Gå til innhold

Hvor mange armhevinger klarer dere å ta?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Uten pause? 
mener «vanlige» armhevinger, ikke med knærne nedi:-)

Anonymkode: c93e5...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En halv, Jeg kommer meg opp,men ikke ned igjen på en elegant måte. ;)

Anonymkode: 83853...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ein halv, så lenge jeg starter oppe. Jeg kommer meg alltid ned, på den ene eller den andre måten. 

Anonymkode: fcf0d...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke prøve. Sikkert ingen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Ein halv, så lenge jeg starter oppe. Jeg kommer meg alltid ned, på den ene eller den andre måten. 

Anonymkode: fcf0d...abf

Ned kommer man alltid😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå greier jeg ingen pga. langvarig sykdom. Men planen er at jeg skal komme dit igjen at jeg greier flere.

En annen nevner nakkeskade. Det har jeg også. I tillegg er jeg hypermobil, har overledige ledd. Derfor må jeg trene meg opp saktere og mer forsiktig enn andre for å kunne tåle armhevinger. Det er en tålmodighetsprøve. Jeg vet også at jeg risikerer å bli dårligere i nakken midlertidig i en slik opptrening, så trikset er å holde belastningen så lav at jeg ikke blir for dårlig.

Jeg trener først på styrke ben og styrke og stabilitet mage/rygg, og gjør dette på måter som ikke belaster nakken noe. Så går jeg over til firstående diagnoalstrekk, planken osv. , som vil gjøre meg sterkere også i skuldrene og trener nakke indirekte. Samtidig dette begynner jeg med lite belastende øvelser for biceps og triceps. Og jeg ror bittelitt i en romaskin. Først etter at jeg har kommet et godt opp styrkemessig på alt dette kan jeg tenke på å prøve meg på armhevinger. Men da må jeg begynne å gjøre det stående mot f.eks. kjøkkenbenken, og også bare gjøre det halvveis ned og opp. Når jeg der kan komme meg ned og opp flere ganger, da kan jeg gå over til å gjøre armhevinger liggende på gulvet, men med knærne i gulvet. Når det går greit (kan ta lang tid!), da kan jeg forsøke meg på vanlige armhevinger. Er jeg heldig kan jeg forsøke meg på vanlige armhevinger til høsten... eller neste høst, om kroppen er mer svekket nå enn jeg håper.

Anonymkode: bc20c...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 10 begynner det å gå merkbart saktere 😅 

Anonymkode: 65bed...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Selv ikke da jeg var en habil håndballspiller klarte jeg det. Tror det er noe kroppen min ikke klarer, uansett hvor mye jeg trener 😆 Er godt trent nå også, men armhevninger klarer jeg bare ikke. Klarer pullups og situps da. 

Anonymkode: 286dc...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To. På en god dag.

På en mer gjennomsnittlig dag, trekvart: Ned og halvveis opp igjen🙃.  

Anonymkode: a675d...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30. Har trent mye i det siste. Klarer ingen pullup da.

Anonymkode: e4696...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 av gangen, 3 runder med pause = 30. Men ikke i strekk, da får jeg tennisalbu, skade i albuen. 

Genialt å alternere med situps.

Hva med deg, HI?

Anonymkode: eacfa...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 som er helt nede. Null for noen måneder siden.

Anonymkode: 868df...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg teste og jeg klarte faktisk to. Det var to mer enn jeg trodde :D 

Anonymkode: 67d7e...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nå greier jeg ingen pga. langvarig sykdom. Men planen er at jeg skal komme dit igjen at jeg greier flere.

En annen nevner nakkeskade. Det har jeg også. I tillegg er jeg hypermobil, har overledige ledd. Derfor må jeg trene meg opp saktere og mer forsiktig enn andre for å kunne tåle armhevinger. Det er en tålmodighetsprøve. Jeg vet også at jeg risikerer å bli dårligere i nakken midlertidig i en slik opptrening, så trikset er å holde belastningen så lav at jeg ikke blir for dårlig.

Jeg trener først på styrke ben og styrke og stabilitet mage/rygg, og gjør dette på måter som ikke belaster nakken noe. Så går jeg over til firstående diagnoalstrekk, planken osv. , som vil gjøre meg sterkere også i skuldrene og trener nakke indirekte. Samtidig dette begynner jeg med lite belastende øvelser for biceps og triceps. Og jeg ror bittelitt i en romaskin. Først etter at jeg har kommet et godt opp styrkemessig på alt dette kan jeg tenke på å prøve meg på armhevinger. Men da må jeg begynne å gjøre det stående mot f.eks. kjøkkenbenken, og også bare gjøre det halvveis ned og opp. Når jeg der kan komme meg ned og opp flere ganger, da kan jeg gå over til å gjøre armhevinger liggende på gulvet, men med knærne i gulvet. Når det går greit (kan ta lang tid!), da kan jeg forsøke meg på vanlige armhevinger. Er jeg heldig kan jeg forsøke meg på vanlige armhevinger til høsten... eller neste høst, om kroppen er mer svekket nå enn jeg håper.

Anonymkode: bc20c...5c2

Jøss. Det var et omfattende svar på et enkelt spørsmål.

Anonymkode: ae134...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 22.3.2024 den 18.27):

Ingen. Selv ikke da jeg var en habil håndballspiller klarte jeg det. Tror det er noe kroppen min ikke klarer, uansett hvor mye jeg trener 😆 Er godt trent nå også, men armhevninger klarer jeg bare ikke. Klarer pullups og situps da. 

Anonymkode: 286dc...0b6

Sånn er jeg og, selv når jeg var godt trent så klarte jeg ikke 1 engang.

Anonymkode: 957b9...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...