Gå til innhold

Tanker om boligkjøp - hva hadde dere gjort?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det perfekte huset har kommet for salg.

Det er stort, flott hage og ganske nytt. Har utendørs boblebad, ned senket trampoline, mye oppbevaringsplass, og ikke minst, barna vil få gåavstand til skolen, i dag må de ta buss.

Men, huskere dere denne flommen som var nå i høst? De som bor der måtte evakueres med båt. Vannet kom ikke opp til huset, men veien dit ble oversvømt. Dette gjør mannen skeptisk. Jeg på min side er ikke like skeptisk siden vi har bodd i nærområdet i 10 år, og det der har aldri skjedd tidligere.

Hva hadde dere tenkt, tatt sjansen eller ikke?

Anonymkode: 262b9...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker st slike storflommer og styrtregn vil bli mer vanlig fremover. Jeg ville likevel ikke latt være å kjøpe huset. Tenk heller ut en plan. Har dere et sted å gjøre av dere og evakuere til om det blir nødvendig feks? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i hvert fall sjekket ut hva kommunen har gjort med tanke på beredskap og tiltak for å hindre at det skal skje igjen. 

Mye kan gjøres for å begrense flomskader, men da må det foreligge beredskapsplaner. 

Selv om det ikke har pleid å være slik flom, tror jeg dessverre at dette bare kommer til å bli verre pga klimaendringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare var veiene som ble oversvømt, mens huset var 100% trygt, hadde jeg ikke brydd meg om det. Båt til og fra hjemme er kun en god histore.

Hvis huset var i fare hadde jeg ikke våget.

Anonymkode: ca2b1...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvis det bare var veiene som ble oversvømt, mens huset var 100% trygt, hadde jeg ikke brydd meg om det. Båt til og fra hjemme er kun en god histore.

Hvis huset var i fare hadde jeg ikke våget.

Anonymkode: ca2b1...000

Huset ligger på en høyde. Var veldig langt opp til det

Anonymkode: 262b9...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Huset ligger på en høyde. Var veldig langt opp til det

Anonymkode: 262b9...bcd

Er det slik grunn der at det kan være fare for at det raser ut masse om det er flom lenger ned? Da vil jo huset kunne skades om ikke vannet når helt opp. 

Anonymkode: cfcc7...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Er det slik grunn der at det kan være fare for at det raser ut masse om det er flom lenger ned? Da vil jo huset kunne skades om ikke vannet når helt opp. 

Anonymkode: cfcc7...60f

Huset står på fjell så det kan ikke rase ut, men kommer til å spørre om det er gjort undersøkelser dersom vi ender opp med å dra på visning

Anonymkode: 262b9...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det perfekte huset har kommet for salg.

Det er stort, flott hage og ganske nytt. Har utendørs boblebad, ned senket trampoline, mye oppbevaringsplass, og ikke minst, barna vil få gåavstand til skolen, i dag må de ta buss.

Men, huskere dere denne flommen som var nå i høst? De som bor der måtte evakueres med båt. Vannet kom ikke opp til huset, men veien dit ble oversvømt. Dette gjør mannen skeptisk. Jeg på min side er ikke like skeptisk siden vi har bodd i nærområdet i 10 år, og det der har aldri skjedd tidligere.

Hva hadde dere tenkt, tatt sjansen eller ikke?

Anonymkode: 262b9...bcd

Hvis huset har vært oversvømt noen gang i historien; nei takk.

Hvis kun veien har vært oversvømt i ny og ne; helt OK.

Anonymkode: 2eed7...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Hvis det bare var veiene som ble oversvømt, mens huset var 100% trygt, hadde jeg ikke brydd meg om det. Båt til og fra hjemme er kun en god histore.

Hvis huset var i fare hadde jeg ikke våget.

Anonymkode: ca2b1...000

Tenker det samme, det er jo bare litt kult med båt til og fra.

Anonymkode: 2eed7...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om huset ligger på fjell, og på en topp, hadde jeg ikke skjenket det en tanke.

Kanskje blir det mer vanlig med ekstremvær i fremtiden, kanskje må noen veier legges om og det bygges flomsikring, men det gjør jo ikke faren for flom på tomten til akkurat dette huset overhengende.

Anonymkode: fbf31...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Huset ligger på en høyde. Var veldig langt opp til det

Anonymkode: 262b9...bcd

Da hadde jeg ikke tenkt på det engang.

Anonymkode: ca2b1...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...