Gå til innhold

Hatbrevene på Fagernes


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva tror dere? Er det et typisk "innavla" bygdetroll som ikke har stort å ta seg til i livet eller kan det være hvem som helst som tilsynelatende klarer seg bra utad? Man får jo veldig raskt vibber til en bitter, sinna type som ikke er spesielt intelligent eller utdannet etter skrivemåten å dømme. Men så kan alt være tilgjort også. Har fått med meg at mange mener det må være en eldre person siden yngre generasjoner ville ha sendt dette i sosiale medier via en anonym profil. Men dette kan jo være lettere å spore enn brev. Det å ta seg bryet og tiden med å skrive flere sider, kjøpe frimerker og så poste er ekkelt å tenke på. Da er du besatt av andre. Glad for at Åsted Norge tar saken og håper virkelig de får nøstet opp i det.

Anonymkode: 0437a...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hva tror dere? Er det et typisk "innavla" bygdetroll som ikke har stort å ta seg til i livet eller kan det være hvem som helst som tilsynelatende klarer seg bra utad? Man får jo veldig raskt vibber til en bitter, sinna type som ikke er spesielt intelligent eller utdannet etter skrivemåten å dømme. Men så kan alt være tilgjort også. Har fått med meg at mange mener det må være en eldre person siden yngre generasjoner ville ha sendt dette i sosiale medier via en anonym profil. Men dette kan jo være lettere å spore enn brev. Det å ta seg bryet og tiden med å skrive flere sider, kjøpe frimerker og så poste er ekkelt å tenke på. Da er du besatt av andre. Glad for at Åsted Norge tar saken og håper virkelig de får nøstet opp i det.

Anonymkode: 0437a...e4e

Det skal også husket at de første brevene ble sendt for 25 år siden, før sosiale media, så at det er en voksen person er det nok ingen tvil om. Det virker også lokalt, og enkeltpersoner er referat til med «pikenavnet» sitt, altså navn det kan være mange år siden er brukt. Spesiell interesse for kvinners underliv og gamle dialektord tyder vel på forholdsvis inngrodd lokalperson, med nær kjennskap til mange. Jeg tenker nav-ansatt, skolepersonell, helse e.l. 

Anonymkode: 0f442...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om de er skrevet med den mindre dominante hånden (venstrehånd for en høyrehendt, høyrehånden for en venstrehendt), skrevet med blokkbokstaver med vilje, for å unngå å bli gjenkjent på skrivestilen.

Anonymkode: 45535...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det første jeg tenkte på da jeg hørte om dette var at det er en sånn typisk netthater. Jeg hadde blitt null overrasket om det var 

Anonym bruker skrev (På 2.3.2024 den 19.10):

Hva tror dere? Er det et typisk "innavla" bygdetroll som ikke har stort å ta seg til i livet eller kan det være hvem som helst som tilsynelatende klarer seg bra utad? Man får jo veldig raskt vibber til en bitter, sinna type som ikke er spesielt intelligent eller utdannet etter skrivemåten å dømme. Men så kan alt være tilgjort også. Har fått med meg at mange mener det må være en eldre person siden yngre generasjoner ville ha sendt dette i sosiale medier via en anonym profil. Men dette kan jo være lettere å spore enn brev. Det å ta seg bryet og tiden med å skrive flere sider, kjøpe frimerker og så poste er ekkelt å tenke på. Da er du besatt av andre. Glad for at Åsted Norge tar saken og håper virkelig de får nøstet opp i det.

Anonymkode: 0437a...e4e

Det er garantert en av de damene som hater på nett. Det hun skriver er omtrent sånt en del damer skriver om blant annet influensere og andre de hater. Helt typisk et sånt nett- troll.

Anonymkode: 52c7d...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...