Gå til innhold

Hudproblemer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en stund nå slitt med hudproblemer. Har vært hos hudterapaut, og brukt masse penger, men ingenting hjelper. Huden min kjennes veldig tørr og irritert ut. Blir såå takknemlig for råd. 

Anonymkode: 1df37...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn ser huden min ut. 

20240324_142723.jpg

Anonymkode: 1df37...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har en stund nå slitt med hudproblemer. Har vært hos hudterapaut, og brukt masse penger, men ingenting hjelper. Huden min kjennes veldig tørr og irritert ut. Blir såå takknemlig for råd. 

Anonymkode: 1df37...c00

Ville hatt en krem som er full av fukt( en skikkelig booster ) som nattkrem/maske. Og en mild rens, fuktighetsserum, og gjerne en god dagkrem( basert på fukt, lrp/avene…)eller nå en god ansiktsolkrem f 50, men mye fukt.
Er ikke alltid kremer må være så dyrt, men funker supert til huden. 
Kunne se ut som en reaksjon på noe, men fukt, fukt, fukt er en super begynnelse 

Anonymkode: 43ff5...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som rosacea. Ville ikke gått til hudpleier, men til hudLEGE. De kan gi antibiotika og krem som funker.

Anonymkode: d2044...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er en hudterapeut?

Du må eventuelt til lege/hudlege.

Men som en sier her, så ville jeg gått for fuktighetskrem. Mye fuktighetskrem. 

Anonymkode: 89c00...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva i alle dager er en hudterapeut?

Er du seriøs?

Anonymkode: 96c01...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er du seriøs?

Anonymkode: 96c01...b53

Vel, ja.

Jeg har hatt store hudproblemer selv, ble lagt inn på sykehus pga hudproblemer, har gått lenge til hudspesialist, og har klart å bli helt fin etterhvert. Har aldri verken hørt om eller lest om en hudterapeut. Høres for meg skikkelig kvakksalver ut.

Sånn som disse som jobber på beautysalong, og selger produkter som ødelegger huden, mer enn de leger huden.

Anonymkode: 89c00...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sånn som disse som jobber på beautysalong, og selger produkter som ødelegger huden, mer enn de leger huden.

Anonymkode: 89c00...818

Hudpleier heter vel det. Er det disse som nå kaller seg hudterapeuter?

Ville holdt meg LANGT UNNA.

Anonymkode: 89c00...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ser ut som rosacea. Ville ikke gått til hudpleier, men til hudLEGE. De kan gi antibiotika og krem som funker.

Anonymkode: d2044...b5d

Det er sjelden man behøver antibiotika i ansiktet, det er helst ved alvorlig akne. Ansiktshuden er utsatt for både luft og UV-stråling, begge deler bekjemper bakterievekst. Kortison er nok oftere i bruk ved betennelsestilstander (rødhet, smerte, hevelse, varme) og det kan se ut som HI er litt ekstra rød. Men man kan komme langt med fuktighet, innenfra (omega 3 og andre sunne oljer) og utenfra (fuktighetskremer som passer ens egen hud).

Lykke til, HI! 

Anonymkode: 89c00...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er sjelden man behøver antibiotika i ansiktet, det er helst ved alvorlig akne. Ansiktshuden er utsatt for både luft og UV-stråling, begge deler bekjemper bakterievekst. Kortison er nok oftere i bruk ved betennelsestilstander (rødhet, smerte, hevelse, varme) og det kan se ut som HI er litt ekstra rød. Men man kan komme langt med fuktighet, innenfra (omega 3 og andre sunne oljer) og utenfra (fuktighetskremer som passer ens egen hud).

Lykke til, HI! 

Anonymkode: 89c00...818

Du vet ikke hva rosacea er altså. 

Anonymkode: 4ec51...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du vet ikke hva rosacea er altså. 

Anonymkode: 4ec51...3ba

Nei, vet fint lite om det. Ser nå at kortisonkrem kan forverre rosacea.

Det spiller uansett ingen trille, for jeg mener HI bør oppsøke lege dersom ikke fuktighetskrem er nok. Og en lege vil vite dette. 

