Hvorfor folk absolutt MÅ ha det likevel klarer jeg ikke forstå. Jeg hadde droppet alkoholen. 

Anonymkode: 16181...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

vi skal ikke ha noen åpen bar heller. det er en vin pakke som følger med maten å da får man ikke mer enn 3 galss

men det hjelper ikke det når noen ikke tåler et glass en gang

Anonymkode: 534ac...091

Ds får dere gi beskjed til vedkommende at han/hun må takke nei til alkohol. Evt kan dere sørge for st vedkommende lun får skjenket alholofritt i sitt glass av servitøren. 
 

men seriøst - hvis en gjest har et åpenlyst alkoholproblem så bør dere ta det opp med vedkommende på forhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Du har virkelig ingen peiling.

Anonymkode: 24098...45c

Har ikke peiling på hva da??

 

Anonymkode: d1134...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vedkommende er alkoholiker så er det neppe noen hjelp i å be vedkommende styre seg i selskapet eller velge alkoholfritt. Erfaringer fra egen familie var at alkoholikeren i et alkoholfritt bryllup var at hun hadde med seg drikke i skoposen og var stadig ute i garderoben og tok en støyt. Innen middagen var over var hun fullstendig snydens, ville plutselig holde tale og synge til brudeparet, blottet puppene og trykte dem opp i fjeset på brudgommen og måtte geleides ut av andre gjester. Hun har ikke blitt invitert til hverken barnedåp eller andre store dager etter dette. Jeg tenker at beste løsningen er at noen får ansvaret for å passe på vedkommende og at det er en avtale med vedkommende at om han/hun blir for påvirket så settes vedkommende i en taxi og sendes hjem. 

Anonymkode: bfdd0...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du be om en annen pakke enn vin? Mange steder de tilbyr svært gode alternativ. Jeg skjønner at dere er to og har ulike syn, men denne dagen bør jo være noe dere kan glede dere til og da vil en episode med vedkommende være ganske ødeleggende. Det er jo til og med litt trendy valg om dagen 😃 

En kan jo unngå verste hvis det som serveres er uten. 

Anonymkode: bfeea...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Alkohol er jo en uting uansett om det er mye eller lite man inntar. Hvorfor folk absolutt MÅ ha det likevel klarer jeg ikke forstå. Jeg hadde droppet alkoholen. 

Anonymkode: 16181...1a0

Det er ikke alt du trenger å forstå. 

Anonymkode: 0f236...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Alkohol er jo en uting uansett om det er mye eller lite man inntar. Hvorfor folk absolutt MÅ ha det likevel klarer jeg ikke forstå. Jeg hadde droppet alkoholen. 

Anonymkode: 16181...1a0

Alkohol er da ingen uting om det nytes med vett og forstand. For mange av oss er alkohol, som i vin og konjakk, like essensielt som god middag og et flott kakebord i bryllup og fest. 

Anonymkode: 38bf8...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...