Gå til innhold

Diskusjon rundt sletting av bruker - Splittet fra "Vil du slette brukeren din?"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vil gjerne slette brukeren min. Men det kan jeg ikke, for da må jeg først «erkjenne» en advarsel, som ble sendt nå i januar, men som angivelig gjelder en tråd fra juni 2023. Mulig dere mener jeg skal huske hva jeg dumma meg ut på der, men det er umulig. Siste ryddemelding i den tråden er datert 1.juli. Men jeg skal altså «erkjenne» noe fra den tida? 

Anonymkode: d2622...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Ja, jeg vil gjerne slette brukeren min. Men det kan jeg ikke, for da må jeg først «erkjenne» en advarsel, som ble sendt nå i januar, men som angivelig gjelder en tråd fra juni 2023. Mulig dere mener jeg skal huske hva jeg dumma meg ut på der, men det er umulig. Siste ryddemelding i den tråden er datert 1.juli. Men jeg skal altså «erkjenne» noe fra den tida? 

Anonymkode: d2622...b30

Huh, er det mulig.  Skal man få advarsel som må erkjennes, må man vel få vite hva man har gjort. Det blir jo særs vanskelig når det etter alle solemerker er sletta. Når du itillegg får varselet så lenge etter, blir det umulig.  

 

Anonymkode: f2d74...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det sendes ut en advarsel mottar man ett standard skriv som også inneholder de punktene med regler man har brutt. Det er også kontaktinfo nederst på siden om man ønsker de spesifikke innleggene som er brudd på reglene.

Når en advarsel skal sendes vurderes alle regelbruddene som brukeren har utført og det sendes kort tid etter siste utførte regelbrudd. Som oftest innen 24 timer. Jeg tok meg tid og dobbeltsjekket alle sendte advarsler det siste halve året og de er alle basert på regelbrudd utført dagen før eller samme dag som advarselen er sendt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Admin skrev (På 26.1.2024 den 11.09):

Når det sendes ut en advarsel mottar man ett standard skriv som også inneholder de punktene med regler man har brutt. Det er også kontaktinfo nederst på siden om man ønsker de spesifikke innleggene som er brudd på reglene.

Når en advarsel skal sendes vurderes alle regelbruddene som brukeren har utført og det sendes kort tid etter siste utførte regelbrudd. Som oftest innen 24 timer. Jeg tok meg tid og dobbeltsjekket alle sendte advarsler det siste halve året og de er alle basert på regelbrudd utført dagen før eller samme dag som advarselen er sendt. 

Dette er feil. regebruddet var angivelig i en tråd (det ble lenket til den) som var startet i juni, og som sagt var siste ryddemelding der fra 1. juli.

Innlegget/tråden det ble lenket til, var denne: 

 

Anonymkode: 142ea...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Dette er feil. regebruddet var angivelig i en tråd (det ble lenket til den) som var startet i juni, og som sagt var siste ryddemelding der fra 1. juli.

Innlegget/tråden det ble lenket til, var denne: 

 

Anonymkode: 142ea...26b

Er du hi?

Anonymkode: d8249...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Dette er feil. regebruddet var angivelig i en tråd (det ble lenket til den) som var startet i juni, og som sagt var siste ryddemelding der fra 1. juli.

Innlegget/tråden det ble lenket til, var denne: 

 

Anonymkode: 142ea...26b

Hei

Nå er jeg usikker her. Ble det lenket til regelbruddet i advarselen? Det er jo ikke tilgjengelig lengre etter fjerning. Og det kan være gamle regelbrudd i en advarsel ja, men det skal ha vært utført regelbrudd i kort tid før den siste advarselen sendes. 

Sendes det ut innleggene som er grunnen til advarselen kan disse være over varierende tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Er du hi?

Anonymkode: d8249...42a

Ja. 

