Gå til innhold

Er det verdt pengene å ta gel lakk på neglene? Og hvordan fungerer det egentlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det verdt pengene å ta gel lakk på neglene? Og hvordan fungerer det egentlig? Hva er din erfaring? Jeg har lite kunnskap om hvordan det fungerer. Er det sånn at hvis man først tar gel lakk en gang så må man da enten fortsette å vedlikeholde det og legge ny lakk med jevne mellomrom eller få lakken fjernet når neglene har vokst? Og hvor fort vokser neglerne/hvor ofte må man legge på ny lakk for at det skal se fint ut? Setter pris på de som vil dele erfaringer!

Anonymkode: 6a9b2...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle det være verdt det? Det er unødvendig og sinnsykt stygt

Anonymkode: afa6a...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger gellakk på neglene selv, herder med uv-lampe. Da sitter neglelakken i ca to uker. Etter to uker har den vokst ut såpass mye at jeg fjerner den og lar neglene hvile et par dager, før jeg legger på ny. 

Anonymkode: ea2a5...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Hvorfor skulle det være verdt det? Det er unødvendig og sinnsykt stygt

Anonymkode: afa6a...2ef

Hvorfor synes du det er stygt med neglelakk? 

Anonymkode: ea2a5...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skulle det være verdt det? Det er unødvendig og sinnsykt stygt

Anonymkode: afa6a...2ef

Vet du hva gellakk er? Det er negllakk som sitter lenge på neglen, enkelt fortalt. Hvorfor er negllakk sinnsykt stygt??

Du tenker kanskje på falske negler?

Anonymkode: 0d319...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor synes du det er stygt med neglelakk? 

Anonymkode: ea2a5...7ba

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Vet du hva gellakk er? Det er negllakk som sitter lenge på neglen, enkelt fortalt. Hvorfor er negllakk sinnsykt stygt??

Du tenker kanskje på falske negler?

Anonymkode: 0d319...172

Det er jo unektelig noe trashy med neglelakk, ja. Trailerpark, store hårruller, sigarett som henger klar i geipen, og så neglelakk da! 

Anonymkode: 1db31...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er jo unektelig noe trashy med neglelakk, ja. Trailerpark, store hårruller, sigarett som henger klar i geipen, og så neglelakk da! 

Anonymkode: 1db31...621

Slutt å se deg selv i speilet.

Anonymkode: 837d5...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det er jo unektelig noe trashy med neglelakk, ja. Trailerpark, store hårruller, sigarett som henger klar i geipen, og så neglelakk da! 

Anonymkode: 1db31...621

Eller et tiltak mot å bite seg til blods. Datteren min på 15 år får gellack fordi hun har en så alvorlig grad av neglebiting at hun til slutt biter seg til blods og får betennelser og puss, så dette ble løsningen. Hun som støper neglene sier at det er ganske mange av kundene hennes, de fleste voksne, som får støpt på negler av den samme grunnen.

Anonymkode: c65a2...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er det verdt pengene å ta gel lakk på neglene? Og hvordan fungerer det egentlig? Hva er din erfaring? Jeg har lite kunnskap om hvordan det fungerer. Er det sånn at hvis man først tar gel lakk en gang så må man da enten fortsette å vedlikeholde det og legge ny lakk med jevne mellomrom eller få lakken fjernet når neglene har vokst? Og hvor fort vokser neglerne/hvor ofte må man legge på ny lakk for at det skal se fint ut? Setter pris på de som vil dele erfaringer!

Anonymkode: 6a9b2...f9c

Gel lakk og hele hypen rundt manikyr de siste årene er noen geniale markedsføringstriks 👏👏 du som kunde betaler penger for at noen sliper dine naturlige negler og skader overfalten for å deretter påføre sterke kjemiske stoffer.. dette blir du avhengig av og ikke lett å slutte med gel lakk, det tar mange måneder for en hel negl å vokse .. svindyrt, unødvendig, skadelig og helt utrolig at noen velger å betale for det..

