Gå til innhold

Hevet stemmen til sjefen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hever du stemmen til sjefen hvis du er uenig?. Jeg ble litt satt ut på jobb i dag. Vi skulle på ett kurs. Det er ett kurs som er viktig å få med seg. Ei sa til sjefen at hun hadde hodepine og ville hjem. Sjefen sa at hun må prøve å holde ut. Kurset varer i 1.5 time. Hun ble sint og hevet stemmen til sjefen. Hun ropte at hvis hun er syk så kan hun dra hjem. Flere hørte dette. 

Må legge til at det er ikke 1 gang at hun har sniket seg unna kurs 

Anonymkode: 12466...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri gjort det. Og aldri droppet jobb pga. hodepine. (Migrene har jeg droppet jobb med). Men har man hodepine, så kan man bli raskere irritert.

Anonymkode: 0a7ea...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

 

Må legge til at det er ikke 1 gang at hun har sniket seg unna kurs 

Anonymkode: 12466...6bc

Hvordan vet du at hun har sneket seg unna?

Anonymkode: f33b7...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du at hun har sneket seg unna?

Anonymkode: f33b7...b5a

Fordi hun ikke dukket opp på kurs. Flere ganger 

Anonymkode: 12466...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fordi hun ikke dukket opp på kurs. Flere ganger 

Anonymkode: 12466...6bc

Men hvordan vet du at hun ikke har hatt grunn til det?

Anonymkode: f33b7...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Men hvordan vet du at hun ikke har hatt grunn til det?

Anonymkode: f33b7...b5a

Fordi hun fortalte det selv. Hum orket ikke 

Anonymkode: 12466...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Men hvordan vet du at hun ikke har hatt grunn til det?

Anonymkode: f33b7...b5a

Folk legger merke til unnasluntrere.

Anonymkode: 5125d...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette kurs som er obligatoriske å få med seg? Har hun sagt hvorfor hun ikke vil være med på kurs? 

Jeg har også en kollega som er litt sånn. Hun er ikke så glad i å lære nye ting, for da er det enklere å kaste de fleste arbeidsoppgavene over på andre. Ukollegialt ja, men hun bryr seg ikke. Det har hun selv fortalt. 

Anonymkode: 09034...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker om de rundt oppfattet som å heve stemmen, det er eneste gang på 24 år at jeg ble skikkelig irritert, det var ikke direkte kjefting akkurat. 

Jobbet for ei som jeg nesten lurer på har litt narsissistiske trekk, først trodde jeg hun var i ferd med å bli dement, vridde og endret på alt. Jeg sjekket en stund e-poster, kunne ikke skjønne hvor konklusjonene kom fra og da er det lett å bli usikker om en selv har formidlet det tydelig nok. Det var det jo. Flere av situasjonen var det opplagt med hensikt og bevisst, derfor tror jeg ikke det er kognitiv svikt. Tydelig bevisst bruk av formuleringer osv. 

Uansett, jeg mener det var helt på sin plass. Hendelsesforløp blir vridd om for å skylde på alle andre for at vedkommende ikke var i stand til å utføre en jobb. Sa noe som: det stemmer ikke, det var den og de som utførte det og slik, rundet også av med. Nå må du velge, enten skal jeg bruke tiden på denne oppgaven (noe hun skulle gjort, men ikke fikk til) eller det som løper de neste dagene. Du må velge, jeg har kun tre dager igjen før jeg ikke jobber her mer, jeg kan ikke gjøre begge deler. Jeg var på vei ut, de siste dagene skulle jeg egentlig avviklet ferie som jeg ikke fikk tatt ut.

 

Anonymkode: bd28b...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hever ikke stemmen til noen.

For meg er det helt unaturlig å gjøre.

Anonymkode: 41d77...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Fordi hun fortalte det selv. Hum orket ikke 

Anonymkode: 12466...6bc

Såpass ja,da er det ikke mye rvil.

Anonymkode: f33b7...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hever du stemmen til sjefen hvis du er uenig?. Jeg ble litt satt ut på jobb i dag. Vi skulle på ett kurs. Det er ett kurs som er viktig å få med seg. Ei sa til sjefen at hun hadde hodepine og ville hjem. Sjefen sa at hun må prøve å holde ut. Kurset varer i 1.5 time. Hun ble sint og hevet stemmen til sjefen. Hun ropte at hvis hun er syk så kan hun dra hjem. Flere hørte dette. 

Må legge til at det er ikke 1 gang at hun har sniket seg unna kurs 

Anonymkode: 12466...6bc

Kan jo være at hun var i ferd med å bli skikkelig syk. 

Men hvis dette er del av gjentagende oppførsel og manglende vilje til å holde seg oppdatert, varer hun vel ikke lenge i jobben? 

Anonymkode: 75cfa...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok populær blant folk... 

Anonymkode: c8977...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Folk legger merke til unnasluntrere.