Anonymkode: 153e5...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (30 minutter siden):

Hei

Nå er jeg usikker her. Ble det lenket til regelbruddet i advarselen? Det er jo ikke tilgjengelig lengre etter fjerning. Og det kan være gamle regelbrudd i en advarsel ja, men det skal ha vært utført regelbrudd i kort tid før den siste advarselen sendes. 

Sendes det ut innleggene som er grunnen til advarselen kan disse være over varierende tid. 

Det ble lenket til regelbruddet. 
Dessverre slettet jeg skjermdumpen, men tråden var den nevnte; «Tenåringsdatter og kjæreste». Den var allerede 6 måneder gammel, og ingen nylige ryddinger var gjort i den. Den var heller ikke oppe på 1.siden, ettersom ingen (heller ikke jeg) hadde svart i den siden dengang. Så hva jeg angivelig skulle ha ytret der som var feil, det er det ingen lenger om vet. 
 

Jeg syns dette er en feil og urettferdig måte å praktisere regler på. Vel og bra at vi bør følge dem og alt det der, men moderatorer bør rydde in real time mens tråden verserer. Ikke evigheter etterpå. 

Anonymkode: 153e5...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det ble lenket til regelbruddet. 
Dessverre slettet jeg skjermdumpen, men tråden var den nevnte; «Tenåringsdatter og kjæreste». Den var allerede 6 måneder gammel, og ingen nylige ryddinger var gjort i den. Den var heller ikke oppe på 1.siden, ettersom ingen (heller ikke jeg) hadde svart i den siden dengang. Så hva jeg angivelig skulle ha ytret der som var feil, det er det ingen lenger om vet. 
 

Jeg syns dette er en feil og urettferdig måte å praktisere regler på. Vel og bra at vi bør følge dem og alt det der, men moderatorer bør rydde in real time mens tråden verserer. Ikke evigheter etterpå. 

Anonymkode: 153e5...e78

Hvis du sender meg en PM så kan jeg få sjekket det opp mot brukeren din. 

For det første skal det ikke lenkes til tråder når det gis ut regelbrudd fordi regelbruddene er jo fjernet fra tråden. For det andre så er det veldig rart om det går 6 mnd fra regelbrudd til advarsel. At tråder fra 6 mnd siden er med i grunnlaget til advarselen er vanlig, men ikke at ett 6 mnd gammelt innlegg er den utløsende årsaken til advarselen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (1 time siden):

At tråder fra 6 mnd siden er med i grunnlaget til advarselen er vanlig, men ikke at ett 6 mnd gammelt innlegg er den utløsende årsaken til advarselen. 

Samler dere opp regelbrudd på alle brukere?

Anonymkode: d8249...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Samler dere opp regelbrudd på alle brukere?

Anonymkode: d8249...42a

Utføres det regelbrudd blir dette notert ja. Om ikke måtte vi hatt  ett system som ga utestengelse ved første regelbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (26 minutter siden):

Utføres det regelbrudd blir dette notert ja. Om ikke måtte vi hatt  ett system som ga utestengelse ved første regelbrudd.

Får man beskjed om hvert regelbrudd?

Anonymkode: d154f...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (31 minutter siden):

Utføres det regelbrudd blir dette notert ja. Om ikke måtte vi hatt  ett system som ga utestengelse ved første regelbrudd.

Hvor mange regelbrudd må til før man får advarsel og utestenging da?

Anonymkode: d8249...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Får man beskjed om hvert regelbrudd?

Anonymkode: d154f...4cf

Nei. Det ville vært for strengt å gi varsel ved hvert eneste regelbrudd man har. Vi samler derfor opp slik at det skal litt til før man får varsel. Men man vil da få ett varsel, med hvilke punkter man har brutt, ønsker man se de spesifikke innleggene er dette mulig. Fortsetter man da å bryte reglene får man en advarsel med samme mal som over. Og fortsetter man med videre brudd venter det advarsel med utestengelse. 

