Gå til innhold

Handle brus til konfirmasjon.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

27 gjester, hvor mange små flasker trengs? Hvilken jede selges brus billigst? Kiwi? Obs? Eller andre?

Anonymkode: 9ce61...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde regnet to småflasker til hver, og hatt en del 1,5 l i bakhånd. Man vil ikke gå tom for drikke på en slik dag. I mange butikker får man også levere tilbake uåpnede flasker. 

Anonymkode: ce4a8...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde regnet to småflasker til hver, og hatt en del 1,5 l i bakhånd. Man vil ikke gå tom for drikke på en slik dag. I mange butikker får man også levere tilbake uåpnede flasker. 

Anonymkode: ce4a8...b82

Samme hadde jeg tenkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til Sverige og handlet bokser. Vi hadde 37 gjester og 8 brett med 24 i hver. Det var mer enn nok. De har tilbud her og der på de forskjellige butikkene. Akkurat nå er det solo og Fanta uten sukker som er billig tror jeg.

Anonymkode: 0cade...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eurospar har jevnlig salg av brett med bokser, ca 4-5 kr per boks. Vi kjøpte 8 brett med ulike sorter. Det var for mye til ca 50 gjester, men brus blir ikke ødelagt, så det gikk greit.

Anonymkode: 457e5...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan ha bokser, så har spar ganske ofte 2 for 10 kr tilbud, Meny har det vel og av og til.

Anonymkode: cafe2...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MÅ det være småflasker? Mye billigere å kjøpe store flasker. 

Anonymkode: d52c8...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 35 gjester, og kjøpte 0,33 bokser på meny. Det kostet 99 for et brett med 20. ( mener jeg det er på brettet)

Det var en varm dag og det gikk ca 140 bokser. Jeg ble veldig overrasket. 

Vi hadde kjøpt inn 200 bokser, og tenkte vi kunne ha det som ble til overs gjennom sommeren. 
Boksene sto fremme hele festen, ikke bare til middag

Anonymkode: adb8f...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi hadde 35 gjester, og kjøpte 0,33 bokser på meny. Det kostet 99 for et brett med 20. ( mener jeg det er på brettet)

Det var en varm dag og det gikk ca 140 bokser. Jeg ble veldig overrasket. 

Vi hadde kjøpt inn 200 bokser, og tenkte vi kunne ha det som ble til overs gjennom sommeren. 
Boksene sto fremme hele festen, ikke bare til middag

Anonymkode: adb8f...f7f

Oi, 4 bokser pr person er ganske mye, godt over 1 liter brus hver,

Anonymkode: cafe2...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

MÅ det være småflasker? Mye billigere å kjøpe store flasker. 

Anonymkode: d52c8...685

Tenker det ser finest ut på bordet med små flasker🤷, men bokser har vi ikke tenkt på. 

Anonymkode: 9ce61...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Oi, 4 bokser pr person er ganske mye, godt over 1 liter brus hver,

Anonymkode: cafe2...651

Ja! Gikk mest av ramløsa.. men folk satt ute i sola store deler av festen, og de var der i 5-6 timer, så da gikk det unna.. 

Anonymkode: adb8f...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for bokser.

Kjøp når det er salg.

Tror de har noe salg nå i forbindelse med påske, så det var 69 for 12 bokser solo super på Kiwi ihvertfall, men ellers har både Meny og Sparkjøp jevnlig tilbud på brett med bokser så pass på da.

Ville også kjøpt noen flasker med kullsyrevann, mange velger det når det er et alternativ og det er mye billigere enn brus. Sett noen 1,5 liters flasker på et sidebord eller sammen med maten, det blir garantert drukket.

Anonymkode: 458f5...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Oi, 4 bokser pr person er ganske mye, godt over 1 liter brus hver,

Anonymkode: cafe2...651

Det er ikke mye 

Anonymkode: 398b9...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi beregnet 1,5l til hver, bedre med for mye enn for lite 

Anonymkode: 398b9...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller bokser, de er på salg i disse dager. Mange drikker overraskende mye drikke, så beregn hvertfall tre på hver selv om fire kanskje er bedre. 
 

Jeg husker ikke hvor mange flasker vi hadde, vi hadde store flasker og jeg hamstret på tilbud. Eneste jeg husker er at det gikk kye, vi hadde også konfirmasjon på en varm dag. Bare husk å ha boblevann, mange som drikker slikt med smak i. 

Anonymkode: 2f433...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke mye 

Anonymkode: 398b9...063

Jeg synes det er veldig mye, regner med at det var annen drikke tilgjengelig og, f.eks vann. Og det er alltid noen som drikker lite eller ingen brus.

Anonymkode: cafe2...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte store flasker og dekket bordet med glass - mye billigere enn små flasker/bokser 😊

Anonymkode: cb87f...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi kjøpte store flasker og dekket bordet med glass - mye billigere enn små flasker/bokser 😊

Anonymkode: cb87f...6ed

Ja, sjølvsagt skal de ha glass 😀 tenkte at det på en måte ser finere ut på festbordet med små flasker/bokser 🤷

Anonymkode: 9ce61...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, sjølvsagt skal de ha glass 😀 tenkte at det på en måte ser finere ut på festbordet med små flasker/bokser 🤷

Anonymkode: 9ce61...23b

Å kjære... Har DET noe å si? 

Anonymkode: 6dba3...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, sjølvsagt skal de ha glass 😀 tenkte at det på en måte ser finere ut på festbordet med små flasker/bokser 🤷

Anonymkode: 9ce61...23b

Det gjør det

Anonymkode: 398b9...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Å kjære... Har DET noe å si? 

Anonymkode: 6dba3...3d2

For noen av oss ja

Anonymkode: 398b9...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ja, sjølvsagt skal de ha glass 😀 tenkte at det på en måte ser finere ut på festbordet med små flasker/bokser 🤷

Anonymkode: 9ce61...23b

Men hvorfor trenger flaskene å stå på bordet??? Kan de ikke stå på et anretningsbord, en skjenk eller liknende. Så skjenker folk enten selv eller noen kan få i oppgave å skjenke. Problem løst, ingen flasker eller bokser på festbordet og mye billigere i innkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Å kjære... Har DET noe å si? 

Anonymkode: 6dba3...3d2

Selvsagt har det noe å si. Man rigger ikke en hjemme alenefest, men en høytidelig markering. 

Anonymkode: ce4a8...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagla skrev (1 time siden):

Men hvorfor trenger flaskene å stå på bordet??? Kan de ikke stå på et anretningsbord, en skjenk eller liknende. Så skjenker folk enten selv eller noen kan få i oppgave å skjenke. Problem løst, ingen flasker eller bokser på festbordet og mye billigere i innkjøp.

Hadde nok gjort det slik om vi skulle ha koldtbord eller tapas. Men skal ha middag og den blir servert der vi sitt. HI

Anonymkode: 9ce61...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint om du kjøper inn litt boblevann også, Bris, Farris el. med og uten smak. Nå kjenner jo sikkert du dine gjester godt, men generelt sett er det mange som gjerne ønsker å drikke noe annet enn brus, så fint med litt alternativer for dem også utover bare vann.

Anonymkode: f054d...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...