Gå til innhold

Bekymret over stor hund i (nabo) huset som reagerer aggresivt på forbi passende fremmede bak gjeret


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen folk burde ikke skaffe seg visse hunde raser.. bare fordi er så søte som valper! Har en nabo med 2 ungdommer som har en german sherped. Når jeg går forbi med barnet mitt og dem er ute med hunden i hagen så kommer denne hunden aggresivt springende og hoppende i gjere og bjeffer som er vondt å høre på. Redd for at en gang så kommer den hunden til å hoppe over gjeret da gjeret ikke er så høy at den rekker og stå der og kan få tak i noen som kommer forbi..  eier roper etter hunden men hunden hører ikke etter. Føler disse naboene ikke kjenner til denne hunde rasen. Og sitt at ungdommen så vidt klarer å holde i hunden på tur når hunden ser noen passerer på andre enden..

Anonymkode: 3c76e...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At en hund løper mot gjerdet og bjeffer betyr ikke at den er aggressiv da, det betyr i utgangspunktet at den varsler om at noen nærmer seg.

Schäfere er store hunder, som jeg er enig i at trenger god oppdragelse og kontroll nettopp fordi de kan være skremmende og store, men rasen i seg selv er jo ikke aggressiv 

 

Anonymkode: 0da98...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, slapp av. Den gjør det hunder gjør, varsler og advarer fremmede mot å trenge inn på dens område. Det er instinktene dens. Idet du går gjennom porten kommer den til å logre og hilse. Du må heller jobbe med noiaen din, den er ditt problem alene.

Anonymkode: 5c789...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Herregud, slapp av. Den gjør det hunder gjør, varsler og advarer fremmede mot å trenge inn på dens område. Det er instinktene dens. Idet du går gjennom porten kommer den til å logre og hilse. Du må heller jobbe med noiaen din, den er ditt problem alene.

Anonymkode: 5c789...6bb

Så det er mitt og andres problem at det kommer en gneldrede hund og flekker tenner i gjeret??  Slike folk som deg er typisk til å mener at den vil «hilse». 

Anonymkode: 3c76e...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så det er mitt og andres problem at det kommer en gneldrede hund og flekker tenner i gjeret??  Slike folk som deg er typisk til å mener at den vil «hilse». 

Anonymkode: 3c76e...c10

Jeg skrev ikke at den «vil hilse», gjorde jeg vel?

Ja, det er åpenbart ditt problem at du er redd en hund som utviser naturlig atferd for en hund. Det er jo ingen andre sitt problem?

Anonymkode: 5c789...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skrev ikke at den «vil hilse», gjorde jeg vel?

Ja, det er åpenbart ditt problem at du er redd en hund som utviser naturlig atferd for en hund. Det er jo ingen andre sitt problem?

Anonymkode: 5c789...6bb

Så det er mitt problem om hunden hadde bitt meg også for å ha gått forbi? 

Anonymkode: 3c76e...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så det er mitt problem om hunden hadde bitt meg også for å ha gått forbi? 

Anonymkode: 3c76e...c10

Skrev jeg det?

Om hunden hadde bitt deg hadde den blitt avlivet. Såpass vet du? Men den har ikke bitt deg, har den vel?

Anonymkode: 5c789...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke helt sikkert ut det der. Skjønner godt du synes det er ubehagelig . Vi har noen sånn hunder i nabolaget vårt også. Tydelig understimulert . Mange tror det holder å slippe hunden ut i egen hage . 

Anonymkode: 1db02...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Så det er mitt problem om hunden hadde bitt meg også for å ha gått forbi? 

Anonymkode: 3c76e...c10

Du trenger ikke å begynne med dårlig stråmannsargumentasjon, det er ingen som mener at det er greit at hunder biter. 
 

Vi har en liten hund som vi uansett hva vi gjør ikke klarer å plukke av han at han bjeffer på forbipasserende (i ett ord). Han høres helt rasende ut, men om noen stopper for å prate med han, eller kommer inn porten er han bare glad. Det er forståelig at noen kan være engstelige når hunder bjeffer, men så lenge jeg sørger for at han er trygt innenfor gjerdet så må de faktisk bare tåle det. Vi kan ikke holde hunden inne 24/7 fordi han oppfører seg som en hund. Han får mye tur og er aldri løs i hagen uten at en av oss voksne er ute med han. 

Anonymkode: eff36...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, HI...slapp av! Hunden kommer ikke og angriper selv om den løper mot gjerdet og "flekker tenner". Uten å være hundeeier selv så er jeg lei den svartmalingen hundeiere får. Her er hunden inngjerdet  og blir ropt på i det minste...du lager katastrofesteming av dette.

