Anonym bruker Skrevet 8. mars 2024 #1 Skrevet 8. mars 2024 Det henger ikke sammen. Kvinner i Gaza vil nå ikke få oppleve likestilling selv om krigen opphører og det er vel neppe noe myndigheter Gaza har jobbet med før krigen heller. Joda man må gjerne demonstrere mot krigen i Gaza, men ikke bland det inn i andre saker. Anonymkode: 356dd...e5c
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2024 #3 Skrevet 8. mars 2024 De israelske kvinnene fikk ikke gå forresten, kun palestinske. https://www.nrk.no/norge/kvinner-som-stotter-israel-fikk-ikke-delta-i-8.-mars-toget-1.16796604 Anonymkode: ee2b9...834
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2024 #4 Skrevet 8. mars 2024 Synes det var litt rart når jeg så dem gå så kom palestina flaggene tenkte bare hva det hadde med saken å gjøre😅 Anonymkode: 1186b...6e7
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2024 #5 Skrevet 8. mars 2024 Er voldtekt blitt kvinnefrigjøring og feminisme? 🤔 https://www.nrk.no/nyheter/fn_-_-grunn-til-a-tro-pa-meldinger-om-seksuell-vold-1.16789458 Anonymkode: 417e0...416
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2024 #6 Skrevet 8. mars 2024 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): De israelske kvinnene fikk ikke gå forresten, kun palestinske. https://www.nrk.no/norge/kvinner-som-stotter-israel-fikk-ikke-delta-i-8.-mars-toget-1.16796604 Anonymkode: ee2b9...834 Så at i Sandefjord ble også en israelsk mann sparket når han lå nede av pro palestinere også tente de på flagget hans (enda et flagg som ikke hører hjemme i dag da). Her har de klart å ta fokus bort fra dagens viktige saker. Anonymkode: 356dd...e5c
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2024 #7 Skrevet 8. mars 2024 Akkurat nå føder kvinner i Gaza uten tilgang til helsepersonell. Keisersnitt utføres uten bedøvelse. Mødre begraver spedbarn som har sultet i hjel, de er selv underernærte og klarer ikke produsere melk. Å vise støtte til kvinner i Gaza i dag er kvinnekamp. Anonymkode: 3af80...c75
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2024 #8 Skrevet 8. mars 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Akkurat nå føder kvinner i Gaza uten tilgang til helsepersonell. Ok, så nå er det plutselig greit å sette svake grupper opp mot hverandre? Ja, men da har ikke norske kvinner noe å klage over. Det er mange kvinner rundt om i verden som har det verre. Særlig kvinner i store deler av Afrika, der det aldri har eksistert noen sykehus en gang. Bra, da vet vi at fra nå er det feminisme å gi blanke i norske kvinner! Anonymkode: 417e0...416
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2024 #9 Skrevet 8. mars 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ok, så nå er det plutselig greit å sette svake grupper opp mot hverandre? Ja, men da har ikke norske kvinner noe å klage over. Det er mange kvinner rundt om i verden som har det verre. Særlig kvinner i store deler av Afrika, der det aldri har eksistert noen sykehus en gang. Bra, da vet vi at fra nå er det feminisme å gi blanke i norske kvinner! Anonymkode: 417e0...416 Nå henger jeg ikke med… vi kan vel både kjempe for likestilling i Norge, og ha solidaritet med kvinner i Gaza på samme tid? Er det en motsetning her, mener du? Anonymkode: 3af80...c75
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2024 #10 Skrevet 8. mars 2024 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Akkurat nå føder kvinner i Gaza uten tilgang til helsepersonell. Keisersnitt utføres uten bedøvelse. Mødre begraver spedbarn som har sultet i hjel, de er selv underernærte og klarer ikke produsere melk. Å vise støtte til kvinner i Gaza i dag er kvinnekamp. Anonymkode: 3af80...c75 Hvor har støtten til kvinner i Jemen eller Afganistan vært? Hva med kvinner i Iran som blir drept? Når det kommer til frihet og rettsikkerhet så kan det være kvinner i Gaza ville fått mer frihet om landet ble underlagt Israel. Før denne krigen så kunne kvinner i Gaza arve og eie eiendom men det var forventet at en kvinne gav sin arv til sine brødre og at kun mannen stod som eier av deres 'felles' bolig. Anonymkode: 356dd...e5c
