Gå til innhold

Nille ba om min mening. Og den fikk de


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var og handlet på Nille på mandag. Brukte over 1200 på premier til fotballens dugnad.

Da jeg kom inn i butikken ble jeg spurt om jeg ønsket hjelp. Jeg takket nei til det. Jeg hadde en handleliste og butikken er liten. Skulle til å ta en kurv. Var jo en del jeg skulle ha. Fant de ikke på utsiden, så jeg så meg rundt. Midt i butikken stod de. Så jeg forsynte leg da, og begynte å plukke det som stod på listen. Det var en del godteri. Så kommer den ansatt bort og anbefalte meg ditt og datt av godteri. Jeg svarte at det var et godt tilbud, men jeg dessverre  hadde en spesifikk handleliste, og så ga jeg et smil. Videre kommer jeg til koppene. Så kommer hun bort igjen og sier prisene på de store og de små koppene ved siden av. Ja, sier jeg. Men det er ikke disse jeg skal ha. En annen dame kommer inn i butikken. Hun takker også nei til hjelp. Hun står og ser på noen vinglass. Da kommer hun jaggu bort der også og forteller at det er tilbud på noen andre glass. Damen svarer «ja, men jeg skal ha hvitvinsglasset, ikke rødvinsglass. Det er derfor jeg ser på disse».
Butikken jeg var på er ikke spesielt stor. Og de har så mye over alt at jeg måtte sette kurven fra meg og hente ting og legge oppi den hele tiden. Bare å gå mellom hyllene gjorde at ting ble revet ned. Og så var det hun ekspeditøren som hele tiden løp etter folk for å fortelle om alle tilbud. Det ble rett og slett en slitsom opplevelse.

Så, i går fikk jeg mail der de lurte på om jeg ville si noe om min opplevelse. Jeg var ærlig. Det stod at tilbakemeldingen ville komme direkte til butikken. Men hvor mye bryr de seg om disse? Jeg er ikke der så ofte, men de få gangene jeg er der så er det samme opplegget. Trangt, masete ekspeditør, kurvene står aldri på samme sted, så man vet jo ikke hvor de er fra gang til gang.

Skjønner at der er Nille og at de ikke har så mye utdannelse på det å dekorere butikken, men tenkte de kunne få en ærlig tilbakemelding.

Men. Driter de i den?

Anonymkode: cef9c...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg var og handlet på Nille på mandag. Brukte over 1200 på premier til fotballens dugnad.

Da jeg kom inn i butikken ble jeg spurt om jeg ønsket hjelp. Jeg takket nei til det. Jeg hadde en handleliste og butikken er liten. Skulle til å ta en kurv. Var jo en del jeg skulle ha. Fant de ikke på utsiden, så jeg så meg rundt. Midt i butikken stod de. Så jeg forsynte leg da, og begynte å plukke det som stod på listen. Det var en del godteri. Så kommer den ansatt bort og anbefalte meg ditt og datt av godteri. Jeg svarte at det var et godt tilbud, men jeg dessverre  hadde en spesifikk handleliste, og så ga jeg et smil. Videre kommer jeg til koppene. Så kommer hun bort igjen og sier prisene på de store og de små koppene ved siden av. Ja, sier jeg. Men det er ikke disse jeg skal ha. En annen dame kommer inn i butikken. Hun takker også nei til hjelp. Hun står og ser på noen vinglass. Da kommer hun jaggu bort der også og forteller at det er tilbud på noen andre glass. Damen svarer «ja, men jeg skal ha hvitvinsglasset, ikke rødvinsglass. Det er derfor jeg ser på disse».
Butikken jeg var på er ikke spesielt stor. Og de har så mye over alt at jeg måtte sette kurven fra meg og hente ting og legge oppi den hele tiden. Bare å gå mellom hyllene gjorde at ting ble revet ned. Og så var det hun ekspeditøren som hele tiden løp etter folk for å fortelle om alle tilbud. Det ble rett og slett en slitsom opplevelse.

Så, i går fikk jeg mail der de lurte på om jeg ville si noe om min opplevelse. Jeg var ærlig. Det stod at tilbakemeldingen ville komme direkte til butikken. Men hvor mye bryr de seg om disse? Jeg er ikke der så ofte, men de få gangene jeg er der så er det samme opplegget. Trangt, masete ekspeditør, kurvene står aldri på samme sted, så man vet jo ikke hvor de er fra gang til gang.

Skjønner at der er Nille og at de ikke har så mye utdannelse på det å dekorere butikken, men tenkte de kunne få en ærlig tilbakemelding.

Men. Driter de i den?

Anonymkode: cef9c...c88

Jeg jobber ikke på Nille, men her jeg jobber setter vi pris på alle tilbakemeldinger og tar de til oss! Hvis flere kunder hadde sagt at vi var masete hadde vi definitivt sett på hva vi kan endre på! Ingen butikk vil jo miste kundene sine når det er sånne grunner til det, det er jo så enkelt å endre.

Anonymkode: 4a13f...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg var og handlet på Nille på mandag. Brukte over 1200 på premier til fotballens dugnad.

