Gå til innhold

Hvis man har tatt bilder på sykehus…


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjelder Rikshospitalet. Er det kun henvisende lege som får bildene eller kan man se evt svar andre steder?

Anonymkode: deee4...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at det lønner seg å be om å få bildene på disk selv. Noen ganger kan man også få resultatene skriftlig, men det gjelder ikke alle undersøkelser.

Min erfaring er at jeg har måttet purre på resultatene hos spesialist som har henvist til undersøkelse og/eller at fastlege må purre spesialist.

Jeg har dessverre erfaring med at de ikke følger opp resultater, selv ved purringer. Ergo - man må følge med og følge opp alt selv om man ikke får resultater innen noenlunde rimelig tid.

Du skal kunne kreve innsyn i egen journal også, så du bør kunne kreve å få ut resultatene, om det er gått utover rimelig tid på svar på undersøkelsen. Det finnes noen unntak på dette (MR av hodet, ev. funn av alvorlige diagnoser o.l. før legen har snakket med deg), men det meste har man krav på å få ut uavhengig av henvisende lege.

Anonymkode: d95f6...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi og ba om å få bildene, de fikk vi sendt på Mail til oss, og til lege/behandler

Anonymkode: 7d211...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...