Anonymkode: a3c57...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med HI. Hunden virker ikke veldig vennlig. Ville ikke satt penger på at den bare "logret med halen" og var rolig dersom du hadde kommet over gjerdet. En hund som flekker tenner føler seg truet, det er ikke noe godt tegn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig med HI. Hunden virker ikke veldig vennlig. Ville ikke satt penger på at den bare "logret med halen" og var rolig dersom du hadde kommet over gjerdet. En hund som flekker tenner føler seg truet, det er ikke noe godt tegn. 

ikke sikkert den "flekker tenner" selv om HI sier det. Kan hende det er hund som bjeffer for å varsle som mange hunder gjør...det kan virke skremme. Men ut fra HI sin beskrivelse høres det ut som de er 1 meter fra å bli hundens påskelunch!

Anonymkode: a3c57...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Du trenger ikke å begynne med dårlig stråmannsargumentasjon, det er ingen som mener at det er greit at hunder biter. 
 

Vi har en liten hund som vi uansett hva vi gjør ikke klarer å plukke av han at han bjeffer på forbipasserende (i ett ord). Han høres helt rasende ut, men om noen stopper for å prate med han, eller kommer inn porten er han bare glad. Det er forståelig at noen kan være engstelige når hunder bjeffer, men så lenge jeg sørger for at han er trygt innenfor gjerdet så må de faktisk bare tåle det. Vi kan ikke holde hunden inne 24/7 fordi han oppfører seg som en hund. Han får mye tur og er aldri løs i hagen uten at en av oss voksne er ute med han. 

Anonymkode: eff36...798

Mange små hunder er varslende raser, det ligger så sentralt i arvematerialet deres at de skal si ifra når det kommer noen at det instinktet er nærmest umulig å trene bort. 

Så hi, å varsle er ikke det samme som å angripe.

De store rasene varsler ofte ikke så mye som mange små, men noen gjør det.

Anonymkode: 0da98...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

ikke sikkert den "flekker tenner" selv om HI sier det. Kan hende det er hund som bjeffer for å varsle som mange hunder gjør...det kan virke skremme. Men ut fra HI sin beskrivelse høres det ut som de er 1 meter fra å bli hundens påskelunch!

Anonymkode: a3c57...7ad

Jeg går ut fra det HI skriver stemmer. Og om hunden flekker tenner så betyr det følgende: 

Mer å spørre om
 
 
Hva betyr det når hunden flekker tenner?
 
 
Hunder som flekker tenner, gjør det som en advarsel om at de aner fare og vil beskytte seg selv eller deg. Du bør være svært forsiktig med, eller rett og slett unngå, en hund som snerrer og flekker tenner.4. sep. 2023
 
Fra Google
 
 
Endret av Sommerkroppen 2029
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (1 minutt siden):

Jeg går ut fra det HI skriver stemmer. Og om hunden flekker tenner så betyr det følgende: 

Mer å spørre om
 
 
Hva betyr det når hunden flekker tenner?
 
 
Hunder som flekker tenner, gjør det som en advarsel om at de aner fare og vil beskytte seg selv eller deg. Du bør være svært forsiktig med, eller rett og slett unngå, en hund som snerrer og flekker tenner.4. sep. 2023
 
Fra Google
 
 

Nettopp. Og hi unngår det ved å holde seg på sin side av gjerdet. 

Anonymkode: eff36...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Noen folk burde ikke skaffe seg visse hunde raser.. bare fordi er så søte som valper! Har en nabo med 2 ungdommer som har en german sherped. Når jeg går forbi med barnet mitt og dem er ute med hunden i hagen så kommer denne hunden aggresivt springende og hoppende i gjere og bjeffer som er vondt å høre på. Redd for at en gang så kommer den hunden til å hoppe over gjeret da gjeret ikke er så høy at den rekker og stå der og kan få tak i noen som kommer forbi..  eier roper etter hunden men hunden hører ikke etter. Føler disse naboene ikke kjenner til denne hunde rasen. Og sitt at ungdommen så vidt klarer å holde i hunden på tur når hunden ser noen passerer på andre enden..

Anonymkode: 3c76e...c10

Du kjenner visst heller ikke til hverken rasen eller norsk skriftspråk.

Anonymkode: d82e7...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Og hi unngår det ved å holde seg på sin side av gjerdet. 

