Gå til innhold

Tror dere på solkrem?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hehe, glemmer ikke da mannen min skulle ut i båt med noen venner på forsommeren og trodde han smurte seg godt. Den kvelden så vi veldig godt hvor han ikke hadde smurt 😂 

Selvfølgelig virker solkrem, det er hverken magi eller tro, det er fakta.

Anonymkode: 5dc19...b73

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Tror dere at solkrem faktisk er så magisk beskyttelse som de later som?

Anonymkode: be9b8...42c

Jeg tror ikke at solkremen er magisk, men jeg tror på at den har et filter som gir en beskyttelse mot uv stråler. Beviset er at vi blir solbrent uten solkrem.

Anonymkode: 20227...512

Klart jeg "tror" på solkrem. Som de andre sier, man merker godt forskjellen mellom der man har smørt solkrem og der man har glemt seg.

Det sagt, jeg brukte ikke solkrem i det hele tatt i fjor, brukte kun dagkrem, og det var mer enn nok. Så jeg "tror" på dagkremer med UV-filter også.

Og så tror jeg på skygge og klær og hatt.

Anonymkode: 8b72b...89f

Jeg tror ikke, jeg vet at solkrem virker. Blir ikke solbrent med solkrem på. Og fikk smertelig erfare konsekvensen av å glemme en gang i mine yngre dager da resultatet ble annengradsforbrenning på brystkassa. Så her blir solkrem på utsatte hudområder, tøy og skygge på meg.

Selvfølgelig virker solkrem, og jeg «tror» på virkningen. Bruker det også, på stranda, ferie og ellers når jeg tilbringer mange timer i sola. 
Men forsøker å begrense bruken, og bruke tynne, lette klær og være i skyggen i stedet når det lar seg gjøre. Er litt usikker på hva årevis med kjemisk solkrem absorbert gjennom huden gjør med kroppen, og begrenser derfor bruken. 

Anonymkode: aacf7...f20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...