Gå til innhold

Dere som har hatt bihulebetennelse, pleier ansiktssmertene å komme som lyn fra klar himmel eller mer gradvis?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tror ikke jeg har hatt det før, men er usedvanlig tett i nesen og svelg, hodepine som blir verre når man bøyer seg ned, farget slim, trykkfølelse i hodet og veldig øm i ansikt(spesielt panne, siden av øynene og toppen av nesen. Men smerter er det ikke, mer ømt og ubehagelig. Er det vanlig å det starter slik og så bygger seg om? Hører jo at mange synes det er veldig smertefullt å få dette så jeg håper ikke påskeferien min skal ende sånn..🤦‍♀️😅

Anonymkode: 8c276...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hatt tette bihuler før den forkjølelsen jeg har hatt nå. Men nå har jeg innimellom hatt skikkelig vondt i ansiktet, liksom bak det ene kinnet og øyet. Og det er slik ømt vondt. Føles som om noen skulle ha sparket meg i løpet av natten, og det er nesten overraskende at jeg ikke er blå når jeg ser i speilet.

Anonymkode: 00ed5...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å knips deg i panna. Gjør det vondt har du bihulebetennelse. Dra til legen å få rhinexin, det er som natt og dag når du får begynt på det. God bedring!

Anonymkode: d2285...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Dra til legen å få rhinexin

Løp og kjøp! Migrene er bare peanøtter, sammenlignet med bihulebetennelse. 

Anonymkode: 9bc0f...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt det to ganger, den ene gangen kom det snikende, mens det gang nr to kom som lyn fra klar himmel

Anonymkode: 660a1...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det nå og det kom som lyn fra klar himmel. Har vondt i hodet, panna, bortover kinnbena og i ørene. Helt tett i nesa og ingenting går verken ned eller kommer ut. 

Anonymkode: c60cf...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt mange, mange runder med tette bihuler, og det i seg selv er meget smertefylt! Betennelse har jeg hatt 3 ganger, og da vil du nesten rive hodet av deg, feber og dunkende store smerter i hele ansiktet.
.Smertene ved begynnende tette bihuler (opppsamlet snue) er for meg vont i tennene, kinn, panne, øyner og lite snørr som kommer ut. Ekstremt vondt å bøye hodet ned og fremover. Dunker du på kinn/panne er det veldig vondt.
Få tak i Rinexin resept fort, og begynn kur på det for å åpne opp slik at du unngår å måtte begynne på antibiotika. 
Jeg har kjent problem med dette og har alltid Rinexin i huset, samt jeg bare ringer inn til legen for å få ny resept ved behov. Dersom det blir verre (feber, sterkere smerter) i løpet av de neste 3 dagene til tross for Rinexin, gå til legen for å begynne på antibiotika.

Andre tips. Bruk saltvannsspray evt nesehorn for å skylle bihulene. Prøv å unngå nesespray med virkemiddel (avhengighetsdannende og gjør at slimhinner blir tykkere!) 
Varmt vann i balje og trekk inn og ut med nesen så godt du klarer, og snyt deg i flere omganger. Sug på sterke mentoldrops og pust med nesen.

Lykke til!


 

Anonymkode: be8d7...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Jeg har ikke blitt verre siden i går kveld, jeg føler jeg bør vente med å kontakte fastlegen? Ser det anbefales å se det an i starten om man ikke har store smerter og la det gå over av seg selv om det skyldes virus. Formen er helt lik som i går. Trykkfølelse i hodet, ømt i ansikt, vondt å bøye seg, tett nese og svelg. Og svært tyntflytende væske fra nesen. Så på ingen måte uutholdelig enda. Tenkte prøve Rhinox nesespray i første omgang.

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Prøv å knips deg i panna. Gjør det vondt har du bihulebetennelse. Dra til legen å få rhinexin, det er som natt og dag når du får begynt på det. God bedring!

Anonymkode: d2285...b68

Tja..Mer ubehagelig enn vondt. Men takk for tips om Rhinexin, skal huske på det om det ikke gir seg! 😄

Anonymkode: 8c276...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...