Gå til innhold

Uenigheter med eksen. Hvem har riktig, trenger råd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Diskuterer med eksen fordi dama hans nå har kjøpt classiewalk til vårt barn som bl 8år sent ifjor. Jeg sier han ikke får lov å bruke den ute, noe han nekter å ta til seg. Vi har barnet 50/50, så vi begge skal få bestemme. Han mener det ikke er aldersgrense på dette nå, men hovedregelen er 16 egentlig. Denne går 15kmt og det skjer ikke at barnet på 8år fyker i trafikken med denne. Er dere enige? Hva skal jeg gjøre som mamma om de lar han gå ut med denne? Utrolig frustrerende😢

Anonymkode: 8a9c0...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har de sagt at barnet skal ut i trafikken? Sønnen min er 8, han har prøvd en slik. Han prøvde den på gangstien utenfor her, skikkelig stas. Betyr ikke at han føk avgårde i trafikken. 

Anonymkode: 6edaa...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler jo ikke om hvem av dere som har rett, men hva lovverket sier. Om det er i gårdsplassen eller på en gangsti eller i trafikken er jo revnende likegyldig. Hva sier lovverket om aldersgrense på den gitte dingsen?

Anonymkode: ab8d7...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har de sagt at barnet skal ut i trafikken? Sønnen min er 8, han har prøvd en slik. Han prøvde den på gangstien utenfor her, skikkelig stas. Betyr ikke at han føk avgårde i trafikken. 

Anonymkode: 6edaa...a63

Det er like ulovlig på gangstien.

Anonymkode: 6ec3e...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Diskuterer med eksen fordi dama hans nå har kjøpt classiewalk til vårt barn som bl 8år sent ifjor. Jeg sier han ikke får lov å bruke den ute, noe han nekter å ta til seg. Vi har barnet 50/50, så vi begge skal få bestemme. Han mener det ikke er aldersgrense på dette nå, men hovedregelen er 16 egentlig. Denne går 15kmt og det skjer ikke at barnet på 8år fyker i trafikken med denne. Er dere enige? Hva skal jeg gjøre som mamma om de lar han gå ut med denne? Utrolig frustrerende😢

Anonymkode: 8a9c0...aab

Det er ikke noe du kan bestemme. Du er nok bare sur fordi den nye dama hans kjøpte den tenker jeg. 

Anonymkode: dc8f2...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke noe du kan bestemme. Du er nok bare sur fordi den nye dama hans kjøpte den tenker jeg. 

Anonymkode: dc8f2...cfb

Nei, lovverket kan bestemme det. 

Anonymkode: ab8d7...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er ikke noe du kan bestemme. Du er nok bare sur fordi den nye dama hans kjøpte den tenker jeg. 

Anonymkode: dc8f2...cfb

Overhodet ikke sjalu, det har med sikkerhet å gjøre. Han lærte seg å sykle i fjor, så å begynne med en ballanse/motor styrt tohjul greie er ikke greit. Foreldre skal vel bli enig? Ts

Anonymkode: 8a9c0...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som du ser, forbudt for barn under 12 år. Hvis ungen skader noen mens han kjører, kan dere potensielt få et erstatningskrav i miljonklassen, siden forsikring ikke gjelder. 

Anonymkode: 5c2f3...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 12 års grense på elektriske sparkesykler, og de må være forsikret.

 

Screenshot_20240326_122704_Chrome.jpg

Anonymkode: 9274f...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe å bli enig om, det er ulovlig og dere som foreldre blir ansvarlig. Både forsikring og bruk under aldersgrense. 
 

Sørg for å ha det skriftlig at du har gitt klar beskjed om nei. 

Anonymkode: 043e1...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 25.3.2024 den 23.48):

Det er ikke noe du kan bestemme. Du er nok bare sur fordi den nye dama hans kjøpte den tenker jeg. 

Anonymkode: dc8f2...cfb

Det finnes mennesker som har meninger som bunner ut i andre ting en sjalusi og drama skjønner du. Barna sikkerhet for eksempel.

Hi: Far og stemor gjør noe ulovlig. Kontakt politiet og forhør deg om det er noe du kan gjøre.

Anonymkode: b6a19...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (På 27.3.2024 den 9.12):

Det finnes mennesker som har meninger som bunner ut i andre ting en sjalusi og drama skjønner du. Barna sikkerhet for eksempel.

Hi: Far og stemor gjør noe ulovlig. Kontakt politiet og forhør deg om det er noe du kan gjøre.

Anonymkode: b6a19...d47

Gjør de noe ulovlig med å la han bruke den i gården også? Stemor er mye inn å bestemmer, utrolig hvor irritert jeg kan bli. 

Anonymkode: 8a9c0...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Gjør de noe ulovlig med å la han bruke den i gården også? Stemor er mye inn å bestemmer, utrolig hvor irritert jeg kan bli. 

Anonymkode: 8a9c0...aab

Selvsagt. Det er ikke lov. Det er ikke lov å kjøre bil på gårdsplassen heller, hvis du er under 16. 

Det er også forbudt å sitte på førerside i bilen dersom man har drukket, selv i egen gårdsplass 

Anonymkode: ab8d7...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 27.3.2024 den 9.12):

Det finnes mennesker som har meninger som bunner ut i andre ting en sjalusi og drama skjønner du. Barna sikkerhet for eksempel.

Hi: Far og stemor gjør noe ulovlig. Kontakt politiet og forhør deg om det er noe du kan gjøre.

Anonymkode: b6a19...d47

Ts her. Enig. Finnes ikke sjalusi fra min side, det bare irriterer meg at de gjør ting som er ulovlig mot mitt barn. Jeg kan prate med barnefar fordi det er meg og hans barn. Vi som bestemmer dette 

Anonymkode: 8a9c0...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Selvsagt. Det er ikke lov. Det er ikke lov å kjøre bil på gårdsplassen heller, hvis du er under 16. 

Det er også forbudt å sitte på førerside i bilen dersom man har drukket, selv i egen gårdsplass 

Anonymkode: ab8d7...906

Ikke sant. Da får de holde seg til regelen. Hvis ikke får jeg ringe, mulig de også får en bekymringsmld hvis de våger det. 

Anonymkode: 8a9c0...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...