Gå til innhold

Er jeg slem om jeg foreslår for kjæresten at jeg prepper måltider for ham (slanke seg)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han sovner på sofaen hver kveld (ca kl åtte), orker ikke rydde, ta oppvasken eller henge opp klær osv før det er helt kritisk😅, når jeg er der (annen hver uke) er det jeg som gjør alt.

Han har en dårlig rygg, og sier selv at ryggproblemene  øker i takt med vektøkning og han har lagt på seg en del ila de siste månedene. Utsiktene til at han kommer til å ta sunne valg når han er alene er veldig liten:/ Han trener ikke. Når jeg er hos ham så spiser han i det minste sunn og næringsrik mat, for jeg lager maten.

Jeg synes han er like kjekk og deilig selv om han har lagt på seg altså, vekten fordeler seg "bra", om han hadde hatt ett vanlig energinivå, ryggen hadde vært fin og det ikke hadde vært fare for livsstilssykdommer så hadde jeg ikke brydd meg det grann.  Han er tjukkjekk, og jeg har veldig ofte veldig lyst på ham, men sexen jeg fikk før er erstattet med ett fjell av oppvask, for han er så slapp (No pun intended😅) .

Er det innafor å tilby prepping av mat for ham?

Dette går jo veldig utover meg også, jeg sitter jo alene halve kvelden + at jeg rydder og vasker resten av dagen for jeg fikser ikke så mye rot (og problemet med sexreduksjonen selvfølgelig)

.

 

Anonymkode: e282a...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Han sovner på sofaen hver kveld (ca kl åtte), orker ikke rydde, ta oppvasken eller henge opp klær osv før det er helt kritisk😅, når jeg er der (annen hver uke) er det jeg som gjør alt.

Han har en dårlig rygg, og sier selv at ryggproblemene  øker i takt med vektøkning og han har lagt på seg en del ila de siste månedene. Utsiktene til at han kommer til å ta sunne valg når han er alene er veldig liten:/ Han trener ikke. Når jeg er hos ham så spiser han i det minste sunn og næringsrik mat, for jeg lager maten.

Jeg synes han er like kjekk og deilig selv om han har lagt på seg altså, vekten fordeler seg "bra", om han hadde hatt ett vanlig energinivå, ryggen hadde vært fin og det ikke hadde vært fare for livsstilssykdommer så hadde jeg ikke brydd meg det grann.  Han er tjukkjekk, og jeg har veldig ofte veldig lyst på ham, men sexen jeg fikk før er erstattet med ett fjell av oppvask, for han er så slapp (No pun intended😅) .

Er det innafor å tilby prepping av mat for ham?

Dette går jo veldig utover meg også, jeg sitter jo alene halve kvelden + at jeg rydder og vasker resten av dagen for jeg fikser ikke så mye rot (og problemet med sexreduksjonen selvfølgelig)

.

 

Anonymkode: e282a...026

Tenker at du fint kan gjøre det, men du bør nok være forberedt på at han muligens vil spise mye annet i tillegg. Han bør også trene for å få energi, både sturke og kondisjon, hva med å gå en times turer sammen hver kveld når du er der?

Anonymkode: 4be4d...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Tenker at du fint kan gjøre det, men du bør nok være forberedt på at han muligens vil spise mye annet i tillegg. Han bør også trene for å få energi, både sturke og kondisjon, hva med å gå en times turer sammen hver kveld når du er der?

Anonymkode: 4be4d...92a

Jeg er 150% sikker på at han fortsatt kommer til å spise mye "dritt" i tillegg og han kommer aldri i verden til å begynne å trene eller bli med på ture før han går ned noen kg og gir kroppen sin sunn næring. Han  sier dog ofte at han "trente i forrige uke", altså uka jeg ikke var der, men jeg synes det er litt mistenkelig at jeg aldri har sett ham trene altså🤔😅

Anonymkode: e282a...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med vektnegang, og hadde vært så lykkelig om noen hadde preppet all maten for meg 😍

Men om han vil like det eller ei, er ikke så godt å vite. Jeg synes du kan foreslå det, men samtidig så kan du ikke gå ned i vekt for han, han må ville gjøre en innsats selv.

Anonymkode: cd29b...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forstått dette riktig; Du er hos han annenhver uke, og da bruker du ettermiddagene dine på å vaske/rydde etter forrige ukes rot, samt å lage mat, ordne og fikse for dere begge, han sovner kl 20 når du er i mål med alt arbeidet, og nå vurderer du å bruke ENDA mer av din fritid på å fikse matpakker for han til de dagene han ikke kan få nylaget? 

Pass på deg selv, dette hørtes helt ekstremt slitsomt ut.

Anonymkode: c6614...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,nei og nei!

Her nytter det ikke å preppe maten hans. Du må da for guds skyld stille krav,kvinne!

At mannen velger å ligge hele uka på sofaen og daffe er nå opp til ham,men minimumskravet i dette forholdet må jo være at han sørger for at det er trivelig for deg å komme på besøk. Herrefred! ALDRI hadde jeg funnet meg i å bruke tid på å rydde opp en ukes rot etter en voksen mann på den måten du skisserer du gjør her. Aldri!

Jeg traff selv en type som var sånn som din. Hver helg når jeg kom og vi skulle kose oss(lage god mat osv), så var det et helt kjøkken som måtte shines før vi kunne bruke det. En dag noen uker ut i forholdet vårt tok jeg meg selv i å SE hva jeg faktisk styrte med og satte hardt mot hardt- Enten rydder du kjøkkenet ditt før jeg kommer på fredagene ellers gidder jeg ikke komme. Og jeg mente det. 

En mann som ikke gidder å rydde sitt eget rot ,men synest det er helt i orden at kjæresten gjør det for ham er lite å samle på i mine øyne.

Halleluja og amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor finner du deg i å bli utnyttet?

Anonymkode: 4d199...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre!!! Jeg trodde ikke slike kvinner fantes lenger.

Anonymkode: d80bc...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er allerede hans hushjelp og vaskedame, og nå vil du tilby deg å bli hans kokk også?

I alle dager sier jeg bare, dette kommer bare til å bli verre og verre, han blir aldri en likeverdig partner for deg.

Anonymkode: 78e7a...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slemt. Finn heller på noe aktivt sammen i stedet for å sitte hjemme hele tiden

Anonymkode: ef314...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke slemt mot han, men mot deg selv. Du står jo allerede på som bare det for latsekken av en fyr. 

Finn heller på aktiviteter sammen, han får ikke mer energi av å ligge på sofaen og venter på at du serverer alt på sølvfat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke fjern-slanke ham. Han må ville det selv, gjøre det selv, og du kan hjelpe ham med mat og aktiviteter.

Anonymkode: c483c...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk Nilsen skrev (37 minutter siden):

Ikke slemt mot han, men mot deg selv. Du står jo allerede på som bare det for latsekken av en fyr. 

Finn heller på aktiviteter sammen, han får ikke mer energi av å ligge på sofaen og venter på at du serverer alt på sølvfat. 

En som ikke selv skjønner at rygg og kropp blir dårligere av å ligge på sofaen, og som ikke klarer å motivere seg selv til å ta tak for helsa si, er det ikke håp for.

Anonymkode: d80bc...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...