Gå til innhold

Å måtte tilpasse seg når man henger med venner med barn/baby


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det når dere skal treffe venner med småbarn? Treffer dere dem med eller uten barna? Hvor gammel er gammel nok til at baby kan bli hjemme med far mens mor går ut og tar seg en tur?

Føler oftest at det bare skal være når de kan og man må booke uker i forveien for at dem kan henge. De skal alltid bestemme klokke slett feks.. feks jeg vil gjerne møtes mellom 14-16 tiden helst men hun vil møtes 11-12. fordi da er baby våken.. og baby som bestemmer når dem skal dra hjem igjen? Hvorfor er noen mødre slikt? Skjønner at de har det sikkert travel men blir litt kjipt..

Anonymkode: 68bfb...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan gjør dere det når dere skal treffe venner med småbarn? Treffer dere dem med eller uten barna? Hvor gammel er gammel nok til at baby kan bli hjemme med far mens mor går ut og tar seg en tur?

Føler oftest at det bare skal være når de kan og man må booke uker i forveien for at dem kan henge. De skal alltid bestemme klokke slett feks.. feks jeg vil gjerne møtes mellom 14-16 tiden helst men hun vil møtes 11-12. fordi da er baby våken.. og baby som bestemmer når dem skal dra hjem igjen? Hvorfor er noen mødre slikt? Skjønner at de har det sikkert travel men blir litt kjipt..

Anonymkode: 68bfb...6cb

Dagene planlegges rundt når baby og småbarn sover helt til de er 3-4 år gamle. Det er kjipt for foreldrene også. Man tilpasser seg jo alltid andre folk når man skal møtes, enten pga baby eller av andre grunner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn det er med små barn. Om du ikke kan forstå/ta hensyn til det, kan du jo ikke treffe disse folka.

Folk som ikke evner å ha empati eller ta hensyn til andre mennesker er det mange av og jeg er så lei av dem.

Bare respekter andre menneskers behov. Er det så vanskelig?  0_0

Anonymkode: 9a93e...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med de minste barna legger føringene. Det har jeg aldri hørt noen som ikke skjønner før. 

Anonymkode: 6702e...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner som har babyer legger selvfølgelig alle føringer for slikt, de må få ta det når det passer best og jeg tilpasser meg. Det er uansett bare snakk om et års tid eller så. Når det er snakk om foreldre med småbarn, så er jeg rett og slett ikke spesielt interessert i å henge med ungene (har fire ungdommer selv), så da blir det helst på kveldstid hvis eller når de orker og eventuelt kan. Jeg tar gjerne turen til dem og kan godt ta med både mat og snacks slik at de skal slippe å stresse med å lage til noe, så slipper de å styre med å finne barnevakt ol. Det går seg uansett til etter hvert, men det er helt vanlig at venner blir litt nedprioritert de første årene en er foreldre, eventuelt at man gjerne er mest med andre som har barn på omtrent samme alder fordi det er enklere. 

Anonymkode: 036bc...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle barna være med måtte det legges opp rundt sovetider til de var ca 3 år. Nå har jeg en kapabel mann som fint kunne være alene med barna fra de var ganske små (han tok f.eks pappaperm med et av barna fra barnet var 4 måneder), så jeg kunne møte venninner uten barn også. 

Anonymkode: f0aaa...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvor gammel er gammel nok til at baby kan bli hjemme med far mens mor går ut og tar seg en tur?

Tuller du? Mor har valgt mann og barn før venninner nå, og det må du respektere. Er man venn så respekterer man den andres prioriteringer i livene sine.

Du minner om de evig single som nedsnakker kjærester og ektemenn og unger, som om venninnene har pådradd seg disse tingene ved et uhell. Nei, de er ikke uhell, de er noe man ønsker seg og prioriterer over venner. 

Anonymkode: d59f5...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet går i faser, og i en fase av livet er familie og barn det som er høyest prioritert.

Ikke alltid venner er på samme stadie, men da må man tilpasse seg litt om man vil beholde vennskapene.

Akkurat nå er venninnen din i bobla med baby og små barn, det må du bare akseptere altså. Det kommer en tid for venner igjen også, så om du vil beholde denne venninnen er du litt overbærende med dette akkurat nå.

Anonymkode: 605fc...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan vel gå tur selvom babyen sover i vogna - både du og mor kan håndtere det. Vinn vinn

Anonymkode: 7ab81...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fem barn, men har aldri hatt noe problem med å treffe venner. 

Barna sov jo i vogn, så de fulgte med på lasset til dit vi skulle. 

Orket rett og slett ikke at rutiner og klokke skulle styre hvordan jeg levde mitt liv. Barna fikk alltid dekket sine behov. Noen ganger var det hjemme og noen ganger var det på kafé eller i parken.  

Om vi alle ble bedt bort, så ble barna lagt i vogn og sov der til vi dro hjem. 

 

Anonymkode: 827bf...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde baby som sov fint i vogn og syntes egentlig det var lettere å treffe venner når babyen sov enn når den var våken og krevde oppmerksomhet, men alle er forskjellige. Noen babyer sover dårlig når det foregår mye rundt dem og for noen foreldre kan den timen mens babyen sover være den eneste tiden de får til å ordne ting i huset, lage mat og så videre. 

