Gå til innhold

Ikke hørt noe fra barnets bestevenn sin mor fra forrige barnehage :/


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi måtte dessverre flytte barnet på 5 år til ny barnehage pga mye nærmere min nye jobb, jeg fikk selv litt vondt inni meg for barnet mitt 😕 da hun og denne jenta (la oss si sofie) var sikkelig bestevenner og gjorde alt sammen i barnehagen. Ja det er nok litt rart at meg og denne moren ikke har truffes utenom henting i barnehage, sist år i slutten av november feiret vi bursdagen til jenta mi ute på lekeland og jeg sendte en  meld til moren til sofie om at de var hjertelig velkommen til min datters bursdag :) hun savnet sofie veldig mye så hadde vert veldig kjekt!

De kom i bursdagen :) men så ut som sofie trakk seg litt vekk etter vert kanskje fordi det var mange nye barn hun ikke kjente. Så de hang jo ikke med hverandre akkurat i bursdagen. Så når de skulle dra så ga de hverandre nok den siste klemmen som det ser ut💔 fordi vi sa til hverandre at det var bare å sende melding så kan barnet komme på besøk og finne på noe, dette var ca 4 måneder siden. Synes slikt er kjipt og trist men hører at av og til så er det bare sånt at livet går videre. 

Anonymkode: e9e2f...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvorfor kan du ikke sende henne en melding?

Anonymkode: b9212...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt tafatt? Ring eller send melding selv 

Anonymkode: e8689...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så ofte vennskap fra barnehagen varer livet ut om de ikke fortsetter i samme klasse, fritidsaktivitet e.l.

Men om du ønsker at de skal beholde kontakten en stund til er det jo bare å invitere henne...

Anonymkode: 06e61...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke så ofte vennskap fra barnehagen varer livet ut om de ikke fortsetter i samme klasse, fritidsaktivitet e.l.

Men om du ønsker at de skal beholde kontakten en stund til er det jo bare å invitere henne...

Anonymkode: 06e61...223

Følte at jeg ventet på at hun skulle ta initiativ etter jeg tok men kanskje du har rett med øverste linjen 😕

Anonymkode: e9e2f...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Følte at jeg ventet på at hun skulle ta initiativ etter jeg tok men kanskje du har rett med øverste linjen 😕

Anonymkode: e9e2f...ad2

Det er ikke sånn at det er annenhver gang. Tenk om hun sitter og tenker det samme som deg? Hvorfor tar hun ikke kontakt? Og så ender da med den situasjonen dere har nå med at begge venter på den andre så ingen av dere tar kontakt.

Anonymkode: c50a7...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ring, ta kontakt og inviter. Kommunikasjon funker. Å være tafatt og sitte og vente på noe….nei.

Anonymkode: 46b44...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Følte at jeg ventet på at hun skulle ta initiativ etter jeg tok men kanskje du har rett med øverste linjen 😕

Anonymkode: e9e2f...ad2

Kanskje hun venter på deg? Kanskje hun synes det er kjemperart at DU ikke tar kontakt. Du mener seriøst ikke at det er annen hver gang? 

Syns det var sporty v moren og datteren å komme i bursdag. Hun kjente bare den datter der. 

De vokser fra hverandre hvis ikke dere mødre avtaler. Og du gidder jo ikke, så da blir det sånn da. 

Tips! Prøv å se saken utenfra, og prøv å tenke hvis ting var motsatt. 

Anonymkode: cc26b...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med dere byttet barnehage i august. I såfall er set 8 mnd siden barna så hverandre - forutenom bursdagen. DET er lenge i livet til en 5-åring. Dessuten besvares jo ikke et vennskap med mindre man treffes - og det har ikke du tatt noe initiativ til. 

Anonymkode: 4e83b...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten venter hun på at du skal ta kontakt eller så tenker hun ikke på det i det hele tatt. Om du ønsker kontakt så ta initiativ du. Og vær gjerne konkret. En melding a la "sååå koselig om jentene møtes snart" renner i de fleste tilfeller bare ut i sanden og oppfattes av mange som høflig pjatt. Men om du foreslår noe konkret som at dere kan møtes i parken/på lekeplassen etc., den datoen ca klokken sånn og sånn blir det langt mer lavterskel og lettere å hive seg med.

Anonymkode: dbfa9...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...