Gå til innhold

Noe annet å ha på siden av salat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir oftest rundstykker og loff, og det gjelder også når det blir servert gryter, supper og andre  retter der det brukes det samme på siden. Er det noen som bruker noe mer uvanlig og utradisjonelt som smaker og passer godt? 

Anonymkode: fae0a...acf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lager ofte foccaccia, ungene her elsker det, men så spesielt er det jo ikke da 🙈

Anonymkode: 5dfbe...8a1

Skrevet

Gryter og supper bruker vi som regel kokte poteter eller ris. Noen typer har vi glattbrød til.

Salat gar vi sjelden som jocedrett. Når vi har det er det nesten bestandig en form for brød til  men det kan godt være grovt brød, focacia, hvitløksbaugetter eller andre brødtyper.

Anonymkode: b05db...86d

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Gryter og supper bruker vi som regel kokte poteter eller ris. Noen typer har vi glattbrød til.

Salat gar vi sjelden som jocedrett. Når vi har det er det nesten bestandig en form for brød til  men det kan godt være grovt brød, focacia, hvitløksbaugetter eller andre brødtyper.

jocedrett=hovedrett 

Skrevet

Det blir det samme som dere nevner, og jeg er litt lei det selv om det passer. Er ute etter noe mer orginalt som også metter, og så så jeg på et klipp som viste en som spiste en slags lefse lignende sak som han dyppet i suppe. Det sto ikke hva det var, men tenkte hvis noen har mer uvanlige men også litt mettende på siden. Hi

Skrevet

Finnes mye godt gjærbakst da. Jeg serverte en gang brytebrød fylt med mozzarella  og urter til suppe en klubbkveld. Falt veldig i smak. Ellers er det jo også godt med hjemmelaget nanbrød og lignende.

Anonymkode: 7c899...cfb

Skrevet

Jeg har sjelden noe ved siden av. Men passer på å ha mettende ingredienser i salaten, hvis det er hovedrett. Feks pasta, quinoa, bønner, kikerter, kylling, oliven, avokado , krutonger, hummus osv. 

Anonymkode: 45640...865

Skrevet

Brytebrød fylt med mozeralla og urter så veldig godt ut. Skilte skilte seg litt ut og det skal prøves i løpet av uka som kommer. Må jo være veldig godt til både salat og for eksempel tomatsuppe. Hi

Skrevet

Brokkolisalat med bacon?

Anonymkode: 58a30...c07

Skrevet

Har jeg noe brød liggende blir det ofte krutonger.

Anonymkode: 23a36...7ba

Skrevet

Har hangup på pestosticks nå. Lager pizzadeig, har på tjukt med pesto og ost, bretter, skjærer strimler på ca 2 cm og tvister de. Nam 

Anonymkode: fa855...9e9

Skrevet

I dag spiste vi brytebrød med mozzarella i og tomatsuppe med makaroni. Det slo an hos alle, og vi lagde tomatsuppen fra bunn siden vi alle er glad i det og det er så lettvint. Med brytebrød og mozarellakjerne ble det veldig veldig godt og mettende. Det er flere forslag vi skal prøve her, og det skal ikke så mye til, bare fantasi og forslag fra andre. Takk for gode bidrag i tråden 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...