Gå til innhold

Dere som har hatt bihulebetennelse, pleier ansiktssmertene å komme som lyn fra klar himmel eller mer gradvis?

Anbefalte innlegg

Tror ikke jeg har hatt det før, men er usedvanlig tett i nesen og svelg, hodepine som blir verre når man bøyer seg ned, farget slim, trykkfølelse i hodet og veldig øm i ansikt(spesielt panne, siden av øynene og toppen av nesen. Men smerter er det ikke, mer ømt og ubehagelig. Er det vanlig å det starter slik og så bygger seg om? Hører jo at mange synes det er veldig smertefullt å få dette så jeg håper ikke påskeferien min skal ende sånn..🤦‍♀️😅

Anonymkode: 8c276...5b1

Fortsetter under...

Jeg har aldri hatt tette bihuler før den forkjølelsen jeg har hatt nå. Men nå har jeg innimellom hatt skikkelig vondt i ansiktet, liksom bak det ene kinnet og øyet. Og det er slik ømt vondt. Føles som om noen skulle ha sparket meg i løpet av natten, og det er nesten overraskende at jeg ikke er blå når jeg ser i speilet.

Anonymkode: 00ed5...af7

Prøv å knips deg i panna. Gjør det vondt har du bihulebetennelse. Dra til legen å få rhinexin, det er som natt og dag når du får begynt på det. God bedring!

Anonymkode: d2285...b68

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Dra til legen å få rhinexin

Løp og kjøp! Migrene er bare peanøtter, sammenlignet med bihulebetennelse. 

Anonymkode: 9bc0f...303

Har det nå og det kom som lyn fra klar himmel. Har vondt i hodet, panna, bortover kinnbena og i ørene. Helt tett i nesa og ingenting går verken ned eller kommer ut. 

Anonymkode: c60cf...df5

Annonse

Har hatt mange, mange runder med tette bihuler, og det i seg selv er meget smertefylt! Betennelse har jeg hatt 3 ganger, og da vil du nesten rive hodet av deg, feber og dunkende store smerter i hele ansiktet.
.Smertene ved begynnende tette bihuler (opppsamlet snue) er for meg vont i tennene, kinn, panne, øyner og lite snørr som kommer ut. Ekstremt vondt å bøye hodet ned og fremover. Dunker du på kinn/panne er det veldig vondt.
Få tak i Rinexin resept fort, og begynn kur på det for å åpne opp slik at du unngår å måtte begynne på antibiotika. 
Jeg har kjent problem med dette og har alltid Rinexin i huset, samt jeg bare ringer inn til legen for å få ny resept ved behov. Dersom det blir verre (feber, sterkere smerter) i løpet av de neste 3 dagene til tross for Rinexin, gå til legen for å begynne på antibiotika.

Andre tips. Bruk saltvannsspray evt nesehorn for å skylle bihulene. Prøv å unngå nesespray med virkemiddel (avhengighetsdannende og gjør at slimhinner blir tykkere!) 
Varmt vann i balje og trekk inn og ut med nesen så godt du klarer, og snyt deg i flere omganger. Sug på sterke mentoldrops og pust med nesen.

Lykke til!

Anonymkode: be8d7...132

Takk for svar alle sammen! Jeg har ikke blitt verre siden i går kveld, jeg føler jeg bør vente med å kontakte fastlegen? Ser det anbefales å se det an i starten om man ikke har store smerter og la det gå over av seg selv om det skyldes virus. Formen er helt lik som i går. Trykkfølelse i hodet, ømt i ansikt, vondt å bøye seg, tett nese og svelg. Og svært tyntflytende væske fra nesen. Så på ingen måte uutholdelig enda. Tenkte prøve Rhinox nesespray i første omgang.

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Prøv å knips deg i panna. Gjør det vondt har du bihulebetennelse. Dra til legen å få rhinexin, det er som natt og dag når du får begynt på det. God bedring!

Anonymkode: d2285...b68

Tja..Mer ubehagelig enn vondt. Men takk for tips om Rhinexin, skal huske på det om det ikke gir seg! 😄

Anonymkode: 8c276...5b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...