Gå til innhold

Er det noe poeng i å bytte mailadresse pga så mye spam eller får man like mye spam uansett?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg får så mye spam at jeg går glipp av de viktige mailene😐

Det er vel noe jeg egentlig har akseptert selv, at en eller annen butikk eller noe sånt har spurt om det er ok å dele infoen min med samarbeidspartnere og jeg har svart ja uten å lese hva jeg takket ja til, eller ikke huket av?

Om jeg gir beskjed til alle og alt som trenger mailadressen min om at jeg har byttet, så bør problemet bli borte så lenge jeg er påpasselig med å ikke takke ja til noe som helst?

Vet at det er umulig å unngå all spam altså, men da slipper jeg forhåpentligvis å få 50 stykker pr dag:/

Anonymkode: 44dfa...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg får så mye spam at jeg går glipp av de viktige mailene😐

Det er vel noe jeg egentlig har akseptert selv, at en eller annen butikk eller noe sånt har spurt om det er ok å dele infoen min med samarbeidspartnere og jeg har svart ja uten å lese hva jeg takket ja til, eller ikke huket av?

Om jeg gir beskjed til alle og alt som trenger mailadressen min om at jeg har byttet, så bør problemet bli borte så lenge jeg er påpasselig med å ikke takke ja til noe som helst?

Vet at det er umulig å unngå all spam altså, men da slipper jeg forhåpentligvis å få 50 stykker pr dag:/

Anonymkode: 44dfa...e09

Det er flere måter å løse dette på. Når man handler på nett eller registrere seg plasser, kan epostadresser lett deles videre. Noen ganger har man huket av for at det er greit, andre ganger har man glemt å huke av for at det ikke er greit, noen ganger har registre blitt hacket etc. 
Jeg har flere epostadresser. Når jeg registrerer meg der kundeforholdet er viktig for meg, bruker jeg en min vanlige adresse. Er det hos butikker som trenger epostadressen i sin kundeklubb etc, har jeg en egen epost til dette. Den ser jeg innom av og til. Da får jeg det meste av spam dit. 

De fleste epostprogram skal klare å håndtere Spam og sende dette til en egen folder. Kanskje kan du bruke et annet epostprogram som er bedre enn det du bruker nå? Du kan hjelpe til ved å merke epost som kommer inn som Spam. I tillegg er det mulig å lage egne regler som sender noen typer epost i en egen folder. Jeg får driftsmeldinger fra en forening. Jeg skal ikke håndtere disse, men jeg trenger å være informert. Disse sender jeg til en egen folder slik at de ikke drukner annen epost jeg trenger oversikt over. Slik mitt oppsett er nå får jeg Spam, men det er sjelden dette havner i primærfolderen min (til gjengjeld må jeg av og til sjekke Spam fordi eposten som sendes ut til en gruppe kan havne der)

Anonymkode: 6aa50...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan avfølge de fleste sånne spam-eposter. Står som regel unsubscribe i bunn av de. 

Anonymkode: 6a16b...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Du kan avfølge de fleste sånne spam-eposter. Står som regel unsubscribe i bunn av de. 

Anonymkode: 6a16b...182

Her bør man være litt forsiktig. Får man utenlandsk spam man ikke selv har registrert seg på og det er selskaper bak som kjøper epostlister, så vil man ved å prøve å melde seg av fortelle at epost-adressen er aktiv. Da kan den bli verd mer for de som selger slike adresser. 

Anonymkode: 6aa50...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til andre epostprogrammer enn gmail, men der sorterer jeg e-posten i faner og den sorterer mye selv. Jeg har en fane der "vanlig" e-post kommer, en der reklame fra butikker, kundeklubber og alt annet sånt havner og så kan du lage flere faner selv og lære programmet hva som hører til hvor. Søppelpost sorteres også ut. Jeg lager også mapper der jeg selv lagrer ting som er viktig så de er lettere å finne igjen. F. eks. billetter jeg har kjøpt, kvitteringer på julegaver, mail fra idrettsgruppa osv. 

Anonymkode: b784c...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...