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2024 #11 Skrevet 8. mars 2024 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Nå henger jeg ikke med… vi kan vel både kjempe for likestilling i Norge, og ha solidaritet med kvinner i Gaza på samme tid? Er det en motsetning her, mener du? Anonymkode: 3af80...c75 Hva med støtte til de israleske kvinnene, den støtten ble jagd fra toget. Anonymkode: 8a65e...2e8
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2024 #12 Skrevet 8. mars 2024 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Nå henger jeg ikke med… vi kan vel både kjempe for likestilling i Norge, og ha solidaritet med kvinner i Gaza på samme tid? Er det en motsetning her, mener du? Anonymkode: 3af80...c75 Det var du som svarte på solidaritet med voldtatte israelske kvinner med "Akkurat nå føder kvinner i Gaza uten tilgang til helsepersonell". Dette er å sette svake grupper opp mot hverandre. Det er fullt mulig å både ha solidaritet med voldtatte israelske kvinner OG kvinner i Gaza som lider akkurat nå. Det ene umuliggjør ikke det andre. Med mindre en setter svake grupper opp mot hverandre, slik du gjorde. Da kan vi ikke en gang ha solidaritet med kvinner i Norge for det finnes kvinner i andre deler av verden som har det mye verre. Anonymkode: 417e0...416
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2024 #13 Skrevet 9. mars 2024 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Hva med støtte til de israleske kvinnene, den støtten ble jagd fra toget. Anonymkode: 8a65e...2e8 Ingen israelere fortjener støtte. Anonymkode: d24cc...d2b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2024 #14 Skrevet 9. mars 2024 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Er voldtekt blitt kvinnefrigjøring og feminisme? 🤔 https://www.nrk.no/nyheter/fn_-_-grunn-til-a-tro-pa-meldinger-om-seksuell-vold-1.16789458 Anonymkode: 417e0...416 Ja? Eller, hva mener du? Å bruke seksuell vold mot kvinner er et velkjent maktmiddel, blant annet i krig. Det har vært en del av kvinnekampen å bekjempe dette gjennom alle tider. Smell det gjerne sammen med forbud mot abort, så har du kvinner som må føde barna til voldtektsmennene. Eller hva med de som i tillegg blir utstøtt og straffet for å ha blitt voldtatt? Anonymkode: 296cf...8f6
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2024 #15 Skrevet 9. mars 2024 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Ok, så nå er det plutselig greit å sette svake grupper opp mot hverandre? Ja, men da har ikke norske kvinner noe å klage over. Det er mange kvinner rundt om i verden som har det verre. Særlig kvinner i store deler av Afrika, der det aldri har eksistert noen sykehus en gang. Bra, da vet vi at fra nå er det feminisme å gi blanke i norske kvinner! Anonymkode: 417e0...416 Hvordan går det på bekostning av norske kvinner at man løfter blikket? Anonymkode: 296cf...8f6
