Gå til innhold

Trenger hjelp, angrer på boligkjøpet dagen etter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri tenkt at jeg kan bli i sånt situasjon. Vi ga bud på huset som vi ville ha, og dagen etter jeg angrer  veldig. Jeg fik panikk og følelse at vi kan ikke flytte dit. Jeg har ikke sovet på 2 netter og bare gråter. Redd at jeg kan bli verre. Det var alltid drøm om et stort hus, men nå jeg oppdaget at skolen der er forferdelig og plutselig alt er bare feil. Huset er fint og fin hage med beligget og område er feil(selv om det er 20 minutter fra oss).

Jeg har hatt depresjon en periode og nå forstår jeg at jeg i tillegg ikke tåler sånne forandringer. Vi skulle spare litt penger og kjøpe større hus på bofelltet som vi bor nå og trives og barna trives der godt og bra skole. Jeg ser at mitt eldste også gråter og gruer seg. 

Jeg føler meg forferdelig og mannen min er sint  på meg og lei seg (som er forståelig).Han er alltid støttende men nå han er skuffet.

Jeg føler meg som en mus i hjørne, har tapt vekt på 2 dager og fullstendig angst. Jeg føler meg skyldig og at alt mitt feil.

Jeg har allerede tenkt å flytte dit og og flytte  tilbake om 2 år -det er jeg som har tenkt som eneste mulighet. Men det er dyrt økonomisk, ikke bra for barna.

Jeg viste loven at budet er bindet. Jeg har vært fornuftig og forsiktig med penger hele mitt liv og alltid tenkte før jeg gjør noe. For meg det var som tåke når vi kjøpte dette.

Trenger hjelp og tips. Jeg føler at verden min er knust etter dette feilen.

Anonymkode: cd128...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere risikerer å tape masse penger. Nestemann på budrunden kan kjøpe det men da må dere betale mellomlegget. Og hvem kjøper hus slik? Det er jo noe man bruker lang tid på? 

Anonymkode: 41d77...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du bare fokusere på at dere har kjøpt nytt hus og gjøre opplevelsen så god som mulig. Ingen har godt av å bli påvirket av dine følelser rundt dette nå. Budet er bindene og tenk på det som punktum. Her velger kun du hvordan du skal håndtere saken. Rådet er med andre ord å jobbe med egen reaksjon og ikke videreføre anger til resten av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi opplevde at kjøper angret, de tilbød 100 000 for å komme ut av det. Verdt ett forsøk, hvis du har den muligheten? Høres ikke ut som bare kalde føtter det her 🤔

Anonymkode: 6fbcc...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi opplevde at kjøper angret, de tilbød 100 000 for å komme ut av det. Verdt ett forsøk, hvis du har den muligheten? Høres ikke ut som bare kalde føtter det her 🤔

valgte dere å akseptere?

Endret av Pianodame
Skrivefeil/missforsto innlegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at konsekvensene er veldig store( 

Jeg er i sjokk hvordan det kunne skje med meg? jeg gjøre aldri spontane kjøp av klær osv og alltid var flink med penger og alltid gjøre mitt beste for min familien.

Men det er vanskelig å funke i hele tatt, hele tiden dårlig følelse i magen, sovnløs, ukonsentrert og deprimert. Mareritt...

 

 

Anonymkode: cd128...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere var flere budgivere, så er det ikke uvanlig at nest beste budgiver får tilbudet om å kjøpe til sitt siste bud og så betaler dere mellomlegget.
 

En dyr erfaring, men det blir jo ikke bra hvis dere flytter dit og du gråter hele tiden og gruer deg. Det påvirker alle de andre i familien også.


Så ring megler på mandag og hør hvilke muligheter dere har.

Anonymkode: f50eb...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme, Hi. I etterkant skjønte jeg at det handlet om angsten min. Jeg tåler dårlig endringer og er generelt redd for å gjøre feil. Flyttet inn, trivdes godt. Har bodd der i 15 år. Hvorfor er det dårlig skole, da? Ligger huset i et belastet strøk eller er det rykter?  

