Gå til innhold

Er det galskap å kjøpe seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Samtlige her inne er så kloke ass, men okej alle prioriterer forskjellig. Jeg vil heller kjøpe en god seng som jeg våkner uthvilt av enn en ferie som ikke er langvarig 🤷‍♀️

Anonymkode: b09e2...0e6

Minner varer hele livet!

Anonymkode: 9bb41...af6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det mer galskap enn en bil? Du bruker mer tid av livet i senga enn i bilen, der godtar man det samme beløpet i verditap i løpet av bare ett år.  

Signere er vel ikke uvanlig ved bestilling, det er for å unngå å brenne inne med varer, jeg vil anta dere betalte ett depositum. 

Kos deg med sengen hvis dere har råd. God seng er en god investering, spesielt for oss som bor i ett kaldt land hvor kroppen kan verke på de rareste steder om vinteren. God søvn er noe av det viktigste for helsa, spiller i hvert fall større rolle en varme i rumpa og komfortabelt sete de ti minuttene til jobb hver dag. 

Anonymkode: 03f19...0d2

Helt enig ;) Tusen takk for et utfyllende svar :) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Minner varer hele livet!

Ehm ja, men helsa kommer først ;) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Samtlige her inne er så kloke ass, men okej alle prioriterer forskjellig. Jeg vil heller kjøpe en god seng som jeg våkner uthvilt av enn en ferie som ikke er langvarig 🤷‍♀️

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva vet du om meg? Og hvor mye penger jeg har? Herregud for en oppførsel. Kom deg ut i sola, D vitamin vet du, gratis :) Så vil du kanskje svare mer som et normalt menneske gjør ;) 

Hvorfor lager du et innlegg og spør om det er galskap da?

Anonymkode: ca423...6c5

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Siden du må skrive under regner jeg med at det er avbetaling, så NEI!

Det var en skrivefeil i mitt hovedinnlegg, ikke signere men bestemt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor lager du et innlegg og spør om det er galskap da?

Anonymkode: ca423...6c5

Fordi jeg har lyst ;) 

Skrevet

Meeen, vi har bestemt oss å avvente og se, prøve litt senger først og ikke minst føle at vi har bedre tid på oss, da salget er snart over for denne gang. 
Så takk til alle som har svart :) 

Ha en fin og solskinns helg ;) 

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Blant annet fordi du overhodet ikke vil merke forskjell på en seng til 50' og en til 15' i en blindtest. 

En sikker bil kan derimot i verste fall være forskjellen mellom liv og død. 

Anonymkode: a3eff...b7f

Det er jeg ganske sikkert på at du hadde gjort. Ta deg en runde i butikken og prøveligg, så ser du. Men får gode senger for 25-30 000 kr og, for all del. Kommer helt an på behovet, men har man plager med kroppen er det kjempeviktig med en seng som støtter og avlaster på de rette stedene.

Anonymkode: db56e...3b9

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 16.2.2024 den 12.38):

Ja, du har helt rett. Har ryggvondt og vonde skuldre, og våkner sjeldent uthvilt. 🥴 Er bare litt usikker på om jeg kommer til å like den intelligel greia, kommer jeg til å kjenne den liksom.🤔

Forresten gratulerer med ny seng og håper dere blir fornøyd🥰

Du ville nok få mye bedre rygg og skuldre om du brukte de pengene på trening enn på en dyr seng, men det er jo mindre krevende å bytte seng.

Anonymkode: 38917...3b4

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Du ville nok få mye bedre rygg og skuldre om du brukte de pengene på trening enn på en dyr seng, men det er jo mindre krevende å bytte seng.

Å herregud, så spydig du er!🙄 Hva vet du om Hi trener?

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg trener flere ganger i uka, og har en sterk kropp. Men jeg har et yrke som hos mange gir problem med skuldre og hofte/bekken over tid. Har aldri hatt vondt noe sted før unntatt vanlig stive skuldre. Men etter over 20 år i yrket merker jeg at det begynner å skje ting til tross for forebyggende trening. Og da gjør jeg de tiltakene som kan gjøres for å lette plagene. Men vi har råd til det, hadde aldri kjøpt så dyr seng på avbetaling. Uansett: poenget mitt var at trening ikke løser alt.

Ikke HI

Anonymkode: db56e...3b9

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Blant annet fordi du overhodet ikke vil merke forskjell på en seng til 50' og en til 15' i en blindtest. 

Jo, det tror jeg faktisk de aller fleste ville gjort! Kanskje ikke etter å bare lagt seg ned i den, eller etter en natt eller to, men etter et par måneder tror jeg folk flest definitivt ville merket ganske stor forskjell. Jeg har i hvert fall opplevd det selv, og vet om flere andre som sier det samme. Det blir mindre plager i rygg, hofter og nakke fordi kroppen får bedre støtte på rett underlag, og når man tilbringer omtrent en tredjedel av livet i sengen, kan det være greit å investere i den også. 

Anonymkode: 48236...de9

Skrevet

Minner varer hele livet!

Mange minner man kan lage i ei seng også 😂

Anonymkode: cd7b1...b4d

Skrevet

Du får da både sikre og gode biler uten å bruke en halv million, som mange gjør. 

Bare for ordens skyld, om folk ønsker det, står de selvfølgelig fritt til det. Bare finner det litt absurd at seng som man bruker 1/3 av livet i, skal være sløsing, mens bil bruker man tilsvarende sum uten å blunke. 

Anonymkode: 03f19...0d2

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 16.2.2024 den 10.38):

Ja, du har helt rett. Har ryggvondt og vonde skuldre, og våkner sjeldent uthvilt. 🥴 Er bare litt usikker på om jeg kommer til å like den intelligel greia, kommer jeg til å kjenne den liksom.🤔

Forresten gratulerer med ny seng og håper dere blir fornøyd🥰

Du tror helt oppriktig at madrassen/senga er årsaken til plager i rygg og skuldre, og at en seng til 50 000 på magisk vis vil løse disse problemene? Hvilket faglig grunnlag baserer du dette på? Vet du årsaken til plagene dine? Trener du?

Anonymkode: de5d2...43d

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Du tror helt oppriktig at madrassen/senga er årsaken til plager i rygg og skuldre, og at en seng til 50 000 på magisk vis vil løse disse problemene? Hvilket faglig grunnlag baserer du dette på? Vet du årsaken til plagene dine? Trener du?

Anonymkode: de5d2...43d

I noen få tilfeller kan nok seng/madrass være en direkte årsak, men som regel ikke. Derimot kan en god seng bidra til å redusere plager man har fordi kroppen får rett støtte alle de timene om natten der man ligger i sengen. Det er mer enn nok av folk som har opplevd dette til å avfeie det og latterliggjøre det slik du gjør nå. Jeg har forøvrig fibromyalgi selv og merker stor forskjell på kroppen min når jeg sover borte i andre senger og med andre hodeputer. Hjemme, der jeg sover i egen seng, klarer jeg å holde smertene noenlunde i sjakk, selv om ting som syklus, vær ol. også påvirker, så lenge jeg spiser riktig, går turer, trener rett, går til behandling ol., men bare én natt i en dårlig seng på f.eks. hotell eller i gjesteseng hos familie kan kan gi meg betydelig økte smerter i flere dager. 

Anonymkode: 48236...de9

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Du spør om det er galskap og blir snurt når noen mener at det er det 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 88625...8f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...