Gå til innhold

Noen som har prøvd imodium ved nervøs mage?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eller har noen andre tips?

Jeg får løs mage når jeg er veldig nervøs, og skulle gjerne hatt et middel for å stoppe det når det er situasjoner hvor jeg ikke kan fly på do.. 

 

Anonymkode: 2ee05...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker imodium fast hver dag, funker fint. Tar 4  om morgenen og da slipper jeg å gå på do de neste 4-5 timene.  

Få det på blå resept hos fastlegen. 

Anonymkode: 0f1bb...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Bruker imodium fast hver dag, funker fint. Tar 4  om morgenen og da slipper jeg å gå på do de neste 4-5 timene.  

Få det på blå resept hos fastlegen. 

Anonymkode: 0f1bb...ae2

Så bra at det fungerer da. Er det nervøs mage du har? Eller er det knyttet til sykdom?

Jeg tenkte å ta 2 tabletter på morgenen før jeg skal det jeg gruer meg til. Håper det vil stabilisere magen

HI

Anonymkode: 2ee05...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så bra at det fungerer da. Er det nervøs mage du har? Eller er det knyttet til sykdom?

Jeg tenkte å ta 2 tabletter på morgenen før jeg skal det jeg gruer meg til. Håper det vil stabilisere magen

HI

Anonymkode: 2ee05...558

Min mann tar flere fast hver dag. Pga stress/autisme. Får på resept. Hjelper han. 

Anonymkode: 387f3...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det mye før pga IBS, så ikke bare for stress, men jeg ville prøvd meg frem og ikke ta for mange på en gang, for meg holdt det med 1 om gangen, tok 2 en gang, da var jeg forstoppa i 4 dager, og det var vondt. Men ja, det fungerer mot løs mage ja.

Anonymkode: 82342...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virket de for godt, magen stoppet helt

Endte med å måtte ta klyster en uke senere.

Jeg tar det aldri igjen. Du må nesten bare prøve tror jeg.

Anonymkode: a011e...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er min nødløsning for situasjoner hvor dette er ett problem. Flytur, konferanse eller annet hvor det er litt krise om magen slår seg vrang. 
 

Men det er unntak og nødløsning, skal ikke gå fast på imodium. 

Anonymkode: 5143c...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Ja, det er min nødløsning for situasjoner hvor dette er ett problem. Flytur, konferanse eller annet hvor det er litt krise om magen slår seg vrang. 
 

Men det er unntak og nødløsning, skal ikke gå fast på imodium. 

Anonymkode: 5143c...5ee

Noen må gå fast på imodium. 

Anonymkode: 387f3...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk å høre at det kan være en løsning. 
 

Jeg tok 2 på en reise en gang når jeg fikk løs mage etter noe jeg spiste. Det fungerte, og jeg fikk ikke noen utfordringer etterpå. Jeg var bare usikker på om det ville hjelpe når årsaken var stress/nervøsitet.

Jeg har blitt slik når jeg skal holde foredrag, og det er helt forferdelig. Om jeg kan slippe å fokusere på dette på scenen har jeg plutselig en helt annen arbeidshverdag

HI

Anonymkode: 2ee05...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til:

Er det flere typer Immodium? Noen som er mer effektiv mot dette enn andre? Trenger en som har virkning der og da og ikke sånn man tar forebyggende for å styrke tarmhelse.

Jeg har vanligvis grei mage, men når jeg blir nervøs begynner magen å rumle. Når jeg skal på scenen kan jeg ikke spise, rett og slett. Skikkelig hemmende 

HI

Anonymkode: 2ee05...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Noen må gå fast på imodium. 

Anonymkode: 387f3...004

Da er det unntak og i så fall i samråd med lege, ikke noe en vurderer selv, derfor var det greit å nevne for trådstarter at det er den generelle anbefalingen. 

Anonymkode: 5143c...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Da er det unntak og i så fall i samråd med lege, ikke noe en vurderer selv, derfor var det greit å nevne for trådstarter at det er den generelle anbefalingen. 

Anonymkode: 5143c...5ee

Sant!

Anonymkode: 387f3...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...