Gå til innhold

Hva er det egentlig Ozempic skal gjøre med kroppen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte på Ozempic i går, og trodde det skulle dempe hungeren og søtsuget litt, men jeg merker ingen forskjell. Er det kanskje litt for tidlig, tar det noen dager før man merker noe? 
Fra før av følger jeg en matplan, men tenkte Ozempic kunne hjelpe mot den evige hungeren som er der konstant. Noen med erfaring? 

Anonymkode: e874e...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg begynte på Ozempic i går, og trodde det skulle dempe hungeren og søtsuget litt, men jeg merker ingen forskjell. Er det kanskje litt for tidlig, tar det noen dager før man merker noe? 
Fra før av følger jeg en matplan, men tenkte Ozempic kunne hjelpe mot den evige hungeren som er der konstant. Noen med erfaring? 

Anonymkode: e874e...572

Mannen merket ikke noe på ozempic før han var på toppdose.  

Han anbefaler også å ta sprøyta på ffredagerfordi effekten vil avta sakte men sikkert i løpet av uka. Så slipper du å å få søtsuget på lørdagskveld 😅

Anonymkode: a28c7...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Mannen merket ikke noe på ozempic før han var på toppdose.  

Han anbefaler også å ta sprøyta på ffredagerfordi effekten vil avta sakte men sikkert i løpet av uka. Så slipper du å å få søtsuget på lørdagskveld 😅

Anonymkode: a28c7...b69

Oi, takk for tips. Kanskje det var dumt å starte på en mandag 🙈

Anonymkode: e874e...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ozempic er først og fremst en medisin mot diabetes. Bieffekten er vektreduksjon hos endel - men ikke hos alle. 
handler det kun om vekt, er wegovy mer effektiv
 

og nei, man merker ikke effekten uniddelbart. Hvis du ikke har effekt etter 4-6 uker, kan dosen økes. 

Anonymkode: b37c5...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Ozempic er først og fremst en medisin mot diabetes. Bieffekten er vektreduksjon hos endel - men ikke hos alle. 
handler det kun om vekt, er wegovy mer effektiv
 

og nei, man merker ikke effekten uniddelbart. Hvis du ikke har effekt etter 4-6 uker, kan dosen økes. 

Anonymkode: b37c5...2a3

Ikke bare sleng ut ting du ikke har peiling på. Ozempic og Wegovy er akkurat samme medicin. Men wegovy finnes i høyre dose.

https://iform.nu/ned-i-vekt/ozempic-vs-wegovy

Anonymkode: 2a658...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Oi, takk for tips. Kanskje det var dumt å starte på en mandag 🙈

Anonymkode: e874e...572

Absolutt ikke. Virkningen er best etter 3-4 dager, men der vil oppleves forskjellig fra person til person.

Anonymkode: 743ed...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal gjøre sånn at du ikke legger på deg av det du spiser. Det er derfor folk som bruker det spiser mindre for de får tatt opp det de trenger av næring og så går resten ut av systemet.

Anonymkode: ebe1e...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det skal gjøre sånn at du ikke legger på deg av det du spiser. Det er derfor folk som bruker det spiser mindre for de får tatt opp det de trenger av næring og så går resten ut av systemet.

Anonymkode: ebe1e...b91

😂😂😂

Ikke noe som «går ut av systemet» nei. Alt er feil som står i dette innlegget. Altså hva er det med folk?

Semaglutid gjør deg mindre sulten, derfor spiser du mindre og går etterhvert ned i vekt.

 

Anonymkode: 2a658...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 19.3.2024 den 16.29):

Oi, takk for tips. Kanskje det var dumt å starte på en mandag 🙈

Anonymkode: e874e...572

Ja, det er faktisk dumt. Fordi på fredag kommer du til å bli fysen. Jeg tar på tirsdager, mest praktisk i tilfelle jeg blir dårlig dagen etter. 

Du må gi det litt tid. 

Anonymkode: bef40...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 20.3.2024 den 7.24):

Det skal gjøre sånn at du ikke legger på deg av det du spiser. Det er derfor folk som bruker det spiser mindre for de får tatt opp det de trenger av næring og så går resten ut av systemet.

Anonymkode: ebe1e...b91

Helt feil, dessverre. 

Anonymkode: bef40...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 20.3.2024 den 7.24):

Det skal gjøre sånn at du ikke legger på deg av det du spiser. Det er derfor folk som bruker det spiser mindre for de får tatt opp det de trenger av næring og så går resten ut av systemet.

Anonymkode: ebe1e...b91

Absolutt ikke!

du legger på deg av der du spiser på akkuratt samme måte som før. Det hindrer heller ikke opptak av noe som helst. Det eneste medisinen gjør er å hinderet sultfølelse. 

Anonymkode: b37c5...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...