Anonymkode: 5125d...33e

Av og til så vet ikke kollegaer alt mulig, selv om de liker å tro det.

Anonymkode: f33b7...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Folk legger merke til unnasluntrere.

Anonymkode: 5125d...33e

Det skal jeg love deg. At ikke de skjønner det selv. 

Anonymkode: c8977...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Det skal jeg love deg. At ikke de skjønner det selv. 

Anonymkode: c8977...4d9

Jeg tror ikke de ser det sånn. De har all verdens unnskyldninger for å ikke gjøre visse oppgaver. Enten skylder de på manglende kunnskap, mangel på tid, personlige problemer, etc etc. Jeg jobber med en sånn. Vedkommende har vært hos oss i flere år, men hevder fortsatt å ikke kunne en hel haug med arbeidsoppgaver. Veldig irriterende, og h*n driter fullstendig i at det blir merarbeid på oss. 

Anonymkode: 09034...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg tror ikke de ser det sånn. De har all verdens unnskyldninger for å ikke gjøre visse oppgaver. Enten skylder de på manglende kunnskap, mangel på tid, personlige problemer, etc etc. Jeg jobber med en sånn. Vedkommende har vært hos oss i flere år, men hevder fortsatt å ikke kunne en hel haug med arbeidsoppgaver. Veldig irriterende, og h*n driter fullstendig i at det blir merarbeid på oss. 

Anonymkode: 09034...179

Er det i det offentlige eller private? Jeg jobber i det private og sånn kan vi ikke holde på. 

Anonymkode: 75cfa...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg har tatt den helt ut med nest sjefen engang på min forrige jobb. En uke ut i corona og han var helt grusom mot alle på jobb. Han var den som alle skygget unna og mange kunne gråte pga. Jeg hadde ikke så mye med han å gjøre og jeg viste hvordan jeg skulle takle han så jeg hadde ikke noen problemer med han. Jeg viste at han ekploderte for den minste ting, så tenkte han seg om og endret mening fem min etterpå. Og jeg viste hvordan jeg skulle ordlegge meg for at han ikke skulle eksplodere. 
Men så kom coronaen og han ble helt gal. Så når han kom og klaget over tiltakene vi hadde satt inn, som var strengere og bedre enn hva kjeden hadde satt. Jeg har ett barn som vi har hatt slikt regime med i atten år så jeg viste at jeg hadde hundre prosent rett i hva jeg og mine medarbeidere gjorde. En dag var begeret mitt fullt og jeg eksploderte. Brydde meg ikke at det var kunder og kollegaer rundt meg. Jeg gikk rett til sjefen og sa at nå eksploderte jeg, forklaring på hvorfor og sa at jeg må gå ut ti minutter for å roe meg ned. Min mellomleder hadde vist vært hakk i hæl på meg, men til hans store irritasjon fikk han til svar: hun hadde helt rett i alt hun sa og du skal etterkomme alt hun sa. Jeg fikk vel aldri noen beklagelse, men han roet seg og ikke minst så ble han mye hyggeligere for de andre på jobb. 
 

Jeg oppfører meg ganske likt mot mine sjefer som jeg gjør med mine kollegaer. Hever ikke stemmen til noen tror jeg, det er det samme om det er en kollega eller en av sjefene jeg spør om hjelp ifra også. Har mange på jobb som ikke tørr å snakke med topp sjefen, det er vist super skummelt. Og tenke seg til å spørre han om hjelp eller at han hjelper til. Jeg tenker ikke det er noe værre enn at jeg får ett ja eller nei, men han er vist en storkar i byen her så da er det skummelt og han er fredet (jeg er innflytter så jeg skjønner ikke helt denne tankegangen. Har opplevd det i enel andre sammenhenger også) Nå har vi fått ny sjef under topp sjefene, han advarte oss på første dag at han kan heve stemmen uten at han egentlig mener det. Han har en annen bijobb der stemmen er viktig og da ganske høylytt, så det kan vist høres ut som han er litt hissig uten å være det når han blir ivrig. Gleder meg egentlig til å finne ut hva han mer, for jeg har aldri hørt noen har advart om slikt før. 

Anonymkode: 7ff35...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 12.3.2024 den 15.07):

Fordi hun fortalte det selv. Hum orket ikke 

Anonymkode: 12466...6bc

Orket ikke pga hodepine/ migrene? 

Jeg får migrene når jeg konsentrerer meg. Mannen må gå på foreldremøter. 

Uansett, påvirker det livet ditt at hun ikke er på kurs?

