Gå til innhold

Er jeg utbrent eller er dette noe annet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet at dere ikke kan vite men kanskje noen kjenner seg igjen. Har slitt med angst i mange år og går på Quatiapin 25mg og hatt det ganske så greit. Var alltid glad og full av liv. Plutselig endret alt seg. Begynte å slite med søvnen, og når jeg begynte med det så ble matlysten borte også. Er også gått ned i vekt, har alltid veid 58/59kg nå er jeg på 55kg :( 

Slitt med søvnen i over to uker nå. Sliter med innsovningen, er trøtt men kroppen er urolig. Jeg sliter å fungere om dagen, går med en slags uro inni meg og alt er et ork. Vondt i ryggen også. Svetter om natta også, men sikkert for at kroppen er så urolig og ikke klare å slappe av.

Har vært hos fastlegen og hun sier at angsten har tatt overhånd, nå sier kroppen stopp. Tatt blodprøver som er normale. Tok også stoffskifte som lå på 0,75, men ba legen om å ta flere tester fordi alle i min familie slitermed stoffskifte. Tanten min fortalte meg at hun også sliter med søvnen og svetter mye om natta og at det er noe med stoffskiftet etter at hun gjorde grundigere sjekk, selv om blodprøven viste normale verdier.

Legen sa at jeg skal trappe opp på Quatiapin til 50, det har jeg gjort i to netter nå. Og jeg som ville komme meg av den, før dette skjedde. Jeg er så redd for AD og at jeg går på høyere dose nå. Men må høre på legen og stole på at hun vet hva hun gjør.

Har du opplevd noe lignende? Hva gjorde du? Jeg har så lyst å bli mitt gamle jeg, jeg savner den glade og full av liv meg. Jeg liker ikke den jeg er nå. :( 

Takk for at du leste og har du råd, skriv og vit at jeg setter pris på det.

 

Anonymkode: db36a...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg svarer deg fordi jeg har det litt på samme måte som deg. 
Strever mye med helseangst for meg og de rundt meg. 
Har også fått høre at jeg ikke er like blid som før. Har hatt mange utfordringer siden koronatiden, hjulpet aldere og stått i mye selv. 
I vinter begynte jeg også og våkne opp enkelte dager klam på overkroppen , våt i håret i nakken. Nå har jeg angst for det også. 
Det kan være alt innvendig stress. 
Jeg synges vinteren har vært kald og hard for kroppen min. Jeg tar innsovning tabletter  men føler meg aldri uthvilt for det.  
Jeg har en indre uro og har stadig noe jeg er redd for. 
Jeg skal prøve å ta ting litt mer som det kommer og prøve å nyte de små tingene, ikke hisse meg opp så lett. 
Så må man si mer nei.

Jeg håper på å få mer energi av å henge litt med venner igjen og at vi går mot varmere og lysere tider! 

Anonymkode: 8c048...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...