Gå til innhold

Tror dere på solkrem?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tror dere at solkrem faktisk er så magisk beskyttelse som de later som?

Anonymkode: be9b8...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som de later som?? Har du aldri opplevd å glemme en liten flekk med solkrem å bli brent? Det har jeg. Det er da ingen tvil om at solkremen beskytter

Anonymkode: 0b343...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tror dere at solkrem faktisk er så magisk beskyttelse som de later som?

Anonymkode: be9b8...42c

Finnes det noen grunn for at jeg ikke skal tro på det?

Anonymkode: 593bf...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror på solkrem. En dag på stranda uten, og du glemmer ALDRI mer å smøre deg 😅

Anonymkode: 3491b...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke på solkrem. Det er ikke noe jeg behøver å tro på. Jeg vet den virker. Det er bevist gang på gang, så tro i denne sammenhengen er helt unødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solkrem funker. Trenger ikke å tro eller ikke tro, det er bevist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke. Jeg vet. Jeg har sett det virke. Det sagt - jeg beskytter meg på andre måter også. Som f.eks hatt, sitte i skyggen osv.

Anonymkode: 2408d...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, glemmer ikke da mannen min skulle ut i båt med noen venner på forsommeren og trodde han smurte seg godt. Den kvelden så vi veldig godt hvor han ikke hadde smurt 😂 

Selvfølgelig virker solkrem, det er hverken magi eller tro, det er fakta.

Anonymkode: 5dc19...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å tro. Det er grundig bevist. 

Anonymkode: 7675d...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Later som? Hvem later som?

Man trenger jo bare å glemme å smøre én gang før man blir sikker på at den virker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt tror og vet jeg at solkrem virker. Bruker det hver dag året rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet den virker, glemmer aldri den "flekkete" ryggen min etter jeg hadde gjort et halveis forsøk på å smurt meg selv på ryggen 😂 (over 20 år siden, ikke gjort den tabben siden) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det opplever jeg somregel hver eneste sommer. Da har jeg slurvet og glemt et lite område, og blir brent som bare det. Så ja, at solkremen virker på en nesten magisk måte er jeg helt overbevist om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solkrem har vel ingen kjente bivirkninger, kun virkninger.. så... 

Som svært lyshudet erfarer jeg minst en gang i året at den er magisk. Helt magisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Tror dere at solkrem faktisk er så magisk beskyttelse som de later som?

Anonymkode: be9b8...42c

Jeg tror ikke at solkremen er magisk, men jeg tror på at den har et filter som gir en beskyttelse mot uv stråler. Beviset er at vi blir solbrent uten solkrem.

Anonymkode: 20227...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg "tror" på solkrem. Som de andre sier, man merker godt forskjellen mellom der man har smørt solkrem og der man har glemt seg.

Det sagt, jeg brukte ikke solkrem i det hele tatt i fjor, brukte kun dagkrem, og det var mer enn nok. Så jeg "tror" på dagkremer med UV-filter også.

Og så tror jeg på skygge og klær og hatt.

Anonymkode: 8b72b...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke, jeg vet at solkrem virker. Blir ikke solbrent med solkrem på. Og fikk smertelig erfare konsekvensen av å glemme en gang i mine yngre dager da resultatet ble annengradsforbrenning på brystkassa. Så her blir solkrem på utsatte hudområder, tøy og skygge på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig virker solkrem, og jeg «tror» på virkningen. Bruker det også, på stranda, ferie og ellers når jeg tilbringer mange timer i sola. 
Men forsøker å begrense bruken, og bruke tynne, lette klær og være i skyggen i stedet når det lar seg gjøre. Er litt usikker på hva årevis med kjemisk solkrem absorbert gjennom huden gjør med kroppen, og begrenser derfor bruken. 

Anonymkode: aacf7...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags dilemma har du, hi? Hvorfor stiller du spørsmål ved virkningen av noe svært få er kritiske til?

Anonymkode: 570d3...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...