Gå til innhold

10 åring som lukter bæsj


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

9 åringen er så dårlig på hygiene, han tørker seg ikke skikkelig etter toalettbesøk. Kvar kveld legger jeg frem ny bokser til han og må sjekke at han skifter, hvis ikke gjør han det ikke. Kan si at han må vaske seg skikkelig, han går inn på badet og låser døra og gjør det ikke selv om han sier at han har gjort det. Jeg sier at kamerater nok lukter det samme som meg og at han kan miste venner og bli erta, men til ingen nytte. Hvordan skal jeg gå frem?

Anonymkode: c2102...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si at du må vaske ham hvis han ikke gjør det selv, for det er faktisk ikke valgfritt. Eller sende ham i badekar/ badebalje hvis du har det, før det er på med rene klær. La våtservietter være tilgjengelig for tørk etter avføring.

Vi har hatt en slik periode med alle i samme alderen, det går over etterhvert, men er et ork når det står på, for ungen må nærmest fotfølges. Jeg må daglig sjekke at 11- åringen her har skiftet undertøy, pusset tenner, vasket seg (ikke lukter vondt) og vasket ørene.

Anonymkode: 9e5d5...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdra barnet ditt ordentlig, Hi! 

Anonymkode: 9662b...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at han har et lekasjeproblem og at det faktisk ikke er noe gan kan styre? Har du snakket ordentlig med ham, uten å gi inntrykk av at han er lat eller liknende?  Hva sier han selv?

Anonymkode: ced27...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Kan det være at han har et lekasjeproblem og at det faktisk ikke er noe gan kan styre? Har du snakket ordentlig med ham, uten å gi inntrykk av at han er lat eller liknende?  Hva sier han selv?

Anonymkode: ced27...c05

Tror ikke det. Jeg vet at han ikke tørker seg. Er lynrask på toalettet og jeg kan stå utenfor og høre at han ikke bruker papir. Må tvinge han inn igjen og må tvinge til håndvask . Hadde et innlegg om han før i forhold til dusjing, då var det jeg som var dum som tvang han i dusjen . Vanskelig å vite hva som er rett.

Anonymkode: c2102...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bli med ham inn og påse at han tørker seg skikkelig

Anonymkode: 61f76...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

9 åringen er så dårlig på hygiene, han tørker seg ikke skikkelig etter toalettbesøk. Kvar kveld legger jeg frem ny bokser til han og må sjekke at han skifter, hvis ikke gjør han det ikke. Kan si at han må vaske seg skikkelig, han går inn på badet og låser døra og gjør det ikke selv om han sier at han har gjort det. Jeg sier at kamerater nok lukter det samme som meg og at han kan miste venner og bli erta, men til ingen nytte. Hvordan skal jeg gå frem?

Anonymkode: c2102...d2b

Tenker det og er viktig at han skifter bokser på morgenen og, kan lukte den om natta og, særlig viss han har mageproblemer . Finn fram en klut og sett såpa tilgjengelig, så står du på badet og forklarer hvordan og hvorfor dette er så viktig. 
Vi har vært gjennom dette her i huset og, det blir bedre, men noen barn må få det inn med teskje ….

Anonymkode: ac077...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Tenker det og er viktig at han skifter bokser på morgenen og, kan lukte den om natta og, særlig viss han har mageproblemer . Finn fram en klut og sett såpa tilgjengelig, så står du på badet og forklarer hvordan og hvorfor dette er så viktig. 
Vi har vært gjennom dette her i huset og, det blir bedre, men noen barn må få det inn med teskje ….

Anonymkode: ac077...b28

Har skifta på kvelden  fordi vi har dårligere tid på morgonen,men innser jo at vi bør ta oss tid til det.

Anonymkode: c2102...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Har skifta på kvelden  fordi vi har dårligere tid på morgonen,men innser jo at vi bør ta oss tid til det.

Anonymkode: c2102...d2b

Vi stod opp tidligere til rutinen satt hos barnet, pga flere barn , var vi oppe ca 2 timer før vi måtte gå, da fikk alle ordnet seg skikkelig på badet og spist frokost før vi gikk, og slappet av litt. En stressen morgen, er hvertfall ikke bra for rutiner og tilrettelegging.

Anonymkode: ac077...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må han vaske seg selv eller så må du gjøre det. Det er valget min hadde fått, og jeg hadde gjennomført. Jeg har en 10 åring som prøver å lyve seg unna tannpuss og ansiktsvask. Helt uaktuelt. 

Anonymkode: b06aa...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...