Gå til innhold

Golden retriever gutter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Aldri før har ideologien vært mer splittet mellom kjønnene enn den er for gutter og jenter i Generasjon Z.

Med feministisker vinder fra vest i ryggen trender begrepet Golden retriever gutter på sosiale medier som TikTok. Altså gutter som er lette å trene, lydige, søte og gjør alt for å tilfredsstille jenter/kvinner.

Disse forventningene er god hjelp til gutter som ikke vil falle fra, men bli en moderne mann som følger den feministiske vinden.

Hva gjør dere for å hjelpe sønnene deres med å passe inn som en Golden retriever gutt?

Anonymkode: b1568...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel tidlig å være drita?

Anonymkode: 496cc...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med kommentarene over om at dette er litt rart! 😅

Allikevel har det blitt så stuerent å prate om moderne gutter/menn som Golden retrievere at til og med KK har en artikkel om det: https://www.kk.no/samliv/derfor-vil-kvinner-ha-en-golden-retriever-mann-1/81112511

Nå vet vi jo at det er mindre enn 50 % sannsynlighet for at en gutt som vokser opp i Generasjon Z blir far. 

Så det må vel være greit å følge feminismens verdensbilde å spørre hvordan dere hjelper sønnene deres å bli type "Golden retriever" menn...lette å trene og lydige.

Anonymkode: b1568...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kaller vi noen ganger sønnen på 17 år for Golden retriever. Da han har verdens største hjerte, og så utrolig snill og omsorgsfull mot alle han kjenner. Men dette er bare personligheten hans, han har vært et utrolig enkelt barn å være mammaen til. Og han gir så utrolig mye kjærlighet til meg. 

Og den damen som får han, kommer til å være heldig. 

Anonymkode: be391...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er så synd er at disse gutta som er snille og greie og omsorgsfulle dessverre bare er spennende for jentene ei lita stund, før de vil ha en bad boy. Og så blir de greie gutta friendzona.  Har en slik gutt, og et par av vennene hans er like. Emo-jentene elsker dem, men når det kommer til stykket vil de heller ha rølp. 

Anonymkode: d5e44...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golden retriever er blant hundene som biter mest. Bare nevner det. 

Anonymkode: 80a73...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Golden retriever er blant hundene som biter mest. Bare nevner det. 

Anonymkode: 80a73...7ec

Nei, det er de ikke.

Det er flest hundebitt fra golden, men det er fordi det er flest hunder av den rasen. De er ikke mer aggressive enn andre raser, det er bare flere av dem.

Anonymkode: e5c48...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Nei, det er de ikke.

Det er flest hundebitt fra golden, men det er fordi det er flest hunder av den rasen. De er ikke mer aggressive enn andre raser, det er bare flere av dem.

Anonymkode: e5c48...1c6

Jeg tror ikke du forstår, de fleste kvinnemishandlere er "snille menn". Det er poenget her.

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Det som er så synd er at disse gutta som er snille og greie og omsorgsfulle dessverre bare er spennende for jentene ei lita stund, før de vil ha en bad boy. Og så blir de greie gutta friendzona.  Har en slik gutt, og et par av vennene hans er like. Emo-jentene elsker dem, men når det kommer til stykket vil de heller ha rølp. 

Anonymkode: d5e44...516

Det er ofte guttemødre tror deres "snille gutter" som mishandler kvinner aldri gjør noe rart. Guttemødre tror aldri noe vondt om sine sønner. Jeg er glad og stolt over at kvinner når kan velge selv, at kvinner ikke trenger å bli fanget i et forhold med en mann som mishandler, slår, utnytter og undertrykker henne. "Snille menn" er sjelden særlig snille. Ingen som er snille, greie og omsorgsfulle pleier fortelle at "hei, jeg er snill, grei og omsorgsfull" for det er minstekrav til normal oppførsel! Her ligger det helt klart mer bak.

Anonymkode: 632b4...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Aldri før har ideologien vært mer splittet mellom kjønnene enn den er for gutter og jenter i Generasjon Z.

Med feministisker vinder fra vest i ryggen trender begrepet Golden retriever gutter på sosiale medier som TikTok. Altså gutter som er lette å trene, lydige, søte og gjør alt for å tilfredsstille jenter/kvinner.

Disse forventningene er god hjelp til gutter som ikke vil falle fra, men bli en moderne mann som følger den feministiske vinden.

Hva gjør dere for å hjelpe sønnene deres med å passe inn som en Golden retriever gutt?

Anonymkode: b1568...1aa

Har det vært fagdag i Incel foreningen?

Anonymkode: a571b...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Det som er så synd er at disse gutta som er snille og greie og omsorgsfulle dessverre bare er spennende for jentene ei lita stund, før de vil ha en bad boy. Og så blir de greie gutta friendzona.  Har en slik gutt, og et par av vennene hans er like. Emo-jentene elsker dem, men når det kommer til stykket vil de heller ha rølp. 

Anonymkode: d5e44...516

Mulig det, men trenden som nå har tatt av på TikTok er om lydige, lettrente Golden retriever gutter, ikke bare snille.

Typisk legger jenter ut videoer av lydige gutter/kjærester som de får til å gjøre forskjellige rare ting. For eksempel løpe rundt ute mens de fanger snøflak med munnen, som en hund.

Her er litt info om trenden , for de som ikke har fått med seg dette:

Så hva gjør dere for å lage grunnlaget, så sønnene deres skal vokse opp som en moderne feministisk lydig og lettrent Golden retriever mann?