Anonymkode: 1da89...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nei, men jeg har tatt den helt ut med nest sjefen engang på min forrige jobb. En uke ut i corona og han var helt grusom mot alle på jobb. Han var den som alle skygget unna og mange kunne gråte pga. Jeg hadde ikke så mye med han å gjøre og jeg viste hvordan jeg skulle takle han så jeg hadde ikke noen problemer med han. Jeg viste at han ekploderte for den minste ting, så tenkte han seg om og endret mening fem min etterpå. Og jeg viste hvordan jeg skulle ordlegge meg for at han ikke skulle eksplodere. 
Men så kom coronaen og han ble helt gal. Så når han kom og klaget over tiltakene vi hadde satt inn, som var strengere og bedre enn hva kjeden hadde satt. Jeg har ett barn som vi har hatt slikt regime med i atten år så jeg viste at jeg hadde hundre prosent rett i hva jeg og mine medarbeidere gjorde. En dag var begeret mitt fullt og jeg eksploderte. Brydde meg ikke at det var kunder og kollegaer rundt meg. Jeg gikk rett til sjefen og sa at nå eksploderte jeg, forklaring på hvorfor og sa at jeg må gå ut ti minutter for å roe meg ned. Min mellomleder hadde vist vært hakk i hæl på meg, men til hans store irritasjon fikk han til svar: hun hadde helt rett i alt hun sa og du skal etterkomme alt hun sa. Jeg fikk vel aldri noen beklagelse, men han roet seg og ikke minst så ble han mye hyggeligere for de andre på jobb. 
 

Jeg oppfører meg ganske likt mot mine sjefer som jeg gjør med mine kollegaer. Hever ikke stemmen til noen tror jeg, det er det samme om det er en kollega eller en av sjefene jeg spør om hjelp ifra også. Har mange på jobb som ikke tørr å snakke med topp sjefen, det er vist super skummelt. Og tenke seg til å spørre han om hjelp eller at han hjelper til. Jeg tenker ikke det er noe værre enn at jeg får ett ja eller nei, men han er vist en storkar i byen her så da er det skummelt og han er fredet (jeg er innflytter så jeg skjønner ikke helt denne tankegangen. Har opplevd det i enel andre sammenhenger også) Nå har vi fått ny sjef under topp sjefene, han advarte oss på første dag at han kan heve stemmen uten at han egentlig mener det. Han har en annen bijobb der stemmen er viktig og da ganske høylytt, så det kan vist høres ut som han er litt hissig uten å være det når han blir ivrig. Gleder meg egentlig til å finne ut hva han mer, for jeg har aldri hørt noen har advart om slikt før. 

Anonymkode: 7ff35...313

ViSSte. ViSSt. VErre.

Anonymkode: 2ba40...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Orket ikke pga hodepine/ migrene? 

Jeg får migrene når jeg konsentrerer meg. Mannen må gå på foreldremøter. 

Uansett, påvirker det livet ditt at hun ikke er på kurs?

Anonymkode: 1da89...7db

Ikke meg du spør, men det gjør jo ofte det. Man har jo sjelden kurs på jobb bare for moro skyld. Jeg har også en kollega som sluntrer unna. Han kommer ikke på møter eller kurs/opplæring og når vi andre begynner å jobbe slik vi har lært eller blitt enige om, så henger han ikke med. Da må en av oss andre bruke tid på å lære opp han og få han opp på samme nivå som oss. Han stiller selvsagt de samme spørsmålene som ble avklart på kurset og ting tar tid vekk fra det vi egentlig skulle ha gjort. Det hadde ikke vært noe problem om det skjedde en gang eller to. Sykdom kan skje alle, men når det er helt konsekvent? Han kommer kun på ting han enten synes er spennende eller der det serveres god lunsj. Da går han i så fall etter maten. Han skylder på at han er for travel. Han er den minst travle av oss alle i avdelingen. 

Anonymkode: 60be9...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Ikke meg du spør, men det gjør jo ofte det. Man har jo sjelden kurs på jobb bare for moro skyld. Jeg har også en kollega som sluntrer unna. Han kommer ikke på møter eller kurs/opplæring og når vi andre begynner å jobbe slik vi har lært eller blitt enige om, så henger han ikke med. Da må en av oss andre bruke tid på å lære opp han og få han opp på samme nivå som oss. Han stiller selvsagt de samme spørsmålene som ble avklart på kurset og ting tar tid vekk fra det vi egentlig skulle ha gjort. Det hadde ikke vært noe problem om det skjedde en gang eller to. Sykdom kan skje alle, men når det er helt konsekvent? Han kommer kun på ting han enten synes er spennende eller der det serveres god lunsj. Da går han i så fall etter maten. Han skylder på at han er for travel. Han er den minst travle av oss alle i avdelingen. 

Anonymkode: 60be9...e02

Åh, sånne kolleger… jeg har en kollega som aldri deltar på avdelingsmøter, for han «har så mye å gjøre». Likevel forventer han at jeg skal bruke av MIN arbeidstid for å gjenfortelle for ham hva som ble sagt og hvilke beslutninger som ble tatt på hvilke grunnlag, hva den og den mente om den og den saken osv… får KRUPPS av sånne. Sist gang sa jeg bare at hvis han vil vite hva som blir sagt på møtene, så må han nesten delta. Da ble han sur.

Anonymkode: 5125d...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...