Gå til innhold

Ødelalte klær etter samvær.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå har mitt barn vært på samvær hos sin far. Jeg tok klærne ut av kofferten og alt var skittent og møkkete og fult av store flekker som jeg har stått og gnikka og gnudd på og vaska flere ganger men det går ikke bort. Kom hjem igjen med en bokse full av hull i og det var det ikke når jeg pakka den ned. Tok det opp med far men nå slutta han og svare. 
 

Er det noe regler rundt dette? Er veldig kjedelig og sende med barnet klær og vær gang jeg får det hjem så er det ødelakt eller møkkete. Kan også si det at far betaler 0 i barnebidrag. 
 

er det noe regler rundt dette når barnet kommer hjem med ødelalte klær etter samvær? 
 

Anonymkode: 689f6...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt nav. Be om å få bidraget gjennom dem.  

Send det samme tøyet tilbake til far hver gang, så han ikke ødelegger noe mer, eller be ham stå for klær selv, da du ikke har råd til å erstatte tøyet han ødelegger. 

Anonymkode: 2d71e...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Kontakt nav. Be om å få bidraget gjennom dem.  

Send det samme tøyet tilbake til far hver gang, så han ikke ødelegger noe mer, eller be ham stå for klær selv, da du ikke har råd til å erstatte tøyet han ødelegger. 

Anonymkode: 2d71e...240

Nav som har bestemt at han plutselig skal betale 0 i barnebidrag fordi han plutselig har forlite årsinntekt, så jeg får minste bidraget fra nav. 
jeg hare føler som bor at jeg må stå for alt. Far valgte og flytte 7t unda barne sitt. Barnet må da svi for st far har flytta så barne må kjøre i 7t til samvær, jeg må stå for og pakke tøy med til barnet under samvær, greit nok det, men når klær blir ødelakt så synes jeg det er fint en kan si ifra, men her har desverre barnet en far som tenker på seg selv. 
som sakt har tatt dette opp med faren til barnet men plutselig bare slutter han og svare og det er ikke noe nytt at han gjør det. 
og jeg veit det at jeg sier at han må stå for sånt selv så svarer han bare: du hører fra advokaten min også blir jeg kontaktet av hans advokat. 
 

jeg har jo barnet 100% og far har ferier, ikke alle ferier da men noen. 

Anonymkode: 689f6...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nav som har bestemt at han plutselig skal betale 0 i barnebidrag fordi han plutselig har forlite årsinntekt, så jeg får minste bidraget fra nav. 
jeg hare føler som bor at jeg må stå for alt. Far valgte og flytte 7t unda barne sitt. Barnet må da svi for st far har flytta så barne må kjøre i 7t til samvær, jeg må stå for og pakke tøy med til barnet under samvær, greit nok det, men når klær blir ødelakt så synes jeg det er fint en kan si ifra, men her har desverre barnet en far som tenker på seg selv. 
som sakt har tatt dette opp med faren til barnet men plutselig bare slutter han og svare og det er ikke noe nytt at han gjør det. 
og jeg veit det at jeg sier at han må stå for sånt selv så svarer han bare: du hører fra advokaten min også blir jeg kontaktet av hans advokat. 
 

jeg har jo barnet 100% og far har ferier, ikke alle ferier da men noen. 

Anonymkode: 689f6...a3a

Da tar du bare dialogen gjennom advokaten. Ikke det at jeg skjønner hvordan han har råd til advokat hvis han har for lav inntekt til bidrag. Men, desto mer tid advokaten bruker på dialog med deg, desto høyere blir denne regningen for eksen din…

Anonymkode: 86317...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da tar du bare dialogen gjennom advokaten. Ikke det at jeg skjønner hvordan han har råd til advokat hvis han har for lav inntekt til bidrag. Men, desto mer tid advokaten bruker på dialog med deg, desto høyere blir denne regningen for eksen din…

