Gå til innhold

Noen her som har fått beskjed om forhøyede leverprøver av lege?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk det, var det pga sykdom/skade eller var det forbigående pga andre årsaker. Hvordan ble det fulgt opp? Jeg har fått melding fra vikarfastlege om at jeg har litt forhøyet leververdi, vet ikke hvor høy, og jeg vet ikke helt om jeg skal være litt bekymret eller ikke. Ikke kan jeg spørre vikarfastlegen heller, siden jeg ikke har fastlege lenger.

 

Anonymkode: 783e6...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan gikk det, var det pga sykdom/skade eller var det forbigående pga andre årsaker. Hvordan ble det fulgt opp? Jeg har fått melding fra vikarfastlege om at jeg har litt forhøyet leververdi, vet ikke hvor høy, og jeg vet ikke helt om jeg skal være litt bekymret eller ikke. Ikke kan jeg spørre vikarfastlegen heller, siden jeg ikke har fastlege lenger.

 

Anonymkode: 783e6...7bf

Jeg ville ringt legekontoret der du tok blodprøven. Uansett må du følge det opp. Hvis legekontoret ikke vil hjelpe deg, kan du prøve å ringe legevakta.  

Jeg hadde forhøyet én gang,  men det var pga medisiner. Neste gang jeg tok blodprøve, var det innafor normalen. 

Anonymkode: fefca...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg hatt to ganger. Begge ganger gikk det over. Det kan skyldes mange ting sa legen min og det skjer ofte. Det skal tas en oppfølgingsprøve etter en liten stund og begge gangene var mine fine igjen. Bare å senke skuldrene. 

Anonymkode: 58d6e...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det to ganger. En gang etter en virusinfeksjon og en gang etter gallesteinsanfall. Begge gangene gikk det til bake av seg selv. Jeg fikk ikke inntrykk av at det var noe jeg trengte å bekymre meg for. Tvert i mot sa legen at det var ganske normalt etter det jeg hadde hatt. Fastlegen bør vel følge opp med en ny blodprøve om en tid. 

Anonymkode: aa982...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det i lang tid etter jeg hadde korona. Gikk over av seg selv. Kan Komme av mange ting. 

Anonymkode: 9d3a6...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det sammenhengende i 25 år. De første årene var legende stresset og sendte meg på ultralyd og masse undersøkelser, men etterhvert roet de seg. Nå tar jeg blodprøver en gang i året for å sjekke at det er stabilt.  Lever helt normalt, merker ingenting av det. 

Anonymkode: b1e75...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for beroligende svar 😊

Anonymkode: 783e6...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det to ganger. Ene gangen var de på 800 og noe, så veeeldig høyt. Det kom av kyssesyken. Den andre gangen var de bare lett forhøyet og fikk beskjed om at de kunne bli det ved/etter virusinfeksjoner. Hadde da nylig hatt influensa.

Ved første tilfelle måtte jeg gjøre tiltak, som f.eks ikke ta paracet, drikke alkohol før leververdiene var normal. Tok prøver regelmessig. Ved det andre tilfellet med lett forhøyde verdier, trengte jeg ikke gjøre noe.

Anonymkode: 5a91e...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...