Gå til innhold

Ribbena osv.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Herregud, dette spørsmålet er så rart at jeg skjemmes for å stille det, men det får bare stå til 🙈

Jeg er 172 cm har gått ned fra 95 til 63 kilo på relativt kort tid (bivirkninger av medisiner). Nå har heldigvis vekten stabilitet seg. Men selv om jeg er godt innenfor normalvektig og fortsatt har litt fett igjen på magen for eksempel, så føler jeg meg så benete i mangel på et bedre ord. Jeg skjønner jo selvfølgelig at lavere vekt gjør at skjelettet blir mer synlig, og jeg ser absolutt ikke ut som et skjelett heller, men jeg kan ikke annet enn å lure på om det er vanlig å se så mye på en slik vekt? Både når jeg står oppreist, og spesielt når jeg ligger på rygg, synes buene på ribbeina og den tappen ned mellom dem så godt. Kragebena mine er også blitt veldig synlige og fremtredende synes jeg, og skuldrene, den knokkelbiten ned mot kragebenet. 

Jeg har forsøkt å kikke litt på andre som jeg antar er på omtrent min størrelse, men med klær på er jo uansett i høyden kravebena synlige. Lar jeg hendene gli nedover brystkassen kjenner jeg så godt hvert ribben under fingrene mine. Det er godt mulig at det bare er fordi det er så uvant for meg, men er dette normalt? Jeg har jo bare veid meg på min vekt, så jeg begynner jo nesten å bli bekymret for at den viser feil. Jeg må ha str S/36 i de fleste klær nå, noe som i seg selv føles rimelig absurd etter så mange år med str XL/42.

Anonymkode: d28ea...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt, men skjønner det er uvant. Pass på at du ikke mister mer vekt! 

Anonymkode: c8ebe...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanlig 😒

Jeg synes selv det er ekkelt og ubehagelig, og vil helst veie mer, men innser at det er ikke så sunt. 

Anonymkode: a5681...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Helt normalt, men skjønner det er uvant. Pass på at du ikke mister mer vekt! 

Anonymkode: c8ebe...534

Jeg gjør mitt beste! Nå har vekten vært stabil i omtrent to måneder, så jeg tror jeg har klart å lande nå. De første 20-25 kiloene var egentlig bare deilig å bli kvitt, men de siste kiloene fikk meg til å bli litt bekymret rundt hvor det skulle stoppe. Nå må jeg egentlig bare venne meg til den nye meg, og jeg merker at det tar litt tid.

HI

Anonymkode: d28ea...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...