Anonymkode: 86317...114

Fri rettshjelp når man har lite inntekt 

Anonymkode: 7fb9d...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Da tar du bare dialogen gjennom advokaten. Ikke det at jeg skjønner hvordan han har råd til advokat hvis han har for lav inntekt til bidrag. Men, desto mer tid advokaten bruker på dialog med deg, desto høyere blir denne regningen for eksen din…

Anonymkode: 86317...114

Skal jeg skaffe meg advokat så vil det koste meg mange tusen. Var alt i en sak i 2020 med far til barnet. Da hadde jeg krav på fri rettshjelp fordi jeg var på grensa til fri rettshjelp og bodde alene. Nå har jeg samboer og da vil begge våret inntekt regnes ut så da er jeg langt over den grense. Mens far til dette andre barne mitt han har jeg fått vite inntekten på i brev fra nav så jeg veit han har fri rettshjelp og det sa han selv nyrlig i et møte på fvk

Anonymkode: 689f6...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fri rettshjelp når man har lite inntekt 

Anonymkode: 7fb9d...901

Har man virkelig krav på fri rettshjelp for å slippe å måtte kommunisere med eksen? 

Anonymkode: 86317...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Skal jeg skaffe meg advokat så vil det koste meg mange tusen. Var alt i en sak i 2020 med far til barnet. Da hadde jeg krav på fri rettshjelp fordi jeg var på grensa til fri rettshjelp og bodde alene. Nå har jeg samboer og da vil begge våret inntekt regnes ut så da er jeg langt over den grense. Mens far til dette andre barne mitt han har jeg fått vite inntekten på i brev fra nav så jeg veit han har fri rettshjelp og det sa han selv nyrlig i et møte på fvk

Anonymkode: 689f6...a3a

Men, trenger du advokat for å kunne si til hans advokat at han skal videreformidle beskjed til far om at enten må han bistå i å redusere faren for ødelagt tøy, eller så må han stå for anskaffelse av tøy selv ifm samvær? 

Anonymkode: 86317...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fri rettshjelp når man har lite inntekt 

Anonymkode: 7fb9d...901

Hva er grensa for å få fri rettshjelp?

Anonymkode: 211e1...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp noen brukte rimelige klær du kan sende med til far, ikke send med klærne dere bruker hjemme.

Du kommer ingen vei her, for du får bidragsforskudd og har barnet 100% så det er du som skal stå for innkjøp av klær og sende med til samvær. Eneste som kreves av far er mat og hygieneartiker når barnet er der.

Anonymkode: 24757...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Kjøp noen brukte rimelige klær du kan sende med til far, ikke send med klærne dere bruker hjemme.

Du kommer ingen vei her, for du får bidragsforskudd og har barnet 100% så det er du som skal stå for innkjøp av klær og sende med til samvær. Eneste som kreves av far er mat og hygieneartiker når barnet er der.

Anonymkode: 24757...3a4

Får kjøpe noe brukt som barnet kan ta med seg. 
Men jeg må få lov til og synes at systemet er helt påtryne, Når det er far som flytter 7t fra barne sitt, var far som valgte og flytte langt fra barne sitt, far har klart og betale barnebidrag fra 2019 men han prøvde alt for og slippe unda og betale og nå fikk han det til, han ringer ikke barne sitt, spør ikke hvordan det går med barnet. Han mener det ikke er langt for et barn og kjøre 7t på en dag for et barn, men det er langt for han og kjøre. 
og når klær blir ødelakt i hans samvær så synes jeg jo kansje han kunne stått for og ordnet nye, ikke at han ødeleger det men at barnet selv ødeleger det på samvær med og være på aktiviteter, slipper fedre så lett unda alt sammen?

Anonymkode: 689f6...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Hva er grensa for å få fri rettshjelp?

Anonymkode: 211e1...f44

For å få fri rettshjelp må du som hovedregel ikke ha årlig bruttoinntekt over 350 000 kroner eller nettoformue over 150 000 kroner. Har du ektefelle/samboer, blir økonomien vurdert samlet. Inntektsgrensen er 540 000 kroner for ektefeller og andre som lever sammen og har felles økonomi.

Anonymkode: 689f6...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...