Gå til innhold

Klasser som er ekstremt urolige.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Klassen til yngste barnet mitt er så urolig. Har aldri opplevd et slikt klassemiljø.

Skolen er bra. Læreren er flink. Området vi bor i er regnet som et godt område med ressurssterke personer.

Men det å holde styr på barna er omtrent umulig. 
I år har de blant annet:
Ramponert og ødelagt stoler i kinosal. Gjort bussjåfør så sint at han har kjeftet over høytaler og sagt at de er de værste barna han har kjørt. Ripet opp biler på turer. I tillegg til at barnet mitt kommer hjem helt utslitt etter skoledagen.

På fritidsaktiviteter barnet mitt går på sammen med klassekamerater, er det like ukontrollert.

Barna overkjører fullstendig de voksne. Tar ikke beskjeder og lever helt sitt eget liv uten hensyn. 
De går nå i fjerde klasse, og jeg føler dette bare eskalerer.

Har vært innom tanken på å flytte slik at barnet vårt kommer på ny skole. Men er samtidig redd for at andre skoler kan være like ville.

Barnet vårt har en ganske mye eldre søster. Hun gikk på en annen skole. Klassen hennes hadde ikke et slikt miljø. Men dette var en mye mindre skole med en mye mindre klasse.

Vet ikke om det er utviklingen som gjør at barna er villere, eller om det er fordi det er en stor skole?

Har dere noen synspunkter?

 

 

 

 

Anonymkode: 8675a...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Klassen til yngste barnet mitt er så urolig. Har aldri opplevd et slikt klassemiljø.

Skolen er bra. Læreren er flink. Området vi bor i er regnet som et godt område med ressurssterke personer.

Men det å holde styr på barna er omtrent umulig. 
I år har de blant annet:
Ramponert og ødelagt stoler i kinosal. Gjort bussjåfør så sint at han har kjeftet over høytaler og sagt at de er de værste barna han har kjørt. Ripet opp biler på turer. I tillegg til at barnet mitt kommer hjem helt utslitt etter skoledagen.

På fritidsaktiviteter barnet mitt går på sammen med klassekamerater, er det like ukontrollert.

Barna overkjører fullstendig de voksne. Tar ikke beskjeder og lever helt sitt eget liv uten hensyn. 
De går nå i fjerde klasse, og jeg føler dette bare eskalerer.

Har vært innom tanken på å flytte slik at barnet vårt kommer på ny skole. Men er samtidig redd for at andre skoler kan være like ville.

Barnet vårt har en ganske mye eldre søster. Hun gikk på en annen skole. Klassen hennes hadde ikke et slikt miljø. Men dette var en mye mindre skole med en mye mindre klasse.

Vet ikke om det er utviklingen som gjør at barna er villere, eller om det er fordi det er en stor skole?

Har dere noen synspunkter?

 

 

 

 

Anonymkode: 8675a...7ea

Jeg tror dessverre at det er likt overalt. All ære til lærerne.

Anonymkode: d1fb4...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elevene har tatt over makta i skolen. Hvis en lærer kjefter på en elev, så er det læreren, og ikke eleven, som må stå skolerett hos rektor.

Vi ville jo ha det sånn.

Anonymkode: 8b919...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Elevene har tatt over makta i skolen. Hvis en lærer kjefter på en elev, så er det læreren, og ikke eleven, som må stå skolerett hos rektor.

Vi ville jo ha det sånn.

Anonymkode: 8b919...7f5

Hvorfor ville dere det, da? Det var jo svært tåpelig av dere. 

Anonymkode: f7a4c...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tror dessverre at det er likt overalt. All ære til lærerne.

Anonymkode: d1fb4...616

Fire barn på en mellomstor skole, og har aldri opplevd slikt klassemiljø. 
 

Jeg hadde krevd flere ressurser, flere voksne inn i klasserommet. Det er nok det eneste som hjelper. 

Anonymkode: f7a4c...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så mye verre enn her. 

Ungdommer som ikke kjenner hverandre blir ranet

Knivstikking av en 15 åring midt i sentrum på ett busstopp,gjerningsmannen var 16. Å sikkert mye annet jeg ikke kommer på i farten.

Anonymkode: b85a6...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er ikke første gang jeg hører om, en venninne har en gutt som gikk i en slik klasse. Når de hadde bursdager/ utflukter til forskjellige parker/ museer ol, så fikk de alltid høre at de var den verste gruppen som hadde vært der. Våren når de gikk i 2 klasse, ble trinnet delt opp i 3 helt nye klasser, de ble mye bedre . Nå fungerer alle klassene helt greit. 

Anonymkode: 10223...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Klassen til yngste barnet mitt er så urolig. Har aldri opplevd et slikt klassemiljø.

Skolen er bra. Læreren er flink. Området vi bor i er regnet som et godt område med ressurssterke personer.

Men det å holde styr på barna er omtrent umulig. 
I år har de blant annet:
Ramponert og ødelagt stoler i kinosal. Gjort bussjåfør så sint at han har kjeftet over høytaler og sagt at de er de værste barna han har kjørt. Ripet opp biler på turer. I tillegg til at barnet mitt kommer hjem helt utslitt etter skoledagen.

På fritidsaktiviteter barnet mitt går på sammen med klassekamerater, er det like ukontrollert.

Barna overkjører fullstendig de voksne. Tar ikke beskjeder og lever helt sitt eget liv uten hensyn. 
De går nå i fjerde klasse, og jeg føler dette bare eskalerer.

Har vært innom tanken på å flytte slik at barnet vårt kommer på ny skole. Men er samtidig redd for at andre skoler kan være like ville.