Anonymkode: 6962a...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har aldri tenkt at jeg kan bli i sånt situasjon. Vi ga bud på huset som vi ville ha, og dagen etter jeg angrer  veldig. Jeg fik panikk og følelse at vi kan ikke flytte dit. Jeg har ikke sovet på 2 netter og bare gråter. Redd at jeg kan bli verre. Det var alltid drøm om et stort hus, men nå jeg oppdaget at skolen der er forferdelig og plutselig alt er bare feil. Huset er fint og fin hage med beligget og område er feil(selv om det er 20 minutter fra oss).

Jeg har hatt depresjon en periode og nå forstår jeg at jeg i tillegg ikke tåler sånne forandringer. Vi skulle spare litt penger og kjøpe større hus på bofelltet som vi bor nå og trives og barna trives der godt og bra skole. Jeg ser at mitt eldste også gråter og gruer seg. 

Jeg føler meg forferdelig og mannen min er sint  på meg og lei seg (som er forståelig).Han er alltid støttende men nå han er skuffet.

Jeg føler meg som en mus i hjørne, har tapt vekt på 2 dager og fullstendig angst. Jeg føler meg skyldig og at alt mitt feil.

Jeg har allerede tenkt å flytte dit og og flytte  tilbake om 2 år -det er jeg som har tenkt som eneste mulighet. Men det er dyrt økonomisk, ikke bra for barna.

Jeg viste loven at budet er bindet. Jeg har vært fornuftig og forsiktig med penger hele mitt liv og alltid tenkte før jeg gjør noe. For meg det var som tåke når vi kjøpte dette.

Trenger hjelp og tips. Jeg føler at verden min er knust etter dette feilen.

Anonymkode: cd128...0fe

Det første man gjør når man velger en bolig med barn er å sjekke skolekrets.. på forhånd, før den riktige dukker opp. Dere trenger ikke å vente to år, ny bolig kan legges ut for salg rett etter overtagelse. 2 årsperiode dreier seg kun om å slippe skatt på fortjeneste. Det kan bli et lite «tapsprosjekt», men i det lange perspektivet så taper dere ikke såååå voldsomt. Dere kan komme raskt i normal situasjon med noen grep rundt boliglån og nedbetaling f eks. Det er bare en bolig, ikke liv og helse 

Anonymkode: 6a2bf...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svarene! Alle dere skriver riktig og ja, det viktigste er liv, helse og familien.

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Ligger huset i et belastet strøk eller er det rykter?  

Nei, men skolen er veldig gammel og slitt og scoret ikke så bra, men vi har spurt de som har barn i denne skolen, de sa at alt er ok og barna trives der

 

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Dere trenger ikke å vente to år, ny bolig kan legges ut for salg rett etter overtagelse.

Det ikke ser ut at sånt prosjekt og selge med en gang  koster skjorte, da må man vel betale dokumentavgift? og i tillegg utgifter på salg av sin egen boligen. I tillegg finne igjen nye boligen? er det dette du mener? Eller selge ny bolig med en gang uten å selge sin gamle?

 

Anonymkode: cd128...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pianodame skrev (1 time siden):

Vi opplevde at kjøper angret, de tilbød 100 000 for å komme ut av det. Verdt ett forsøk, hvis du har den muligheten? Høres ikke ut som bare kalde føtter det her 🤔

valgte dere å akseptere?

Nei, men det var av flere grunner, mellomfinansiering var i ferd med å gå ut og inntekten vår var veldig redusert på kort tid. Hvis ikke ville vi akseptert, lettjente kroner hvis en er i en situasjon hvor tid ikke er kritisk. 

Anonymkode: 6fbcc...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi det litt tid. Nå har du en kropp og et hode som handler i en slags panikk. Panikk er ikke veldig rasjonelt og du risikerer å dra hele familien gjennom mye greier fordi du nå handler kun på følelse og ikke på fornuft. Alle planene du beskriver handler om flukt fra noe nytt og tilbake til det gamle som du kjenner og som er trygt for deg, men dere så jo etter nytt hus av en grunn. Ikke glem det. Hva sier mannen din? Vil han gjerne flytte dit? Han har jo noe han skulle ha sagt han også. Vent noen dager til og se om ikke ting roer seg litt og du klarer å se ting gjennom briller som ikke er så farget av angst og uro. Det er ekstra kjedelig om du nå setter i gang en prosess der dere taper både det nye huset og masse penger og så, når tåka har letna, så skjønner du at det også ble feil. 