Anonymkode: b1568...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Mulig det, men trenden som nå har tatt av på TikTok er om lydige, lettrente Golden retriever gutter, ikke bare snille.

Typisk legger jenter ut videoer av lydige gutter/kjærester som de får til å gjøre forskjellige rare ting. For eksempel løpe rundt ute mens de fanger snøflak med munnen, som en hund.

Her er litt info om trenden , for de som ikke har fått med seg dette:

Så hva gjør dere for å lage grunnlaget, så sønnene deres skal vokse opp som en moderne feministisk lydig og lettrent Golden retriever mann?

Anonymkode: b1568...1aa

Herregud for et dustete innlegg

Anonymkode: a571b...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mulig det, men trenden som nå har tatt av på TikTok er om lydige, lettrente Golden retriever gutter, ikke bare snille.

Typisk legger jenter ut videoer av lydige gutter/kjærester som de får til å gjøre forskjellige rare ting. For eksempel løpe rundt ute mens de fanger snøflak med munnen, som en hund.

Her er litt info om trenden , for de som ikke har fått med seg dette:

Så hva gjør dere for å lage grunnlaget, så sønnene deres skal vokse opp som en moderne feministisk lydig og lettrent Golden retriever mann?

Anonymkode: b1568...1aa

Du har jo ikke skjønt hva det går i. Det handler ikke om å være lydig og lettrent, men om å respektere og annerkjenne partneren din. 
 

Jeg så en video på TT av ei kone som filma sin GR-mann. De bodde i en leilighet, der de kan se bussen han tar fra jobb. Når han nærmer seg hjemmet, ringer han og ber kona gå til vinduet. Der sitter han på første rad i bussen og vinker opp til henne. Han er glad for å se henne og han gleder seg til å være med henne. Det er en GR-mann. Han er verken lydig eller lettrent.

Anonymkode: 8752a...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du har jo ikke skjønt hva det går i. Det handler ikke om å være lydig og lettrent, men om å respektere og annerkjenne partneren din. 
 

Jeg så en video på TT av ei kone som filma sin GR-mann. De bodde i en leilighet, der de kan se bussen han tar fra jobb. Når han nærmer seg hjemmet, ringer han og ber kona gå til vinduet. Der sitter han på første rad i bussen og vinker opp til henne. Han er glad for å se henne og han gleder seg til å være med henne. Det er en GR-mann. Han er verken lydig eller lettrent.

Anonymkode: 8752a...98c

Incels tolker det vel slik at det er de fæle damene som trener mennene sine

Anonymkode: a571b...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror ikke du forstår, de fleste kvinnemishandlere er "snille menn". Det er poenget her.

Det er ofte guttemødre tror deres "snille gutter" som mishandler kvinner aldri gjør noe rart. Guttemødre tror aldri noe vondt om sine sønner. Jeg er glad og stolt over at kvinner når kan velge selv, at kvinner ikke trenger å bli fanget i et forhold med en mann som mishandler, slår, utnytter og undertrykker henne. "Snille menn" er sjelden særlig snille. Ingen som er snille, greie og omsorgsfulle pleier fortelle at "hei, jeg er snill, grei og omsorgsfull" for det er minstekrav til normal oppførsel! Her ligger det helt klart mer bak.

Anonymkode: 632b4...022

Hva? De går da ikke rundt og sier de er snille selv, de ble dumpa av dama fordi de er for snille. Sitat damene. Dama fikk dårlig samvittighet fordi han alltid var så snill selv om hun var humørsyk eller litt rundhåndet med sin fysiske omgang med andre gutter. 
Noen som går rundt og sier de er snille men er voldelige og slår og tyranniserer har da ingen ting med dette begrepet «Golden retriever gutt» å gjøre. Her blander du nok epler og pærer.

Anonymkode: d5e44...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Incels tolker det vel slik at det er de fæle damene som trener mennene sine

Anonymkode: a571b...52a

True! 
 

Ett godt eksempel på en kjent GR-mann: Ryan Reynolds!

Anonymkode: 8752a...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Så hva gjør dere for å lage grunnlaget, så sønnene deres skal vokse opp som en moderne feministisk lydig og lettrent Golden retriever mann?

Anonymkode: b1568...1aa

Jeg oppdrar sønnen min på samme måte som jeg oppdrar dattera mi. De oppdras til å bli snille  med andre mennesker, selvstendige og arbeidssomme. Jeg oppmuntrer dem begge til å finne en oppegående og sympatisk partner som respektere dem og gir dem frihet. Sønnen min skal da ikke finne seg i noe piss av en bortskjemt primadonna bare fordi han er født som gutt.

Anonymkode: d3ed4...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Her kaller vi noen ganger sønnen på 17 år for Golden retriever. Da han har verdens største hjerte, og så utrolig snill og omsorgsfull mot alle han kjenner. Men dette er bare personligheten hans, han har vært et utrolig enkelt barn å være mammaen til. Og han gir så utrolig mye kjærlighet til meg. 

Og den damen som får han, kommer til å være heldig. 

Anonymkode: be391...e85

Håper du ikke sier golden retriever rett til han? 

Anonymkode: 731ae...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Håper du ikke sier golden retriever rett til han? 

Anonymkode: 731ae...b3f

Det er ingenting gale ved å kalle noen en Golden Retriever. Selvsagt kan det misbrukes, som alle andre ord, men da er det brukeren av uttrykket det er noe gale med.

Anonymkode: 8752a...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...