Anonymkode: eff36...798

Det gjør hun. Men hun er redd for at den kan komme over gjerdet og angripe en dag, og jeg forstår bekymringen i og med at hun har et barn å beskytte. Vi husker vel alle disse sakene: 

Kvinne er tiltalt etter at hunden hun eide, drepte smågutt i Brumunddal. – NRK Innlandet – Lokale nyheter, TV og radio

Sønnen til Roger ble drept av hunder for 19 år siden i Torpa. Nå har han snakket med familien i Brum – NRK Innlandet – Lokale nyheter, TV og radio

Det er det samme om slike hunder bruker å være snille, dersom den har dårlig lynne og gener, samt dårlig oppdragelse av mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (12 minutter siden):

Det gjør hun. Men hun er redd for at den kan komme over gjerdet og angripe en dag, og jeg forstår bekymringen i og med at hun har et barn å beskytte. Vi husker vel alle disse sakene: 

Kvinne er tiltalt etter at hunden hun eide, drepte smågutt i Brumunddal. – NRK Innlandet – Lokale nyheter, TV og radio

Sønnen til Roger ble drept av hunder for 19 år siden i Torpa. Nå har han snakket med familien i Brum – NRK Innlandet – Lokale nyheter, TV og radio

Det er det samme om slike hunder bruker å være snille, dersom den har dårlig lynne og gener, samt dårlig oppdragelse av mennesker. 

Dette! Mange her som ser det bare som tull og tøys og overdrivelse å blæææ.. men den hunden rekker faktisk og stå over gjeret så jeg ser ikke langt i fra at den kan dra til seg en kommende som passerer og ikke minst et barn.. og her bor det mange barn! Og skole rett vedsiden av! Jeg stoler ikke på dyr og rett og slett ikke på en hund som gneldrer og viser tenner

 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Du kjenner visst heller ikke til hverken rasen eller norsk skriftspråk.

Anonymkode: d82e7...86d

og du kjenner vist heller ikke på en ikke vennlig hund eller  totalt dumhet. Gå å lek lærer en annen plass 

 

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

ikke sikkert den "flekker tenner" selv om HI sier det. Kan hende det er hund som bjeffer for å varsle som mange hunder gjør...det kan virke skremme. Men ut fra HI sin beskrivelse høres det ut som de er 1 meter fra å bli hundens påskelunch!

Anonymkode: a3c57...7ad

Jaaa kanskje du kan komme hit da å gå forbi den? :) så kan du nok bli hundens påskelunch istedet for andre😂

Anonymkode: 3c76e...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (26 minutter siden):

Jeg går ut fra det HI skriver stemmer. Og om hunden flekker tenner så betyr det følgende: 

Mer å spørre om
 
 
Hva betyr det når hunden flekker tenner?
 
 
Hunder som flekker tenner, gjør det som en advarsel om at de aner fare og vil beskytte seg selv eller deg. Du bør være svært forsiktig med, eller rett og slett unngå, en hund som snerrer og flekker tenner.4. sep. 2023
 
Fra Google
 
 

Nettopp. Veldig løsbart det her. Gå forbi. Enhver idiot skjønner at man ikke går bort til en hund som flekker tenner.

Anonymkode: 5c789...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nettopp. Veldig løsbart det her. Gå forbi. Enhver idiot skjønner at man ikke går bort til en hund som flekker tenner.

Anonymkode: 5c789...6bb

Du må lese hovedinnlegget en gang til. Tror ikke du fikk med deg alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nettopp. Veldig løsbart det her. Gå forbi. Enhver idiot skjønner at man ikke går bort til en hund som flekker tenner.

Anonymkode: 5c789...6bb

Er du idiot selv eller? Leste du innlegget mitt?  Jeg har null interesse av å gå bort til en fremmed hund, men jeg må jo gå forbi der gjeret er for å komme meg hjem som er samme vei

Anonymkode: 3c76e...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nettopp. Veldig løsbart det her. Gå forbi. Enhver idiot skjønner at man ikke går bort til en hund som flekker tenner.

Anonymkode: 5c789...6bb

Nå var vel problemet her at HI er redd hunden skal kommer over gjerdet. En hund skal heller ikke stå og flekke tenner ved gjerdet til naboen, det er både støyende og truende. Her er det menneskene til hunden som svikter. 

Anonymkode: 3cf04...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Er du idiot selv eller? Leste du innlegget mitt?  Jeg har null interesse av å gå bort til en fremmed hund, men jeg må jo gå forbi der gjeret er for å komme meg hjem som er samme vei

Anonymkode: 3c76e...c10

Men igjen: at du er redd er et problem du, og kun du, eier.

Anonymkode: 5c789...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (19 minutter siden):

Du må lese hovedinnlegget en gang til. Tror ikke du fikk med deg alt. 

Jeg leste hovedinnlegget. Hi er redd for nabobikkja. Det får ikke andre gjort så mye med.

Anonymkode: 5c789...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg leste hovedinnlegget. Hi er redd for nabobikkja. Det får ikke andre gjort så mye med.

Anonymkode: 5c789...6bb

Og hun er redd for at den skal hoppe over det lave gjerdet. Det kan naboen gjøre noe med. De kan ha den i band utendørs, og gå på turer som vanlige folk. Når den opptrer truende over hagegjerdet til naboer, så gjør de en dårlig jobb. Det er for sent å gjøre noe med saken hvis hunden fysisk får mulighet til å angripe et lite barn. 

 

Endret av Sommerkroppen 2029
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...