Gå til innhold

Jobb i helsevesenet og utbrenthet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte i helsevesenet som nyutdannet for 4 år siden. Etter et år ble jeg sykemeldt da jeg var totalt utbrent. Jeg tenkte i etterkant at det hadde vært mye og sette seg inn i som nyutdannet og at jeg i tillegg var aleneforsørger til to barn etter en grusom skilsmisse, som var årsaken til at begeret rant over. Jeg jobbet meg tilbake til min 100% stilling og det gikk fint i et halvt år. Da falt jeg nedpå igjen og hadde en kort sykemelding. På nytt tilbake i jobb og har deretter hatt en trøblete vei videre. Brukere på jobb har blitt eldre og sykere og helsesektoren sparer penger som betyr at vi stadig er underbemannet samtidig som arbeidsoppgavene blir større og tyngre. Jeg har for en stund siden innsett at dette dessverre ikke er en jobb for meg da jeg har et dårligere utgangspunkt enn jeg var klar over da jeg startet,  i forhold til min psykiske helse. Det har tatt tid og innse dette da jeg så gjerne ønsket å få dette til, så den staheten jeg hadde de første årene har straffet seg den dag idag.

Nå er jeg helt på felgen igjen og klarer verken å yte på jobb eller hjemme. Etter min trøblete tid i dette yrket ser jeg ikke helt hvordan jeg skal kunne bytte yrket da mine referanser ikke er så gode etter flere sykemeldinger.

Nå aner jeg faktisk ikke helt hva jeg skal gjøre videre. Eneste jeg tenker på er at jeg må komme meg videre. Har dere noen råd og tips?

Anonymkode: 0e340...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange ulike jobber innen helsevesen. Vet ikke hvilken sektor du jobber i, men min erfaring er at å jobbe i bofellesskap med psykisk utviklingshemmede er veldig annerledes f.eks sykehjem eller hjemmesykepleie. Tempoet er ofte lavere og en har som regel bedre tid til hver bruker. 

Anonymkode: a9d43...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er mange ulike jobber innen helsevesen. Vet ikke hvilken sektor du jobber i, men min erfaring er at å jobbe i bofellesskap med psykisk utviklingshemmede er veldig annerledes f.eks sykehjem eller hjemmesykepleie. Tempoet er ofte lavere og en har som regel bedre tid til hver bruker. 

Anonymkode: a9d43...031

Jeg jobber idag med psykisk utviklingshemmede i bolig.

Problemet opp i det hele er at jeg ikke vet om jeg har mulighet til å få ny jobb pga dårlige referanser.

Hi

Anonymkode: 0e340...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg jobber idag med psykisk utviklingshemmede i bolig.

Problemet opp i det hele er at jeg ikke vet om jeg har mulighet til å få ny jobb pga dårlige referanser.

Hi

Anonymkode: 0e340...e42

Har du snakket med referansene dine om dette?

Anonymkode: 626aa...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i helsevesenet! Her kan man jobbe seg skvett fordervet. Jeg er selv lege og føler arbeidslivet henger i en tynn tråd. Vet rett og slett ikke om jeg tåler denne arbeidsmengden lenger.

Anonymkode: eda90...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg jobber idag med psykisk utviklingshemmede i bolig.

Problemet opp i det hele er at jeg ikke vet om jeg har mulighet til å få ny jobb pga dårlige referanser.

Hi

Anonymkode: 0e340...e42

Min søster jobber også med psykisk utviklingshemmede i bolig. 

Det siste året har mye forandret seg. Før var de 2 stk på jobb på dagtid. En kjørte de som skal på jobb og en er hjemme med de som ikke jobber. Nå skal de være 1 stk på jobb og det skal komme noen andre for å kjøre de som skal på jobb. Men problemet er at brukerne ikke takler folk de ikke kjenner. Dette kommer til å bli ett problem. Før vasket de 2 som var på jobb leilighetene. Men nå skal de kommer andre folk for å vaske. Men de som er hjemme på dagtid er vant å ha kjente rundt seg og kommer til å blir veldig oppskaket når der kommer forskjellige folk hver gang. 

Men dette bryr kommunen seg ikke om. 

Tror ikke de sparer så mye på dette 

Anonymkode: 8d729...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...