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2024 #16 Skrevet 9. mars 2024 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Det var du som svarte på solidaritet med voldtatte israelske kvinner med "Akkurat nå føder kvinner i Gaza uten tilgang til helsepersonell". Dette er å sette svake grupper opp mot hverandre. Det er fullt mulig å både ha solidaritet med voldtatte israelske kvinner OG kvinner i Gaza som lider akkurat nå. Det ene umuliggjør ikke det andre. Med mindre en setter svake grupper opp mot hverandre, slik du gjorde. Da kan vi ikke en gang ha solidaritet med kvinner i Norge for det finnes kvinner i andre deler av verden som har det mye verre. Anonymkode: 417e0...416 Nei, jeg svarte på hovedinnlegget, som hevdet at palestinske flagg ikke hadde noe i 8. marstoget å gjøre. Jeg syns det er veldig viktig å demonstrere mot seksuell vold som våpen i krig - også i Israel. Det er uheldig at vi ikke klarer å enes om at kvinner er taperne i krig - alltid. Anonym bruker skrev (10 timer siden): Hvor har støtten til kvinner i Jemen eller Afganistan vært? Hva med kvinner i Iran som blir drept? Anonym bruker skrev (1 time siden): Ingen israelere fortjener støtte. Anonymkode: d24cc...d2b Anonymkode: 356dd...e5c 8. mars paroler har støttet både kvinner i Jemen og Afghanistan og Iran, da disse sakene var meste aktuelle i mediebildet. Vi må ikke glemme dem nå, men alle saker kan ikke løftes på samme tid. Kvinnedagen har likevel, og SKAL ha, en internasjonal profil. Anonym bruker skrev (1 time siden): Ingen israelere fortjener støtte. Anonymkode: d24cc...d2b Jeg står med kvinner som er ofre for seksualisert vold, og sivile kvinner som er ofre i krig og terror, uansett nasjonalitet. Anonymkode: 3af80...c75
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2024 #17 Skrevet 9. mars 2024 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Når det kommer til frihet og rettsikkerhet så kan det være kvinner i Gaza ville fått mer frihet om landet ble underlagt Israel. Før denne krigen så kunne kvinner i Gaza arve og eie eiendom men det var forventet at en kvinne gav sin arv til sine brødre og at kun mannen stod som eier av deres 'felles' bolig. Anonymkode: 356dd...e5c Du tenker at Israel vil gi palestinere bedre rettsikkerhet???? Idag kan israelere tvinge palestinere ut av husene deres, utsette dem for vold og tom drepe dem uten konsekvenser, vet du ikke hva som skjer på vestbredden, hvor naiv går det an å være? Anonymkode: b0097...897
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2024 #18 Skrevet 9. mars 2024 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Nei, jeg svarte på hovedinnlegget, som hevdet at palestinske flagg ikke hadde noe i 8. marstoget å gjøre. Jeg syns det er veldig viktig å demonstrere mot seksuell vold som våpen i krig - også i Israel. Det er uheldig at vi ikke klarer å enes om at kvinner er taperne i krig - alltid. 8. mars paroler har støttet både kvinner i Jemen og Afghanistan og Iran, da disse sakene var meste aktuelle i mediebildet. Vi må ikke glemme dem nå, men alle saker kan ikke løftes på samme tid. Kvinnedagen har likevel, og SKAL ha, en internasjonal profil. Jeg står med kvinner som er ofre for seksualisert vold, og sivile kvinner som er ofre i krig og terror, uansett nasjonalitet. Anonymkode: 3af80...c75 Ikke hvis de samme kvinnene har støttet/ikke brydd seg om vold og voldtekt mot andre kvinner hele livet. Anonymkode: b0097...897
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2024 #19 Skrevet 9. mars 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ikke hvis de samme kvinnene har støttet/ikke brydd seg om vold og voldtekt mot andre kvinner hele livet. Anonymkode: b0097...897 Jeg mener vi skal ansvarliggjøre mennesker som støtter vold, undertrykking og apartheid, inkludert israelske kvinner som er i den kategorien. Samtidig mener jeg at voldtekt som våpen er uakseptabelt, alltid og uansett. Et annet standpunkt er å spytte på humanisme og kvinnekamp. Ingen fortjener å bli voldtatt, noen gang. Anonymkode: 3af80...c75