Da jeg kom inn i butikken ble jeg spurt om jeg ønsket hjelp. Jeg takket nei til det. Jeg hadde en handleliste og butikken er liten. Skulle til å ta en kurv. Var jo en del jeg skulle ha. Fant de ikke på utsiden, så jeg så meg rundt. Midt i butikken stod de. Så jeg forsynte leg da, og begynte å plukke det som stod på listen. Det var en del godteri. Så kommer den ansatt bort og anbefalte meg ditt og datt av godteri. Jeg svarte at det var et godt tilbud, men jeg dessverre  hadde en spesifikk handleliste, og så ga jeg et smil. Videre kommer jeg til koppene. Så kommer hun bort igjen og sier prisene på de store og de små koppene ved siden av. Ja, sier jeg. Men det er ikke disse jeg skal ha. En annen dame kommer inn i butikken. Hun takker også nei til hjelp. Hun står og ser på noen vinglass. Da kommer hun jaggu bort der også og forteller at det er tilbud på noen andre glass. Damen svarer «ja, men jeg skal ha hvitvinsglasset, ikke rødvinsglass. Det er derfor jeg ser på disse».
Butikken jeg var på er ikke spesielt stor. Og de har så mye over alt at jeg måtte sette kurven fra meg og hente ting og legge oppi den hele tiden. Bare å gå mellom hyllene gjorde at ting ble revet ned. Og så var det hun ekspeditøren som hele tiden løp etter folk for å fortelle om alle tilbud. Det ble rett og slett en slitsom opplevelse.

Så, i går fikk jeg mail der de lurte på om jeg ville si noe om min opplevelse. Jeg var ærlig. Det stod at tilbakemeldingen ville komme direkte til butikken. Men hvor mye bryr de seg om disse? Jeg er ikke der så ofte, men de få gangene jeg er der så er det samme opplegget. Trangt, masete ekspeditør, kurvene står aldri på samme sted, så man vet jo ikke hvor de er fra gang til gang.

Skjønner at der er Nille og at de ikke har så mye utdannelse på det å dekorere butikken, men tenkte de kunne få en ærlig tilbakemelding.

Men. Driter de i den?

Anonymkode: cef9c...c88

Jobber heller ikke på Nille, men vi og setter pris på tilbakemelding på ting så kan bli bedre. Hos oss er det eneste at vi er plikter å gi info( selv om vi har fått surr tilbakemeldinger , om at vi gir info som de vet selv), så det kan vi ikke gjøre noe med. Men alt annet, ser vi på 

Anonymkode: 5f4e7...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig litt synd på de som er ansatte i butikker som pålegger dem å stadig spørre om eller informere om tilbud og annet tull. Det er utrolig slitsom å være kunde sånne steder, men det kan ikke være gøy å jobbe der heller. Det er viktig og riktig å gi en ærlig tilbakemelding, synes jeg. Uten at jeg egentlig tror at det hjelper noe særlig. 

Anonymkode: 801df...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, gikk dette virkelig så inn på deg at du måtte skrive et langt innlegg om det? Hvis det er så traumatisk for deg å handle der, kan du jo bare si fra til se som jobber der. De gjør bare jobben sin.

Anonymkode: 838d6...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nille butikker er helt forferdelige, har et familiemedlem som har begynt med rullestol, og en kan bare glemme å gå inn der når hun er med, det er så rotete og trangt overalt at det er ikke sjangs i havet til å manøvre en rullestol der inne. Skulle ønske jeg hadde fått kundeundersøkelse derfra en gang.

Og ja, de er irriterende intense på mersalg.

Anonymkode: d1ec3...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Herregud, gikk dette virkelig så inn på deg at du måtte skrive et langt innlegg om det? Hvis det er så traumatisk for deg å handle der, kan du jo bare si fra til se som jobber der. De gjør bare jobben sin.

Anonymkode: 838d6...5b2

Det er antakelig ikke de som jobber der som bestemmer.

Anonymkode: cef9c...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nille butikker er helt forferdelige, har et familiemedlem som har begynt med rullestol, og en kan bare glemme å gå inn der når hun er med, det er så rotete og trangt overalt at det er ikke sjangs i havet til å manøvre en rullestol der inne. Skulle ønske jeg hadde fått kundeundersøkelse derfra en gang.

Og ja, de er irriterende intense på mersalg.

Anonymkode: d1ec3...d66

Det er sånt man kan si ifra om, at de ikke er noe flinke til å tilpasse varelinjer til størrelsen på butikk.

Der er matbutikkene flinkere, der er utvalget tilpasset antall kvadratmeter, så en liten f.eks Extra butikk har færre produkter enn en stor 

Hos Nille virker det som alle skal ha det samme utvalget, men størrelsen er forskjellig.

Min nærmeste Nille er ganske stor, og butikksjefen veldig flink, så den er ryddig og fin, ikke trang i det hele tatt.  Mens den som er på senteret et stykke unna er liten, og veldig rotete. Står masse varer på gulvet i tillegg, så der kommer man ikke frem hverken med barnevogn eller rullestol.

Anonymkode: c89f8...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er sånt man kan si ifra om, at de ikke er noe flinke til å tilpasse varelinjer til størrelsen på butikk.

Der er matbutikkene flinkere, der er utvalget tilpasset antall kvadratmeter, så en liten f.eks Extra butikk har færre produkter enn en stor 

Hos Nille virker det som alle skal ha det samme utvalget, men størrelsen er forskjellig.

Min nærmeste Nille er ganske stor, og butikksjefen veldig flink, så den er ryddig og fin, ikke trang i det hele tatt.  Mens den som er på senteret et stykke unna er liten, og veldig rotete. Står masse varer på gulvet i tillegg, så der kommer man ikke frem hverken med barnevogn eller rullestol.

Anonymkode: c89f8...04f

Desverre så er ikke Nille alene om å være ubrukelig for rullestolbrukere, null sjangs for barnevogner heller, men Nille  er en av verstingene, du kommer inn døråpningen her engang. Trist at så mange butikker overhodet ikke sjenker den kundegruppen en tanke en gang.

Anonymkode: d1ec3...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nille er en drittbutikk. 
Min viktigste tilbakemelding til dem er at jeg aldri setter mine bein der. Jeg dummet meg ut i desember, da brøt jeg min beslutning fordi de hadde tilbud på telys og kubbelys. 
Ikke overraskende var begge deler av drittkvalitet. Telysene sluknet mens de fortsatt var halvfulle.

Anonymkode: 29d33...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nille er en drittbutikk. 
Min viktigste tilbakemelding til dem er at jeg aldri setter mine bein der. Jeg dummet meg ut i desember, da brøt jeg min beslutning fordi de hadde tilbud på telys og kubbelys. 
Ikke overraskende var begge deler av drittkvalitet. Telysene sluknet mens de fortsatt var halvfulle.

Anonymkode: 29d33...0b6

De har noen bra produkter også. Jeg går alltid dit etter jul for da har de 70% på det som er igjen av juleprodukter. Har kjøpt mange kakebokser, til og fra lapper, gavepapir o.l for en veldig liten penge. Legger det på loftet sammen med julepynten og bruker det året etter. 

Anonymkode: c89f8...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikkene har glemt et viktig ordtak:

The customer is always right
in matters of taste.

Den siste delen av setningen blir ofte glemt bort, men den er vital den også. En skal ikke prøve å prakke på kunden en viss smak, det er bare tacky. Å hjelpe er en sak, det aller beste er de som kommer bort og spør, "kan jeg hjelpe deg? ok, ikke det, hvis du trenger hjelp så er jeg der borte", og så lar en få shoppe i fred uforstyrret, med mindre en faktisk prøver å ta ned noe fra en hylle som er vanskelig å nå, eller noe lignende.

Bra du er ærlig! Enten får de ta lærdom av det eller ikke. De taper penger på å ikke ta lærdom av det. Selv har jeg aldri trengt å få beskjed om at det er dumt å putte lim i håret, på samme måte som jeg aldri har trengt å bli fortalt at det er dumt å være innpåsliten. Men enkelte kan nok ha godt av å få beskjed om det, skjønner jeg.

Anonymkode: 04245...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

De har noen bra produkter også. Jeg går alltid dit etter jul for da har de 70% på det som er igjen av juleprodukter. Har kjøpt mange kakebokser, til og fra lapper, gavepapir o.l for en veldig liten penge. Legger det på loftet sammen med julepynten og bruker det året etter. 

Anonymkode: c89f8...04f

Enig med du.

Anonymkode: 04245...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om de ansatte blir pålagt å informere om mersalg eller andre alternativer, så trenger de jo ikke nødvendigvis å spørre mer enn en gang. Man merker jo på kundene om de ønsker dette eller ei. Fint med en tilbakemelding, veldig irriterende med slike ekspeditører. Jeg orker faktisk ikke gå på Change lenge fordi de er ekstreme på "service". Der får man ikke gå i fred og kikke uten at de kommer bort både to og tre ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (Akkurat nå):

Selv om de ansatte blir pålagt å informere om mersalg eller andre alternativer, så trenger de jo ikke nødvendigvis å spørre mer enn en gang. Man merker jo på kundene om de ønsker dette eller ei. Fint med en tilbakemelding, veldig irriterende med slike ekspeditører. Jeg orker faktisk ikke gå på Change lenge fordi de er ekstreme på "service". Der får man ikke gå i fred og kikke uten at de kommer bort både to og tre ganger. 

Der får mn ikke være i fred i prøverommet engang, plutselig åpner de døra for å se.

Anonymkode: d1ec3...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Der får mn ikke være i fred i prøverommet engang, plutselig åpner de døra for å se.

Anonymkode: d1ec3...d66

Det er grunnen til at jeg går til change, for å shoppe bh er jeg håpløs på så det er så deilig at de bare kommer løpende med alternativer som passer deg.

 

Anonymkode: c89f8...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...