Gå til innhold

Vektøkning etter å ha begynt å trene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 165 høy og har veid 65 kg i mange år. Er glad i mat og spiser nok litt for mye, men så lenge vekta har stått stille gjør ikke det noe. Har ikke trent noe særlig annet enn å gå litt tur. For 1,5 år siden begynte jeg å trene styrke 3 ganger i uka og har blitt merkbart sterkere. Har spist akkurat det samme som, men veier nå 72 kg. Hvorfor har jeg gått opp så mye? Visste at muskler kan veie mer, men så mye?

Anonymkode: 2c2e7...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver jo svaret selv, muskler veier mer enn fett, og det kan utgjøre en ganske stor forskjell. Hvis klærne fortsatt passer like godt, så tenker jeg at det er årsaken. 

Anonymkode: 4bfdc...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, magen er større. Større rumpe og større lår. Ingen muskler synes. Er ikke alle klær som passer lengre.

Anonymkode: 2c2e7...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hmm, magen er større. Større rumpe og større lår. Ingen muskler synes. Er ikke alle klær som passer lengre.

Anonymkode: 2c2e7...41b

Da har du nok lagt på deg mer enn muskler.

Anonymkode: 57731...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde heller ikke jeg spiste mer da jeg trente 4-6 ganger i uka, men jeg gjorde det. Hvis du stresser pga det så kan du legge inn alt du spiser i feks Lifesum og se. Mye kalorier i drikke feks, juice og melk. Fort gjort å spise mer enn man tror man gjør. Det skal mye styrke til for å forbrenne en plate melkesjokolade 😂

Anonymkode: 20b2e...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips der. Jeg hadde ikke regnet med å gå ned i vekt av å trene, men synes det var rart at jeg begynte å gå opp i vekt såpass mye når det har vært stabilt i så mange år. Tror jeg spiser det samme, men kan jo som du sier hende jeg har begynt å spise mer. Skal prøve å regne på det.

Anonymkode: 2c2e7...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Takk for tips der. Jeg hadde ikke regnet med å gå ned i vekt av å trene, men synes det var rart at jeg begynte å gå opp i vekt såpass mye når det har vært stabilt i så mange år. Tror jeg spiser det samme, men kan jo som du sier hende jeg har begynt å spise mer. Skal prøve å regne på det.

Anonymkode: 2c2e7...41b

Ja jeg syns også det var kjemperart så mye som jeg trente. Alle sa det var muskler, men sååå mye og så hardt trente jeg ikke 🙈 Viser seg at jeg har lavt kaloribehov og når jeg trente ble jeg mer sulten, så selv om jeg spiste mer sunt enn før så spiste jeg likevel for mye dessverre 

 

Anonymkode: 20b2e...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skrubbsulten av å trene, og spiser helt klart mer når jeg trener mye, men det vet jeg bare fordi jeg har  nokså faste vaner og porsjonsstørrelser til hvert måltid å sammenligne med.
Litt ekstra middag eller en ekstra skive her og der, kan det ellers være vanskelig å legge merke til.

Anonymkode: 5e188...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...