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2024 #20 Skrevet 9. mars 2024 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Ok, så nå er det plutselig greit å sette svake grupper opp mot hverandre? Ja, men da har ikke norske kvinner noe å klage over. Det er mange kvinner rundt om i verden som har det verre. Særlig kvinner i store deler av Afrika, der det aldri har eksistert noen sykehus en gang. Bra, da vet vi at fra nå er det feminisme å gi blanke i norske kvinner! Anonymkode: 417e0...416 Men hva mer skal norske kvinner kjempe for? Vi har alt. Anonymkode: e69ee...86d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2024 #21 Skrevet 9. mars 2024 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Men hva mer skal norske kvinner kjempe for? Vi har alt. Anonymkode: e69ee...86d Oi, har du sovet i timen eller? Vi ligger fortsatt under på lønn: Typiske kvinneyrker ligger mye lavere enn typiske manns yrker. I tillegg så får ofte kvinner dårligere lønn enn menn på en arbeidsplass selv om de utfører akkurat samme jobben. Vold mot kvinner. Trenger vel ikke å kommenterer den noe mer. Økt fokus på kvinnehelse. Det brukes mye mer penger og ressurser på å forske på menns sine helseproblemer kontra kvinners. I tillegg tar mange leger forsatt menn mer seriøst enn de tar kvinner. Økt fokus på utvikle flere gode kvinnelige ledere. Sørge for at innvandrerkvinner vil forstå at de har en mulighet til å unngå tvang når de bor i Norge. Anonymkode: 356dd...e5c
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2024 #22 Skrevet 9. mars 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg mener vi skal ansvarliggjøre mennesker som støtter vold, undertrykking og apartheid, inkludert israelske kvinner som er i den kategorien. Samtidig mener jeg at voldtekt som våpen er uakseptabelt, alltid og uansett. Et annet standpunkt er å spytte på humanisme og kvinnekamp. Ingen fortjener å bli voldtatt, noen gang. Anonymkode: 3af80...c75 Det er ikke sånn at jeg støtter voldtekt av israelske kvinner, men det blir feil å gå i tog for å støtte dem. De er ikke en undertrykket gruppe, som regelmessig blir utsatt for vold. 7. oktober var ett angrep, det blir feil å sidestille det som har skjedd med dem og det som har skjedd og fortsatt skjer med palestinske kvinner i Gaza og ikke minst Vestbredden over tid. Israel inkl. deres kvinner er en okkupasjonsmakt, de er den sterke part. Anonymkode: b0097...897
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2024 #23 Skrevet 9. mars 2024 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Det er ikke sånn at jeg støtter voldtekt av israelske kvinner, men det blir feil å gå i tog for å støtte dem. De er ikke en undertrykket gruppe, som regelmessig blir utsatt for vold. 7. oktober var ett angrep, det blir feil å sidestille det som har skjedd med dem og det som har skjedd og fortsatt skjer med palestinske kvinner i Gaza og ikke minst Vestbredden over tid. Israel inkl. deres kvinner er en okkupasjonsmakt, de er den sterke part. Anonymkode: b0097...897 Når det gjelder vold mot kvinner i Gaza så har det i hovedsak kommet fra ektemenn, brødre, fedre og svigerfamilie. Anonymkode: 356dd...e5c
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2024 #24 Skrevet 9. mars 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): israelske kvinner, men det blir feil å gå i tog for å støtte dem Vi skal ikke lenger fordømme voldtekt? Ok, den var ny. Når mener du voldtekt er noe bra, noe positivt, noe du vil forsvare? Anonymkode: 417e0...416
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2024 #25 Skrevet 9. mars 2024 Det blir for dumt at kvinnedagen skal føre til mer splittelse og ufred. Jeg gikk ikke i tog, men hadde jeg gjort det skulle plakaten min sagt: støtt kvinner som trenger støtte - overalt! Norge, Ukraina, Israel, Gaza, Russland og resten av verden! Anonymkode: 74fc5...15f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå