Gå til innhold

Ekstra kalorier, sunne


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tips til mat eller eventuelt drikke som inneholder rundt 300 kalorier, er sunt og ikke metter så mye? Utenom nøtter, for det spiser jeg allerede. Jeg må øke matinntaket mitt litt, og spiser meg allerede veldig mett til alle måltider og fyller på med nøtter, så nå må jeg ha litt tips. 

Anonymkode: 4f634...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Proteindrikker. Kjøp pulver og bland ut i melk eller vann 

Anonymkode: b3e1c...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Proteindrikker. Kjøp pulver og bland ut i melk eller vann 

Anonymkode: b3e1c...b3d

Eller bare sjokolademelk. Det fungerer omtrent like godt.

 

Anonymkode: ee5d4...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vørterøl. Det er ca 125 kalorier i en liten boks. Masse B-vitaminer. Så om du liker smaken så kan det være et alternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flotte tips! Sjokolademelk blir for søtt, men jeg skal prøve vørterøl og proteindrikk. Egg spiser jeg allerede en del av.

HI

Anonymkode: 4f634...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Små søte tomater. 20 kcal pr 100 g.

Anonymkode: 41e3a...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Små søte tomater. 20 kcal pr 100 g.

Anonymkode: 41e3a...1c2

H*n vil ha noe som er rundt 300 kcal. Blir kanskje litt mye å spise 1.5 kg småtomater...

Anonymkode: 17d38...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 16.3.2024 den 8.40):

Takk for flotte tips! Sjokolademelk blir for søtt, men jeg skal prøve vørterøl og proteindrikk. Egg spiser jeg allerede en del av.

HI

Anonymkode: 4f634...0d0

Bare vanlig melk er jo også bra om du vil h det mindre søtt.

Anonymkode: ee5d4...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

H*n vil ha noe som er rundt 300 kcal. Blir kanskje litt mye å spise 1.5 kg småtomater...

Anonymkode: 17d38...332

Det driter vel jeg i.

Anonymkode: 41e3a...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det driter vel jeg i.

Anonymkode: 41e3a...1c2

Greit at du driter i det. Men det var det du svarte, og jeg syns det var et rart svar. På et diskusjonsforum må du nesten regne med å få reaksjoner. Hvis ikke så kan du drite i å svare😀

Anonymkode: 17d38...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg, olivenolje i maten, avocado.

Anonymkode: 89f4b...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Epleskiver med rent peanøttsmør på
skinkeskive og osteskive rullet sammen, gjerne med en stripe majones
makrell i tomat
helmelk

 

Anonymkode: 311cd...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det driter vel jeg i.

Anonymkode: 41e3a...1c2

Hvis du ikke kan oppføre deg som et voksent menneske, så kan du drite i å svare.

Anonymkode: 311cd...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 15.3.2024 den 15.11):

Eller bare sjokolademelk. Det fungerer omtrent like godt.

 

Anonymkode: ee5d4...74c

Fungerer like godt som hva? Som restitusjonsdrikk, eller som ekstra kalorier? Enig i det første, men proteinpulver blandet med melk gir mer kalorier, og proteinpulver blandet med sjokolademelk gir enda mer. Det er 4 kalorier per gram protein, så hvis man tilsetter 30 gram proteinpulver til et glass med drikke, får man 120 ekstra kalorier med glasset. Om det så er melk eller sjokolademelk det blandes i. 

Anonymkode: b3e1c...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattra lager smoodie i ørten ulike varianter. Hun er på oppfeitingskur og det skal være mye kalloerier, men bra kallorier så ikke sjokolademelk osv. Basen hennes er enten melk eller eplejuice, så har hun proteinpulver, frystebær og egg. Ciafrø har hun i noe også. Hun er ikke hjemme så får ikke spurt henne, men hun har smakt seg frem til de hun liker. De med melk i bunnen er de hun lager når hun skal ha den med seg, den holder vist best på konsistensen. 
 

Hennes problem er at hun er ganske småspist, noe hele familien egentlig er. Vi spiser oftere enn dde fleste, men ikke store mengder hver gang. Også forbrenner kalloriene nesten før hun får de inn i kroppen, så nå er det oppfeitingskur etter en lengre sykdomsperiode igjen. 
Dette er det beste hun har funnet ut, samtidig som den enkleste. For det hjelper henne ikke å spise mer til hvert måltid, for da føler hun seg helt blæ i kroppen etterpå, så hun må ha noe som hun kan få i seg uten at hun føler seg stappmett av. For blir hun stappmett så blir hun ikke sulten til neste gsng un skal spise. 

Anonymkode: 8e794...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...