Gå til innhold

Psykomotorisk fysioterapi


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere på timene hos psykomotorisk fysioterapeut? Jeg har gått en stund nå og vi gjør noen få øvelser en liten stund, men det meste av timen brukes til masasje av rygg, nakke, beina eller hode/ansiktet. Jeg trodde det var litt mer forskjellige typer behandling. Hvordan pleier deres timer å være?

Anonymkode: 32c96...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde det var pusteøvelser og tøying 

Anonymkode: 91977...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen Massage. Vi øver på øvelser jeg skal bruke hjemme. Pusteteknikker, prater om hvordan hverdagen kan legges opp på en mer fornuftig måte, hvordan jeg har det osv. har også et treningsprogram både i forhold til å gå tur og et til styrke som vi går gjennom og han veileder osv.

Anonymkode: 152ba...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mer samtaler, og hvordan jeg skulle være snillere med meg selv og ikke kjøre meg så hardt. Eneste fysiske vi gjorde var at jeg lå på benken og hun fikk kroppen min til å slappe av og «møte underlaget». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gemini77/ skrev (1 time siden):

Her var det mer samtaler, og hvordan jeg skulle være snillere med meg selv og ikke kjøre meg så hardt. Eneste fysiske vi gjorde var at jeg lå på benken og hun fikk kroppen min til å slappe av og «møte underlaget». 

Vi har litt samtale også, men det er bare noen få setninger og resten er bare massasje hver gang. Deilig å bli massert altså, men jeg trodde at behandlingen skulle bestå av noe mer.

Anonymkode: 32c96...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...