Anonymkode: 16a37...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Eller et tiltak mot å bite seg til blods. Datteren min på 15 år får gellack fordi hun har en så alvorlig grad av neglebiting at hun til slutt biter seg til blods og får betennelser og puss, så dette ble løsningen. Hun som støper neglene sier at det er ganske mange av kundene hennes, de fleste voksne, som får støpt på negler av den samme grunnen.

Anonymkode: c65a2...61c

Det er feil medisin i så fall, for neglebiting er en nevrotisk trekk og i verste fall tegn til ocd.. det er ikke lakk som hjelper, men jeg skjønner hvis det er en løsning MENS en tar tak i problematikken sammen med en spesialist 

Anonymkode: 16a37...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Eller et tiltak mot å bite seg til blods. Datteren min på 15 år får gellack fordi hun har en så alvorlig grad av neglebiting at hun til slutt biter seg til blods og får betennelser og puss, så dette ble løsningen. Hun som støper neglene sier at det er ganske mange av kundene hennes, de fleste voksne, som får støpt på negler av den samme grunnen.

Anonymkode: c65a2...61c

Sant nok, er man 15 så kan man komme unna med det, uten at det er trashy.

Anonymkode: 1db31...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke verdt pengene jeg prøvde en gang, husker ikke om det var blank eller litt gjennomsiktig rosa jeg fikk.

Det så "fint" og ryddig ut de første dagene, men i og med at du bruker føttene litt mer heftig enn hendene så slites de fort av. Ikke pent med tånegler som til å begynne med ikke er det peneste på kroppen vår.

Det er mye  bedre å bruke vanlig neglelakk som du lett kan fjerne selv når den begynner å flasse av.

Synes jeg da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er feil medisin i så fall, for neglebiting er en nevrotisk trekk og i verste fall tegn til ocd.. det er ikke lakk som hjelper, men jeg skjønner hvis det er en løsning MENS en tar tak i problematikken sammen med en spesialist 

Anonymkode: 16a37...edf

Å kom igjen! Skal man gå i terapi for å bite negler også nå?

Hadde jeg sendt mine barn til terapi fordi de bet negler, så hadde jeg sendt meg selv i terapi for å være for opptatt av sykelighet!

Anonymkode: 1db31...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gellakk en periode, men neglene mine ble som papir under, så jeg sluttet. Nå har jeg en neglelakk som holder lenge + topping. Jeg fikk også neller av mellomrommet som kom altfor raskt, det syns jeg fort ser ustelt ut. Skal man lakke neglene må lakken dekke alt. 

Anonymkode: 3e744...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Det er jo unektelig noe trashy med neglelakk, ja. Trailerpark, store hårruller, sigarett som henger klar i geipen, og så neglelakk da! 

Anonymkode: 1db31...621

Trashy med neglelakk? 

Anonymkode: 3e744...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Å kom igjen! Skal man gå i terapi for å bite negler også nå?

Hadde jeg sendt mine barn til terapi fordi de bet negler, så hadde jeg sendt meg selv i terapi for å være for opptatt av sykelighet!

Anonymkode: 1db31...621

…finns ikke terapi for uvitenhet 🤷‍♀️ det er en vanlig symptom, Google it… det er ikke en hobby å bite negler 

Anonymkode: 16a37...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

…finns ikke terapi for uvitenhet 🤷‍♀️

FYI; Joda, det gjør det. 

Anonymkode: 1db31...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går hver 5 uke. Hun tar først av den gamle lakken. Så  får jeg bodyguard for weak nails under, så gellack over. Jeg er avhengig av det ja! For jeg elsker å ha fine negler som holder. Sliper å tenke på det, de er alltid fine. Har aldri flasset av. Elsker det og for meg er det verdt hver eneste krone 😊

Anonymkode: 017af...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Er det verdt pengene å ta gel lakk på neglene? Og hvordan fungerer det egentlig? Hva er din erfaring? Jeg har lite kunnskap om hvordan det fungerer. Er det sånn at hvis man først tar gel lakk en gang så må man da enten fortsette å vedlikeholde det og legge ny lakk med jevne mellomrom eller få lakken fjernet når neglene har vokst? Og hvor fort vokser neglerne/hvor ofte må man legge på ny lakk for at det skal se fint ut? Setter pris på de som vil dele erfaringer!