 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvor mange regelbrudd må til før man får advarsel og utestenging da?

Anonymkode: d8249...42a

Det varierer. Ved f.eks gjentatte og systematisk avsporinger vil det kreve langt mer enn om man til stadighet kaller sine meningsmotstandere for hurpe, nazi eller lignende. Det kan også være brudd som er såpass alvorlig at det går rett til utestengelse enten for en kort stund, eller en lengre periode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (3 minutter siden):

Nei. Det ville vært for strengt å gi varsel ved hvert eneste regelbrudd man har. Vi samler derfor opp slik at det skal litt til før man får varsel. Men man vil da få ett varsel, med hvilke punkter man har brutt, ønsker man se de spesifikke innleggene er dette mulig. Fortsetter man da å bryte reglene får man en advarsel med samme mal som over. Og fortsetter man med videre brudd venter det advarsel med utestengelse. 

 

Det varierer. Ved f.eks gjentatte og systematisk avsporinger vil det kreve langt mer enn om man til stadighet kaller sine meningsmotstandere for hurpe, nazi eller lignende. Det kan også være brudd som er såpass alvorlig at det går rett til utestengelse enten for en kort stund, eller en lengre periode. 

Takk for info, kan jeg spløre hva slags brudd som går rett til utestengelse?

Anonymkode: d8249...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Takk for info, kan jeg spløre hva slags brudd som går rett til utestengelse?

Anonymkode: d8249...42a

Det er veldig sjeldent det skjer, men det har skjedd når brukere har kommet inn og ikke gjort annet enn å hetse, kalle folk for det ene og det andre, og da i stor skala. Da er det en bruker som verken vi eller brukerene mest trolig ønsker her inne. Eller at det kommes med grove brudd på norsk lov og annet. Men dette har skjedd 1 eller 2 ganger siden jeg startet her i 2016.

Da tenker jeg såklart ikke på de som er reklamespammere eller spammer på andre måter, de blir også utestengt med en gang de blir oppdaget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (På 11.3.2024 den 22.49):

Utføres det regelbrudd blir dette notert ja. Om ikke måtte vi hatt  ett system som ga utestengelse ved første regelbrudd.

Vel, da måtte vi som brukere i det minste kunne være sikre på at det dreide seg om reelle regelbrudd. Ikke som her, mer eller mindre fri fantasi. Jeg oppfatter det som en urettmessig straff der jeg fikk flere ukers time-out, måtte "erkjenne" regelbrudd jeg overhodet ikke hadde noe grunnlag for å erkjenne, og i tillegg fikk evigvarende straffepoeng som er knyttet til kontoen min. 

Og nei, det er ikke noe poeng i at jeg sender deg PM. Det ligger ikke noen synlig lenke der mer nå, jeg vet ikke når den ble borte heller (jeg var jo suspendert i noen uker, som dere vet, og da får man ikke engang se sin egen innboks!) og den skjermdumpen jeg hadde tror jeg jeg har sletta nå. 

Anonymkode: 142ea...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (På 11.3.2024 den 13.50):

Hvis du sender meg en PM så kan jeg få sjekket det opp mot brukeren din. 

For det første skal det ikke lenkes til tråder når det gis ut regelbrudd fordi regelbruddene er jo fjernet fra tråden. For det andre så er det veldig rart om det går 6 mnd fra regelbrudd til advarsel. At tråder fra 6 mnd siden er med i grunnlaget til advarselen er vanlig, men ikke at ett 6 mnd gammelt innlegg er den utløsende årsaken til advarselen. 

Nei så sannelig, jeg hadde bildet. 
Her er hva dere skrev. Rimelig drøyt å anklage meg for regelbrudd "den siste tiden" og komme trekkende med en tråd fra i fjor. 