Anonymkode: 89c00...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Det er sjelden man behøver antibiotika i ansiktet, det er helst ved alvorlig akne. Ansiktshuden er utsatt for både luft og UV-stråling, begge deler bekjemper bakterievekst. Kortison er nok oftere i bruk ved betennelsestilstander (rødhet, smerte, hevelse, varme) og det kan se ut som HI er litt ekstra rød. Men man kan komme langt med fuktighet, innenfra (omega 3 og andre sunne oljer) og utenfra (fuktighetskremer som passer ens egen hud).

Lykke til, HI! 

Anonymkode: 89c00...818

Dette vet du tydeligvis ingenting om, og bør avstå fra å gi råd. Jeg har rosacea, og har sett ut akkurat som HI. Jeg fikk en 8 ukers antibiotikakur pluss en krem med faktiske virkestoffer i stedet for bare «fuktighet».

Anonymkode: d2044...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Dette vet du tydeligvis ingenting om, og bør avstå fra å gi råd. Jeg har rosacea, og har sett ut akkurat som HI. Jeg fikk en 8 ukers antibiotikakur pluss en krem med faktiske virkestoffer i stedet for bare «fuktighet».

Anonymkode: d2044...b5d

Jeg har nå lest om rosacea og det er flere som har peiling som sier at antibiotika er mindre og mindre vanlig, fordi det ikke har noen effekt. Fint at du fikk hjelp, men det er ikke noe du kan komme og si at jeg vet ingenting om. Du kan lese om dette selv, så ser du :) 

Anonymkode: 89c00...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

krem med faktiske virkestoffer i stedet for bare «fuktighet».

Anonymkode: d2044...b5d

Jeg kan forresten nevne at jeg kjenner en som hadde hud som HI som ble fin i huden kun ved å bruke fuktighetskrem. Det måtte smøres titt og ofte, men hun ble helt fin. Så fuktighet er helt klart ikke noe tull og tøys, det er virksomt.

Jeg visste ikke at det het rosacea, men det gjorde det nok :) 

Anonymkode: 89c00...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg kan forresten nevne at jeg kjenner en som hadde hud som HI som ble fin i huden kun ved å bruke fuktighetskrem. Det måtte smøres titt og ofte, men hun ble helt fin. Så fuktighet er helt klart ikke noe tull og tøys, det er virksomt.

Jeg visste ikke at det het rosacea, men det gjorde det nok :) 

Anonymkode: 89c00...818

Fantastisk at du har funnet en kur mot rosacea da. Hva heter du, slik at jeg kan nominere deg til nobelprisen. 

Anonymkode: 4ec51...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Fantastisk at du har funnet en kur mot rosacea da. Hva heter du, slik at jeg kan nominere deg til nobelprisen. 

Anonymkode: 4ec51...3ba

Det finnes ulike typer rosacea. Fuktighetskrem er en veldig vanlig behandling av ulike typer hudlidelser. Og jeg vet med sikkerhet at det kun var dette hun brukte, så det er nok ingen nyhet :) 

Anonymkode: 89c00...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det finnes ulike typer rosacea. Fuktighetskrem er en veldig vanlig behandling av ulike typer hudlidelser. Og jeg vet med sikkerhet at det kun var dette hun brukte, så det er nok ingen nyhet :) 

Anonymkode: 89c00...818

Da var det noe annet enn rosacea hun hadde. Poenget er uansett at HI bør gå til lege istedet for kvakksalvere.

Anonymkode: d2044...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Da var det noe annet enn rosacea hun hadde. Poenget er uansett at HI bør gå til lege istedet for kvakksalvere.

Anonymkode: d2044...b5d

Det vet ikke du :) Det så helt likt ut som det HI har.

Er ellers enig med deg i at HI må dra til lege, hvis ikke det hjelper å smøre mye og ofte med en fultighetskrem som passer hennes hud. 

Anonymkode: 89c00...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve kremer uten resept , for rosacea. Finnes 2 typer som flere har god effekt av, en i merket Lrp og en i merket Avene. Ellers finnes en « antibiotika» krem uten resept på apoteket nå, husker ikke eksakt navn, men noe som Rozex…. 
 

Ellers viktig å unngå alkohol, sterk mat, sol osv og solfaktor 50 i en tynn versjon, f eks lrp/avene. 
 

Anonymkode: 43ff5...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...