Gå til innhold

Vil brev komme videre i posen i helgene eller stopper all post opp da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vil brev komme videre i posen i helgene eller stopper all post opp da? Jeg så på posten side nettsider at leveringstiden på brev er 2-4 dager. Tanten min sendte meg ett brev nå torsdag som var og i morgen er det levering av post hjem til meg i postkassen så jeg lurer på om jeg kan forvente å få brevet da eller om det er slik at sending av brevpost stopper opp i helgene hos posten? Noen som vet? 😊

Anonymkode: 7c83f...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen postlevering i helgene. Og det leveres post bare annenhver dag. Så enten får du det på mandag eller tirsdag. 

Anonymkode: 2646a...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Ingen postlevering i helgene. Og det leveres post bare annenhver dag. Så enten får du det på mandag eller tirsdag. 

Anonymkode: 2646a...cd1

Var ikke det hun spurte om

Anonymkode: c4a57...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Var ikke det hun spurte om

Anonymkode: c4a57...871

Før i tiden, når posten ble levert hver dag, kom posten dagen etter levering hvis man leverte til riktig tid. Nå er det levering annenhver dag. Derfor får man nå beskjed om 2-4 dager. Litt logisk kan man jo prøve å være. Så da får hun brevet i morgen.  Posten forflytter seg jo selv om den ikke utleveres hver dag. Mest sannsynlig var brevet på plass der hun bor allerede på fredag, men siden det ikke var utlevering på fredag så må hun vente over helgen. 

Anonymkode: 2646a...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ingen postlevering i helgene. Og det leveres post bare annenhver dag. Så enten får du det på mandag eller tirsdag. 

Anonymkode: 2646a...cd1

Hun vil selvfølgelig ikke få det på tirsdag, da det nå er levering annenhver dag og det er levering i morgen (mandag), hos hi. Det vil komme mandag eller onsdag.  Litt logisk er det lov å være. 

 

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Før i tiden, når posten ble levert hver dag, kom posten dagen etter levering hvis man leverte til riktig tid. Nå er det levering annenhver dag. Derfor får man nå beskjed om 2-4 dager. Litt logisk kan man jo prøve å være. Så da får hun brevet i morgen.  Posten forflytter seg jo selv om den ikke utleveres hver dag. Mest sannsynlig var brevet på plass der hun bor allerede på fredag, men siden det ikke var utlevering på fredag så må hun vente over helgen. 

Anonymkode: 2646a...cd1

 Dette vet vi jo, det er vel derfor hi spør. 

 

Anonymkode: 29142...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en nye ordninga med post annenhver dag i ukedagene har gata vedsiden av meg fått post annenhver søndag. I min gate har jeg aldri sett en postbil på en søndag, selv om vi får post på motsatte dager av nabogata. 

Anonymkode: ea506...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Post fraktes med fly i helger. Om de fraktes med bil er jeg usikker på. 

Anonymkode: ae1fa...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

https://www.posten.no/levering-av-post

Her kan du legge inn postnummer, så kan du sjekke hvilke dager posten leverer i ditt område 😊😊

Anonymkode: 79b1b...62d

Det er ikke spørsmålet 

Anonymkode: c4a57...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du mener er om det er snakk om 2-4 dager eller 2-4 arbeidsdager?

Jeg vet uansett ikke. Posten fungerer helt annerledes nå enn før. Det virker på meg som det tar evigheter å sende noe. Det eneste jeg vet er at de leverer på de dagene de skal.

Anonymkode: f00ad...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

https://www.posten.no/levering-av-post

Her kan du legge inn postnummer, så kan du sjekke hvilke dager posten leverer i ditt område 😊😊

Anonymkode: 79b1b...62d

Det er jo ikke det hi spør om. Lurt å lese ordentlig før man svarer.

Anonymkode: 29142...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert over hvor mange som ikke klarte å forstå hva hi spør om! 😱

Hi, jeg lurer på det samme! 

Anonymkode: 6de2f...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er sjokkert over hvor mange som ikke klarte å forstå hva hi spør om! 😱

Hi, jeg lurer på det samme! 

Anonymkode: 6de2f...a0f

Jeg skjønte det (selv om jeg ikke vet hva svaret er). Burde ikke jeg få ros da? 😌:roser:

Anonymkode: f00ad...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer ikke hi på om posten stopper opp i helgene? Hvis en leser linken jeg la ut, får en jo svar på det hi spør om. 

Brev
Brev som adressert post leveres mandag, onsdag, fredag den ene uken, og tirsdag, torsdag den andre uken. Dette gjelder også for deg som har landpostbud.
Dersom du har postboks leverer vi alle virkedager; mandag–fredag. 

Altså ikke lørdag og søndag. 

Anonymkode: 79b1b...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Lurer ikke hi på om posten stopper opp i helgene? Hvis en leser linken jeg la ut, får en jo svar på det hi spør om. 

Brev
Brev som adressert post leveres mandag, onsdag, fredag den ene uken, og tirsdag, torsdag den andre uken. Dette gjelder også for deg som har landpostbud.
Dersom du har postboks leverer vi alle virkedager; mandag–fredag. 

Altså ikke lørdag og søndag. 

Anonymkode: 79b1b...62d

Hun lurer ikke på når postbudene leverer ut posten.

Anonymkode: 1be14...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er varierende. Her får vi utlevert annenhver dag mandag-onsdag-fredag-søndag uke 1, og tirsdag-torsdag-lørdag uke 2. Jeg opplever at posten kjører på som om det ikke er noe helg. De eneste gangene det kan stoppe, er ved helligdager.

Anonymkode: 03954...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett er det virkedager det er snakk om, om det er posten og det ikke er ekspresslevering. De fleste har fri i helgene så sentralene er ikke fullt bemannet i helgene. Likevel kan det være det kjøres en transport ut fredag som er ved sentralen lørdag morgen og da beveger den seg litt selv om det er helg. Det meste av posten, også lokalpost, sendes til østlandet for sortering før det sendes ut igjen. Det kan forsinke det noe, spesielt nå som det har vært dårlig vær på østlandet og kansellerte fly. 

Anonymkode: 793c4...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som jobber i posten har, som veldig mange andre arbeidstakere i Norge, fri i helgene :)

Dette har arbeiderbevegelsen og fagbevegelsen kjempet fram

Anonymkode: 4f098...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ingen postlevering i helgene. Og det leveres post bare annenhver dag. Så enten får du det på mandag eller tirsdag. 

Anonymkode: 2646a...cd1

Det er helt feil. 

Anonymkode: 801a2...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...