Anonymkode: 6a9b2...f9c

Er det gel negler du egentlig mener eller gel lakk? Gel negler må fjernes. Gel lakk kan du fylle på. 
 

Uansett metode så betyr det at den naturlige negl slippes ned og man «bygger opp» ny negl med gel. Siden negler vokser fort må du stadig fyller på, eller vil du få en unaturlig grop mellom egen negl og gel’en.

hvorfor ikke kun legge neglelakk?

Anonymkode: f252f...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg går hver 5 uke. Hun tar først av den gamle lakken. Så  får jeg bodyguard for weak nails under, så gellack over. Jeg er avhengig av det ja! For jeg elsker å ha fine negler som holder. Sliper å tenke på det, de er alltid fine. Har aldri flasset av. Elsker det og for meg er det verdt hver eneste krone 😊

Anonymkode: 017af...c29

Blir det ikke et enormt skille på fem uker? 

Anonymkode: 3e744...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Det er feil medisin i så fall, for neglebiting er en nevrotisk trekk og i verste fall tegn til ocd.. det er ikke lakk som hjelper, men jeg skjønner hvis det er en løsning MENS en tar tak i problematikken sammen med en spesialist 

Anonymkode: 16a37...edf

Hun har autisme (høytfungerende), så det er en form for stimming og ikke så veldig enkelt å bare behandle bort, men nå har vi lykkes med å omgjøre det til fingerflicking i stedet, og det er i det minste ikke skadelig. 

Anonymkode: c65a2...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde et par ganger hos en lærling. Ser veldig pent ut den første uken, men etter dette blir det et veldig tydelig skille nede, hvis ikke man fyller på ofte. Og det blir jo veldig dyrt. I tillegg syntes jeg de ble litt tykke, var litt mer krevende å plukke ut kontaktlinsene om kvelden.

Nå har jeg heller kjøpt inn neglelakk av høy kvalitet og tar på et topplag som gir ganske fin glans. Pent og diskret. Må da fikse neglene et par ganger i uken, mens jeg ser på tv. 

Anonymkode: 399f4...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Blir det ikke et enormt skille på fem uker? 

Anonymkode: 3e744...7b8

Ideelt sett skulle jeg gjort det hver fjerde uke. Men så er det for å spare litt penger. Er ikke så ille det skille. Får ofte komplimenter for fine negler, også om det nærmer seg å fikse de. Om jeg skal på noe spesielt, passer jeg alltid på at de er "nye".

Anonymkode: 017af...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Jeg prøvde et par ganger hos en lærling. Ser veldig pent ut den første uken, men etter dette blir det et veldig tydelig skille nede, hvis ikke man fyller på ofte. Og det blir jo veldig dyrt. I tillegg syntes jeg de ble litt tykke, var litt mer krevende å plukke ut kontaktlinsene om kvelden.

Nå har jeg heller kjøpt inn neglelakk av høy kvalitet og tar på et topplag som gir ganske fin glans. Pent og diskret. Må da fikse neglene et par ganger i uken, mens jeg ser på tv. 

Anonymkode: 399f4...135

Hvorfor ikke kjøpe gelsett til å ha hjemme? Mye billigere.

Anonymkode: ea2a5...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ca hver tredje uke for å vedlikeholde. Det er så deilig å alltid ha fine og velstelte negler, og jeg hater å fikse negler selv. Betaler 770 kr, og for meg er det absolutt verdt det. Det er ikke snakk om lange og glorete negler for min del, men heller lyse og velstelte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...