Barnet vårt har en ganske mye eldre søster. Hun gikk på en annen skole. Klassen hennes hadde ikke et slikt miljø. Men dette var en mye mindre skole med en mye mindre klasse.

Vet ikke om det er utviklingen som gjør at barna er villere, eller om det er fordi det er en stor skole?

Har dere noen synspunkter?

 

 

 

 

Anonymkode: 8675a...7ea

13 års aldersforskjell på eldste og yngste her. Merker stor forskjell. I klassen til yngste har det vert helt vilt! Hatt mange ekstra foreldremøter. Hørte allerede i 2.klasse at mange spilte spill som det var 18 års aldersgrense. Språket og volden dro de med seg på skolen. Dessverre evner ikke mange foreldre å oppdra barna sine.

Anonymkode: d158f...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre må oppdra barna sine. Klare grenser og det er lov å være kjip, ikke bli bestevenn med ungene. 

Anonymkode: 2e734...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette lærerene har ropt om de siste 15 årene. Resursene blir tatt bort fra skolen, og mengden med arb.oppgaver til lærerene blir bare større. I tillegg er det flere foreldre som har «gullunger» som krever ditt og datt til vesle Chrisander Emilian. 
 

Når lærerene streiker, er det bare lønnsforhandlinger som ligg på bordet. De burde kunnet streiket for flere ressurser, da 99% av de ansatte i skolen syntes lønnen er grei i seg selv, men den samsvarer ikke med arb.mengden.

Anonymkode: 01e77...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen trenger ikke flere ressurser. Vi trenger foreldre som oppdrar barna sine, setter grenser og forventninger, slik at ingen ungene opponerer mot skolen, men mot hjemmet. Vi trenger foresatte som ser at vi ønsker det beste for elevene, ig at vi ikke krenker noen selv om vi foreslår løsninger på problemene (ref tampongdebatten). 
Til Hi; legg mest mulig press på eget barn og de foreldrene du kjenner godt. Sørg for at ditt barn gjør det det skal. Jobb litt ekstra hjemme om nødvendig. 

Anonymkode: 48269...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Skolen trenger ikke flere ressurser. Vi trenger foreldre som oppdrar barna sine, setter grenser og forventninger, slik at ingen ungene opponerer mot skolen, men mot hjemmet. Vi trenger foresatte som ser at vi ønsker det beste for elevene, ig at vi ikke krenker noen selv om vi foreslår løsninger på problemene (ref tampongdebatten). 
Til Hi; legg mest mulig press på eget barn og de foreldrene du kjenner godt. Sørg for at ditt barn gjør det det skal. Jobb litt ekstra hjemme om nødvendig. 

Anonymkode: 48269...473

Vås.

Anonymkode: e00c6...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Vås.

Anonymkode: e00c6...4f0

På ingen måte. 

Anonymkode: 48269...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skolen trenger ikke flere ressurser. Vi trenger foreldre som oppdrar barna sine, setter grenser og forventninger, slik at ingen ungene opponerer mot skolen, men mot hjemmet. Vi trenger foresatte som ser at vi ønsker det beste for elevene, ig at vi ikke krenker noen selv om vi foreslår løsninger på problemene (ref tampongdebatten). 
Til Hi; legg mest mulig press på eget barn og de foreldrene du kjenner godt. Sørg for at ditt barn gjør det det skal. Jobb litt ekstra hjemme om nødvendig. 

Anonymkode: 48269...473

Visst f trenger skolen mer ressurser. Selvsagt gjør de det. Lærere sliter med å rekke opplæring og det de skal og har ikke kapasitet til å hjelpe alle slik de trenger. At folk må oppdra ungene sine er en selvfølge, men det løser ikke ressursmangelen på skolene. 

Anonymkode: 12ecc...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skolen trenger ikke flere ressurser. Vi trenger foreldre som oppdrar barna sine, setter grenser og forventninger, slik at ingen ungene opponerer mot skolen, men mot hjemmet. Vi trenger foresatte som ser at vi ønsker det beste for elevene, ig at vi ikke krenker noen selv om vi foreslår løsninger på problemene (ref tampongdebatten). 
Til Hi; legg mest mulig press på eget barn og de foreldrene du kjenner godt. Sørg for at ditt barn gjør det det skal. Jobb litt ekstra hjemme om nødvendig. 

Anonymkode: 48269...473

Jeg er helt enig med at foreldre skal oppdra barn. Min opplevelse er at mange barn ikke har grenser hjemme med det resultatet at barna blir grenseløse. Vi har vært de strenge foreldrene. Ingen barn med tiktok før de ble 13 for eksempel. Aldersgrense på spill er fulgt osv.

Jeg har en jente på ungdomsskolen. Hun er pliktoppfyllende, rolig, omgjengelig og skoleflink. Hun går i en klasse som fullstendig domineres av 4-5 gutter som lager sånn uro og støy at det nesten ikke er til å begripe. Jeg har vært med på skoletur der noen foreldre måtte være med. Jeg var helt sjokkert. Det har ikke noe for seg at vi legger press på vår datter. Det er ikke hun som er problemet. Hun er fortvilet over at hun ikke får arbeidsro. Løsningen i hennes klasse er at de som vil ha ro kan få gå ut på gangen!!!!?!!!? Som om det er en løsning.

Når det gjelder tampongdebatten - det er helt greit å foreslå, men ikke mulig for alle å gjennomføre. Jeg har aldri klart å bruke tampong. Ubehagelig og gir meg umiddelbart sopp. Jeg hadde ikke blitt krenket av et slikt forslag, men hadde også i et spørsmål av såpass intim karakter forventet å bli respektert om jeg sa at det ikke var en mulighet for meg. 

Anonymkode: 576a6...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...