Anonymkode: 3dcd0...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hva sier mannen din? Vil han gjerne flytte dit? Han har jo noe han skulle ha sagt han også.

Han var sint og skuffet og aksepterte ikke min tilstand (om er forståelig)  Han sa at vi tok beslutning sammen da må jeg skjerpe meg. ( og han hadde ret til dette). Han ønsker å flytte ditt. Etterhvert så han hvordan jeg sliter og ville hjelpe til og meg finne en løsning siden det påvirker min helse dramatisk. 

Anonymkode: cd128...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg har aldri tenkt at jeg kan bli i sånt situasjon. Vi ga bud på huset som vi ville ha, og dagen etter jeg angrer  veldig. Jeg fik panikk og følelse at vi kan ikke flytte dit. Jeg har ikke sovet på 2 netter og bare gråter. Redd at jeg kan bli verre. Det var alltid drøm om et stort hus, men nå jeg oppdaget at skolen der er forferdelig og plutselig alt er bare feil. Huset er fint og fin hage med beligget og område er feil(selv om det er 20 minutter fra oss).

Jeg har hatt depresjon en periode og nå forstår jeg at jeg i tillegg ikke tåler sånne forandringer. Vi skulle spare litt penger og kjøpe større hus på bofelltet som vi bor nå og trives og barna trives der godt og bra skole. Jeg ser at mitt eldste også gråter og gruer seg. 

Jeg føler meg forferdelig og mannen min er sint  på meg og lei seg (som er forståelig).Han er alltid støttende men nå han er skuffet.

Jeg føler meg som en mus i hjørne, har tapt vekt på 2 dager og fullstendig angst. Jeg føler meg skyldig og at alt mitt feil.

Jeg har allerede tenkt å flytte dit og og flytte  tilbake om 2 år -det er jeg som har tenkt som eneste mulighet. Men det er dyrt økonomisk, ikke bra for barna.

Jeg viste loven at budet er bindet. Jeg har vært fornuftig og forsiktig med penger hele mitt liv og alltid tenkte før jeg gjør noe. For meg det var som tåke når vi kjøpte dette.

Trenger hjelp og tips. Jeg føler at verden min er knust etter dette feilen.

Anonymkode: cd128...0fe

Hvor gamle er barna?

Anonymkode: 6a2bf...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Han var sint og skuffet og aksepterte ikke min tilstand (om er forståelig)  Han sa at vi tok beslutning sammen da må jeg skjerpe meg. ( og han hadde ret til dette). Han ønsker å flytte ditt. Etterhvert så han hvordan jeg sliter og ville hjelpe til og meg finne en løsning siden det påvirker min helse dramatisk. 

Anonymkode: cd128...0fe

Stakkars mann. 

Anonymkode: 41d77...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han var sint og skuffet og aksepterte ikke min tilstand (om er forståelig)  Han sa at vi tok beslutning sammen da må jeg skjerpe meg. ( og han hadde ret til dette). Han ønsker å flytte ditt. Etterhvert så han hvordan jeg sliter og ville hjelpe til og meg finne en løsning siden det påvirker min helse dramatisk. 

Anonymkode: cd128...0fe

Herlighet, du er jo manipulerende.

Anonymkode: c98df...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg har aldri tenkt at jeg kan bli i sånt situasjon. Vi ga bud på huset som vi ville ha, og dagen etter jeg angrer  veldig. Jeg fik panikk og følelse at vi kan ikke flytte dit. Jeg har ikke sovet på 2 netter og bare gråter. Redd at jeg kan bli verre. Det var alltid drøm om et stort hus, men nå jeg oppdaget at skolen der er forferdelig og plutselig alt er bare feil. Huset er fint og fin hage med beligget og område er feil(selv om det er 20 minutter fra oss).