Advarsel.thumb.jpg.468d6a0d00079f60c9b9c44ac0d0e914.jpg

 

Anonymkode: 142ea...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjaldt å sende PM var det for at du kunne få oversikt over reglene som er brutt.
Når man er utestengt kan man også benytte seg av kontakt oss skjemaet som ligger nederst på.

Men når jeg ser bildet forstår jeg hvorfor det virker feil. Normalt sendes det advarsel utenfor tråder nettopp for at misforståelser slik som denne ikke skal oppstå, usikker på hvorfor jeg gjorde det slik den gangen. Det er altså ikke ett enkelt innlegg man blir utestengt for (med mindre det er av alvorlig grad som sagt), men flere innlegg over lengre tid. Nå var det tilfeldig at det var den tråden jeg var i når advarselen ble sendt, men det er altså ikke ett innlegg alene som gjør at man får en advarsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (6 timer siden):

Når det gjaldt å sende PM var det for at du kunne få oversikt over reglene som er brutt.
Når man er utestengt kan man også benytte seg av kontakt oss skjemaet som ligger nederst på.

Men når jeg ser bildet forstår jeg hvorfor det virker feil. Normalt sendes det advarsel utenfor tråder nettopp for at misforståelser slik som denne ikke skal oppstå, usikker på hvorfor jeg gjorde det slik den gangen. Det er altså ikke ett enkelt innlegg man blir utestengt for (med mindre det er av alvorlig grad som sagt), men flere innlegg over lengre tid. Nå var det tilfeldig at det var den tråden jeg var i når advarselen ble sendt, men det er altså ikke ett innlegg alene som gjør at man får en advarsel.

Takk for svaret på PM.
Jeg registrerer at ingen av de såkalte regelbruddene hadde det ringeste med "Tenåringsdatter og kjæreste" å gjøre, mens de øvrige var av typen "Selv om du har tenkt ut dette helt selv, betyr det ikke at det du tenker er riktig".
Ifølge deg er det et brukerangrep.

Så konklusjonen er vel egentlig at dere driver dårlig og urettferdig moderering, der det som blir kalt brukerdebatt ikke i det hele tatt er debatt av personen, men av argumentene deres. Farvel med dette. 

Anonymkode: 142ea...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svaret på PM.
Jeg registrerer at ingen av de såkalte regelbruddene hadde det ringeste med "Tenåringsdatter og kjæreste" å gjøre, mens de øvrige var av typen "Selv om du har tenkt ut dette helt selv, betyr det ikke at det du tenker er riktig".
Ifølge deg er det et brukerangrep.

Så konklusjonen er vel egentlig at dere driver dårlig og urettferdig moderering, der det som blir kalt brukerdebatt ikke i det hele tatt er debatt av personen, men av argumentene deres. Farvel med dette. 

Anonymkode: 142ea...26b

Vi andre heier på moderator og er glade hver gang du utestenges og forumet lever igjen. At du sliter med å oppføre deg er jo åpenbart.

Anonymkode: 816b2...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Takk for svaret på PM.
Jeg registrerer at ingen av de såkalte regelbruddene hadde det ringeste med "Tenåringsdatter og kjæreste" å gjøre, mens de øvrige var av typen "Selv om du har tenkt ut dette helt selv, betyr det ikke at det du tenker er riktig".
Ifølge deg er det et brukerangrep.

Så konklusjonen er vel egentlig at dere driver dårlig og urettferdig moderering, der det som blir kalt brukerdebatt ikke i det hele tatt er debatt av personen, men av argumentene deres. Farvel med dette. 

Anonymkode: 142ea...26b

Som sagt før, å besvare brukerdebatt med brukerdebatt vil fortsatt være ett brudd på reglene. Den beste løsningen er å rapportere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 16.3.2024 den 16.02):

Vi andre heier på moderator og er glade hver gang du utestenges og forumet lever igjen. At du sliter med å oppføre deg er jo åpenbart.

Anonymkode: 816b2...37c

Hvordan vet du hvem dette er?

Anonymkode: d154f...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...