Babytid er unntakstid, du får nok mer tid med vennene dine senere når barna har blitt litt større.

Anonymkode: 2818e...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer og foreldre er jo veldig forskjellig. Min eldste var jeg helt nødt til å passe klokka, ellers ble det mye gråt og uro. Neste i rekka var en drøm som baby, hang litt mer med på lasset, var ikke så viktig med når og hvor. 

Anonymkode: 609d4...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hvordan gjør dere det når dere skal treffe venner med småbarn? Treffer dere dem med eller uten barna? Hvor gammel er gammel nok til at baby kan bli hjemme med far mens mor går ut og tar seg en tur?

Føler oftest at det bare skal være når de kan og man må booke uker i forveien for at dem kan henge. De skal alltid bestemme klokke slett feks.. feks jeg vil gjerne møtes mellom 14-16 tiden helst men hun vil møtes 11-12. fordi da er baby våken.. og baby som bestemmer når dem skal dra hjem igjen? Hvorfor er noen mødre slikt? Skjønner at de har det sikkert travel men blir litt kjipt..

Anonymkode: 68bfb...6cb

Hvorfor er du slik lurer jeg på?

Anonymkode: 4cc3f...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er du veldig sjalu?

Anonymkode: d4c9e...416


jeg liker bare ikke tilbringe tid med folk sine babyer , er det et problem?

Anonymkode: 68bfb...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):


jeg liker bare ikke tilbringe tid med folk sine babyer , er det et problem?

Anonymkode: 68bfb...6cb

Det er kun et problem for deg. Venninnene dine kommer til å finne seg andre venninner som virker. 

Anonymkode: 6702e...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er kun et problem for deg. Venninnene dine kommer til å finne seg andre venninner som virker. 

Anonymkode: 6702e...c3d

Det går ann vell å være venninne og mamma? Eller så skal man ta med seg barna på lasset til de er 18 år når man møter venninner?

Anonymkode: 68bfb...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det går ann vell å være venninne og mamma? Eller så skal man ta med seg barna på lasset til de er 18 år når man møter venninner?

Anonymkode: 68bfb...6cb

Hvor gammel er du? Man får andre prioriteringer enn å henge med venner, der varer en sånn 18 års tid. Og vanligvis har venner det likt, men da må de jo være over puberteten.

Barna er jo livet, de er selvsagt med på lasset. Hvor ellers tenker du de skulke være?

Anonymkode: e3520...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det går ann vell å være venninne og mamma? Eller så skal man ta med seg barna på lasset til de er 18 år når man møter venninner?

Anonymkode: 68bfb...6cb

Som sagt så kommer de til å få seg venninner som skjønner hva det innebærer å bli voksen. 

Anonymkode: 6702e...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvor gammel er du? Man får andre prioriteringer enn å henge med venner, der varer en sånn 18 års tid. Og vanligvis har venner det likt, men da må de jo være over puberteten.

Barna er jo livet, de er selvsagt med på lasset. Hvor ellers tenker du de skulke være?

Anonymkode: e3520...727

Hør på deg da som prøver å høres ut som «voksen» men rakker ned på andre som har ulikt syn en deg selv, å ha barn gjør deg ikke «mer» voksen ;) 

Anonymkode: 68bfb...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Som sagt så kommer de til å få seg venninner som skjønner hva det innebærer å bli voksen. 

Anonymkode: 6702e...c3d

Samme med deg også. Jeg er venner med dem ikke barnet deres

Anonymkode: 68bfb...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hør på deg da som prøver å høres ut som «voksen» men rakker ned på andre som har ulikt syn en deg selv, å ha barn gjør deg ikke «mer» voksen ;) 

Anonymkode: 68bfb...6cb

Haha, du ga meg svaret mitt. Kom tilbake etter puberteten så kan vi snakkes.

Anonymkode: e3520...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hvor gammel er du? Man får andre prioriteringer enn å henge med venner, der varer en sånn 18 års tid. Og vanligvis har venner det likt, men da må de jo være over puberteten.

Barna er jo livet, de er selvsagt med på lasset. Hvor ellers tenker du de skulke være?

Anonymkode: e3520...727

Altså, det går fint an å være venner med noen uten å henge med ungene deres også. Jeg både hadde barnløse venner da jeg var småbarnsmor til etter hvert fire tette barn, og har nå venner som er småbarnsforeldre når mine er store. Vi møtes stort sett uten barn, der små babyer har vært litt unntak av naturlige årsaker. Når det er sagt, så må en jo selvfølgelig justere forventingene rundt hvor ofte en kan treffes og på hvilke premisser. Det er godt mulig HI kan bevare sitt vennskap til denne venninnen, men det er også mulig det kan bli vanskelig hvis hun ikke forstår at barnet til venninnen alltid vil komme først. 

Anonymkode: 036bc...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Samme med deg også. Jeg er venner med dem ikke barnet deres

Anonymkode: 68bfb...6cb

Nettopp. Og siden barnet er viktigere for dem enn deg så kommer du til å bli faset ut. 

Anonymkode: 6702e...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...