Jeg har hatt depresjon en periode og nå forstår jeg at jeg i tillegg ikke tåler sånne forandringer. Vi skulle spare litt penger og kjøpe større hus på bofelltet som vi bor nå og trives og barna trives der godt og bra skole. Jeg ser at mitt eldste også gråter og gruer seg. 

Jeg føler meg forferdelig og mannen min er sint  på meg og lei seg (som er forståelig).Han er alltid støttende men nå han er skuffet.

Jeg føler meg som en mus i hjørne, har tapt vekt på 2 dager og fullstendig angst. Jeg føler meg skyldig og at alt mitt feil.

Jeg har allerede tenkt å flytte dit og og flytte  tilbake om 2 år -det er jeg som har tenkt som eneste mulighet. Men det er dyrt økonomisk, ikke bra for barna.

Jeg viste loven at budet er bindet. Jeg har vært fornuftig og forsiktig med penger hele mitt liv og alltid tenkte før jeg gjør noe. For meg det var som tåke når vi kjøpte dette.

Trenger hjelp og tips. Jeg føler at verden min er knust etter dette feilen.

Anonymkode: cd128...0fe

Gi det en sjanse, kanskje det blir mye bedre rnn du tror ❤️

Anonymkode: c63de...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen er forferdelig? Hvem har sagt det? At det er gammelt og nedslitt betyr ikke at det er noen dårlig skole. Så sant den ikke er helseskadelig.  Jeg jobber på en gammel skole, og ja - vi drømmer av og til om nye flotte og kanskje også mer praktiske lokaler, men skolen er helt topp likevel og er kjent for godt miljø og gode ansatte.  

Vel, stopp grininga og ta ansvar. Enten prøver dere å heve kjøpet med det det kommer til å koste ekstra, eller så flytter dere inn, gir det et par år og flytter om det fremdeles ikke føles bra. Det er dessuten ikke uvanlig å "angre seg" eller få kalde føtter i en sånn situasjon, men det pleier å gå over etter en alvorsprat med seg selv. 

Anonymkode: 467a3...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg har opplevd det samme, Hi. I etterkant skjønte jeg at det handlet om angsten min. Jeg tåler dårlig endringer og er generelt redd for å gjøre feil. Flyttet inn, trivdes godt. Har bodd der i 15 år. Hvorfor er det dårlig skole, da? Ligger huset i et belastet strøk eller er det rykter?  

Anonymkode: 6962a...7df

Kan dette gjelde for deg HI?

Anonymkode: c63de...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg sammen kvinne! Sånn helt seriøst, ta deg sammen. Flytt og se hvordan det blir. Når ungene ser du angrer og går rundt å gråter fordi dere skal flytte så påvirker det de også

Anonymkode: cc275...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også veldig angst over boligkjøp.

Nevnte det for mannen min og han var så rolig. Minnet meg på alle grunnene til at vi ville flytte og fordelene med der vi hadde kjøpt.

2 dager etter kjøp måtte jeg opp å se på boligen og det hjalp. 
Alt ble «feil» når jeg ble så bekymret. Det gikk mye på at boligen var eldre og med dårligere standard enn det vi var vant med. Sånn blir det ofte når man skal bo seg opp. 

Nå ville jeg aldri ha flyttet tilbake til der vi bodde. Trives veldig godt og vi gjør stadig forbedringer og føler med det mer eierskap til boligen.

Har hørt det tar 2 år å føle seg hjemme på nytt sted. 
Tenker at man må ta det voksent så vil du vokse på endring.

 

Anonymkode: 5201b...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør søke hjelp for angsten din. Har du snakket med legen din om det? 

Anonymkode: 4c6b5...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som fullstendig irrasjonell "angst". Du må sove litt på dette, roe deg ned, og tenke på grunnene til at dere kjøpte. 

Dette går nok over i løpet av noen dager. 

Husk også at det å bli overveldet og litt engstelig, absolutt IKKE er angst. 

Anonymkode: 2779d...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...